10 korzyści z prowadzenia bloga sklepowego

Prowadzenie firmowego bloga to bardzo dobry sposób na wypromowanie swojego sklepu internetowego. Regularne zamieszczanie interesujących i wartościowych treści przynosi konwersję, a jednocześnie bardzo pozytywnie wpływa na pozycjonowanie strony w rankingach Google. Dlaczego warto poświęcić nieco czasu na tworzenie artykułów i prowadzenie bloga firmowego? Poniżej prezentujemy dziesięć argumentów za takim działaniem.

Pozycjonowanie strony sklepu

5

Nie jest tajemnicą, że wyszukiwarka Google bardzo premiuje strony, na których znaleźć można unikalną, angażującą i bardzo rozbudowaną treść. Taką możliwość daje blog firmowy, który powinien znaleźć się w jednym z katalogów serwisu. Prowadzenie bloga pozwala na pozyskanie kilku ważnych korzyści dla sklepu:

  • Generowanie ruchu na stronie poprzez frazy długiego ogona – wielu użytkowników wyszukując informacji, czy produktów korzysta z fraz długiego ogona, które składają się przynajmniej z kilku słów. Takie frazy można zamieścić w naturalny sposób jedynie w długich artykułach o rozbudowanej treści, która dotyka tematu z różnych stron. Jest to optymalny sposób na pozyskanie użytkowników, którzy posługują się różnego rodzaju frazami.
  • Pozyskanie linków – jeżeli tekst napisany jest dobrze i wyczerpuje temat, istnieje duża szansa, że zostanie wykorzystany przez różnych użytkowników. Dzielą się oni następnie wartościowymi linkami w social mediach, co jest sygnałem dla robotów Google, że strona staje się popularna i warto podnieść ją w wynikach wyszukiwania. Zadowoleni klienci, recenzenci, czy nawet popularni blogerzy chętnie linkują wartościowy content, dzięki czemu można sporo zyskać.
  • Regularne aktualizowanie treści strony ma bardzo pozytywny wpływ na ocenę Google. Serwisy, które rozwijają się i rozbudowują swoją stronę o kolejne podstrony są bardziej wartościowe i dzięki temu premiowane przez Google. Świeże, oryginalne i wartościowe treści bardzo pozytywnie wpływają na pozycjonowanie
  • Blog firmowy pozwala na pełne wykorzystanie content marketingu. Artykuły, grafiki, czy filmy, które mają treść poradnikową lub edukacyjną generują konwersję, służą pozyskiwaniu ruchu na stronie i budują wizerunek całej firmy.
  • Dzięki zamieszczanym na blogu treściom, istnieje możliwość linkowania wewnętrznego. nie tylko wpływa to pozytywnie na cały proces pozycjonowania sklepu, ale również pozwala na zamieszczanie odnośników do bezpośrednich produktów w sklepie.

W jaki sposób blog firmowy wpływa pozytywnie na konwersję?

Treści zamieszczane na takim blogu służą również pogłębianiu relacji z klientami i budowaniu ich zaufania. Poprawia się w ten sposób konwersja, a klientom łatwiej jest podejmować decyzje zakupowe.

Dzięki blogowi znacznie łatwiej jest pozyskać adresy e-mail klientów i wysyłać do nich newsletter, który informuje o bieżących promocjach i nowych produktach. Ważne, aby przyciski call to action nie drażniły klientów i nie pojawiały się co chwilę, utrudniając zapoznanie się z treścią artykułu.

Przygotowując kolejne artykuły na bloga, trzeba postarać się, aby ich treść była wysokiej jakości. W ten sposób można zbudować wizerunek eksperta, który dzieli się swoją wiedzą i kompetencjami z klientami i konkurencją. Warto tworzyć poradniki, instrukcje, czy słowniki, z których każdy może skorzystać. Klient poszukując optymalnego produktu z przyjemnością zapozna się z jego zaletami. Jeśli nie znajdzie takich informacji w sklepie, za pewne dokona zakupu w innym miejscu, które zaproponuje mu taką cenną wiedzę.

Dzięki blogowi, można też podnieść efektywność obsługi klienta. Ci poszukując informacji na dany temat, najczęściej kierują zapytania mailowe, a ponieważ te często powtarzają się, pracownicy sklepu przesyłają im gotowe odpowiedzi. Warto więc na swoim blogu stworzyć sekcję FAQ, gdzie każdy znajdzie odpowiedź na często zadawane pytania. Jeśli temat nie został jeszcze poruszony, dopiero wtedy klient zwróci się z zapytaniem do sklepu. Dobrym pomysłem jest tworzenie rozbudowanych artykułów na dany temat, które okazują się być niezwykle pomocne.

Blog firmowy pozwala również na poznanie opinii klientów. Wystarczy umożliwić im komentowanie postów, jakie zamieszczane są na stronie. W ten sposób można też efektywnie komunikować się ze swoimi klientami, odpowiadając na ich komentarze i nawiązywać z nimi lepsze relacje. Taka konstruktywna krytyka z pewnością pozwoli na wprowadzenie sensownych zmian w sklepie i pozwoli dostrzec problemy.

Storytelling i jego potencjał

Na blogu można też zamieszczać ciekawe informacje z życia firmy, prezentować pracowników, czy opisywać historię powstania sklepu. Wbrew pozorom, wielu klientów jest zainteresowanych takimi kwestiami i chętnie zapoznaje się z życiem firmy. Taki ludzki obraz przedsiębiorstwa doskonale wpływa na jego pozytywny wizerunek i zachęca klientów do skorzystania z usług. Jest to również dobry sposób na zachęcenie potencjalnych pracowników do przystąpienia do procesu rekrutacji. Znając kulturę organizacyjną takiego miejsca, znacznie łatwiej jest zdecydować się na przesłanie CV do przyszłego pracodawcy.

Prowadzenie bloga firmowego ma sensu przede wszystkim ze względu na pozycjonowanie sklepu. Warto jednak pamiętać o innych korzyściach, które można w ten sposób uzyskać, nie ponosząc przy tym dodatkowych kosztów.