Poproś o darmową wycenę

Podaj wynik działania
7+3=

Zobacz nas na YouTube

Projektowanie logotypów

Identyfikacja wizualna jest jednym z najważniejszych zadań marketingu i reklamy. Znaczenie tego rodzaju symboliki jest tym większe, że systematycznie rośnie liczba źródeł z których dociera do odbiorcy przekaz wzrokowy, wraz ze wzrostem obecności wszelkiego rodzaju urządzeń informatycznych w naszym życiu. Rośnie również liczba firm, instytucji i organizacji dążących do zbudowania swojego wizerunku czy marki za pośrednictwem obrazów. Rośnie zatem zarówno ilość logotypów w ogólnym przekazie informacyjnym, jak i potrzeba tworzenia symbolu marki w sposób wyróżniający ja spośród innych.

Zaprojektowanie dobrego logotypu, skrótowo nazywanego również mianem logo, wymaga przede wszystkim artystycznej umiejętności syntezy cech znakowanej marki z percepcją jej odbiorców. Logotyp może powstać na potrzeby identyfikacji marki, firmy, organizacji, produktu, usługi, agencji, imprezy czy przedsięwzięcia, oraz każdego innego rodzaju społecznej aktywności czy działalności gospodarczej. O skuteczności logotypów nikogo nie trzeba przekonywać – tytuły gazet w kioskach czy kanały telewizyjne rozpoznajemy właśnie po logotypie, bez konieczności czytania nagłówka.

Inaczej wygląda projektowanie logotypu dla firmy rozpoczynającej budowę swojej marki i planującej długoletnią obecność na rynku, a inaczej logotypu na potrzeby eventu - jednorazowego wydarzenia, gdzie wszelkie materiały reklamowe wkrótce będą miały tylko znaczenie pamiątkowe. W oby jednak przypadkach korzystamy z talentów współpracujących z nami plastyków i staramy się przygotować kilka projektów koncepcyjnych, z których po konsultacjach ze zleceniodawcą wybieramy jeden, nad którym pracujemy do uzyskania odpowiedniego efektu.

Bardzo często pojawia się potrzeba przygotowania kilku wersji logotypu, uwzględniających nośnik, na którym zostanie on umieszczony. Przykładowo prawie zawsze wymagana jest korekta kolorowego projektu w przypadku przygotowywania reklamy czarno-białej lub jednokolorowej. Podobnie wygląda sytuacja ze zmniejszaniem fizycznych wymiarów logotypu. Ze względu na uzyskanie możliwie najwyższej jakości, projekty przygotowywane w postaci skalowalnej grafiki wektorowej oraz bitmap w wysokiej rozdzielczości. Jeżeli w ramach planowanej kampanii reklamowej przewidziano umieszczenie logotypu na breloczku lub znaczku, konieczne jest profesjonalne przeprojektowanie grafiki tak, aby dobrze wyglądała również w takiej formie. Prosta redukcja wymiarów, rozdzielczości czy kolorów zazwyczaj daje niezbyt ciekawe rezultaty, zniekształcające nie tylko logotyp, ale również wizerunek marki.

W projektowaniu logotypów przeznaczonych na strony internetowe zawsze bierzemy pod uwagę fakt, że identyfikacji wizualnej marki czy tematu służy nie tylko umieszczone w lewym górnym rogu ekranu logo, ale cały obszar wyświetlany w przeglądarce, który musi harmonizować z logotypem zarówno kolorystycznie, jak i proporcjonalnie. Budowie identyfikacji wizualnej służy tutaj również tło, elementy graficzne, rozmiar i krój czcionki. Ważnym elementem logotypu może być również sam tytuł strony oraz ikonka wyświetlana na pasku adresów.

Klienci

Z naszych usług
skorzystali między
innymi

Mixedmedia

ul. Plac Zwycięstwa 2
90-312 Łódź

 

Paweł Pluciński
tel. 533-275-905
pawel@mixedmedia.pl

Bartłomiej Nowak
tel. 666-20-8888
biuro@mixedmedia.pl