Lokalny przedsiębiorca może skorzystać dzisiaj z całej palety rozwiązań marketingowych. Wszystko za sprawą Internetu i wyszukiwarek, które pomimo globalnego zasięgu promują mniejsze społeczności i regionalne przedsiębiorstwa.
W dzisiejszym tekście, którego drugą część znajdziecie na blogu jutro, chciałbym przedstawić Ci łącznie 10 wskazówek, dzięki którym pozycjonowanie lokalne będzie o wiele łatwiejsze i pozwoli przynieść zdecydowanie lepsze rezultaty. Gotowy? W takim razie zaczynamy!
#1 ? upewnij się, że podstawowe informacje o Twoim biznesie są dokładne i łatwo dostępne
Jednym z najważniejszych aspektów wyszukiwania regionalnego jest zapewnienie, że informacje o Twoim przedsiębiorstwie są spójne, dokładne i łatwo dostępne w Sieci. Chociaż wydaje się to podstawą, to cały czas 50% drobnych przedsiębiorców niedokładnie wypełnia listingi online. Jeżeli Twoja informacja biznesowa jest przestarzała lub w różnych miejscach podawane są różne dane wtedy nie tylko widoczność w SERPach będzie mniejsza, ale również potencjalni klienci będą mieli większy problem ze znalezieniem Ciebie.
#2 ? uzupełnić najważniejsze listingi o dodatkowe informacje
Kiedy zadbałeś już o aktualizację informacji podstawowych, wtedy warto w najważniejszych listingach ? szczególnie tych popularnych regionalnie, dodać więcej informacji. Chodzi o rzeczy, których szukać możemy potencjalny klient.
Oprócz samej nazwy przedsiębiorstwa istnieje szereg innych, niezwykle ważnych zdaniem Internautów danych, które warto podawać za każdym razem. Na pierwszym miejscu znajduje się adres, numer telefonu i przynajmniej przybliżona lokalizacja oraz godziny otwarcia. Nazwa przedsiębiorstwa plasuje się dopiero na piątym miejscu!
Zbudowanie listingu podającego dużo informacji nie jest trudne i nie zawiera wiele czasu. Warto więc raz porządnie przy tym przysiąść i czerpać następnie efekty w długim okresie czasu. Pamiętaj jednocześnie, że jakakolwiek zmiana ? szczególnie adresu, telefonów lub godzin otwarcia, powinna zostać od razu uwzględniona w listingach.
#3 ? User experience priorytetem przy tworzeniu strony
Strona biznesowa to jeden z najważniejszych elementów każdej strategii marketingowej pod wyszukiwanie lokalne. Jest Twoją bazą, wizytówką i środowiskiem wirtualnej interakcji z potencjalnymi klientami. Z witryny konsument powinien dowiedzieć się czegoś więcej o Twojej firmie, poznać ofertę produktową i dostać szansę bezpośredniego dokonania zakupów.
Wyobraź sobie, że strona internetowa jest przeniesieniem tradycyjnego sklepu do wirtualnej rzeczywistości. Musisz więc zadbać o zapewnienie jak najlepszego user experience, aby klient czuł się komfortowo i chciał zostać u Ciebie jak najdłużej.
#4 ? optymalizacja strony pod kątem wyszukiwania
Budując stronę firmy pamiętaj o tym, że potencjalny odbiorca nie będzie w stanie zobaczyć Twojej pracy jeżeli nie znajdzie jej w wyszukiwarce. Optymalizacja witryny pod kątem SEO jest dokładnie tak samo ważna w pozycjonowaniu regionalnym.
W miejscu tym nie będę Ci przedstawiał podstaw SEO, o których musisz pamiętać, gdyż doskonale je znacz. Chodzi po prostu o to, że wielu pozycjonerów zakłada mylnie: ?przy wyszukiwaniu regionalnym nie muszę tak bardzo przejmować się SEO?.
#5 ? uruchom bloga, aby zapewnić stały przepływ treści
Treść w dzisiejszym Internecie jest niezbędna do budowania autorytetu strony, pozyskiwania linków oraz umacniania swojej pozycji w wyszukiwarce. W przypadku witryny przedsiębiorstwa, która jest typowo informacyjna i ofertowa ciężko jednak o regularną aktualizację contentu. Właśnie dlatego pod stronę firmową warto podpiąć bloga ? tematycznego, dotyczącego Twojej branży, produktów, które sprzedajesz lub oferowanych technologii.
Taki dodatkowy przepływ treści, na pewno korzystnie odbije się na widoczności w lokalnych wynikach wyszukiwania.
Jesteśmy w połowie, więc tyle na dzisiaj powinno wystarczyć 🙂 Pozostałe pięć wskazówek skutecznego promowania lokalnego biznesu w Sieci zaprezentuję Wam już jutro. Stay tuned!