Generowanie leadów ? szczególnie kiedy ciąży nad Tobą presja czasu ? może wydawać się prawdziwym koszmarem. Na szczęście mamy social media, których właściwości powinieneś wykorzystać, aby docierać do jak największej ilości nowych, potencjalnych odbiorców, którzy zechcą udostępnić swoje podstawowe dane kontaktowe.
Jeżeli chcesz wiedzieć jak to zrobić, zapoznaj się z moimi 11 radami pokazującymi w jaki sposób wygenerować leady w krótkim okresie czasu.
Wprowadź nieagresywną strategię sprzedaży
Na samym początku wszystkie platformy społecznościowe muszą być ze somą zsynchronizowane. Mowa tutaj o udostępnianiu tych samych treści na blogu, Facebooku, Twitterze i tak dalej. Na wszystkich z nich powinna znajdować się zakładka ?Kontakt? ? jednak nie nachalna i agresywna.
Wyskakujące pop-upy zachęcające do podania danych osobowych, adresu mailowego i numeru telefonu na pewno się nie sprawdzają!
Stań się ekspertem
Kiedy pierwszy raz zacząłem korzystać z mediów społecznościowych udało mi się poprawić wyniki o 49%. Stałem się ekspertem w swojej wąskiej dziedzinie i udzielałem ludziom prostych wskazówek. Później stworzyłem własny hashtag i stale dostarczałem w jego ramach pewne informacje.
Bardzo ważne jest również śledzenie ludzi z branży informacyjnej i najważniejsze w naszej społeczności. Rozmowy z nimi pomogą nam zaistnieć w branży.
Korzystaj z Kart Twittera
Jest to płatne rozwiązanie, jednak pozwalające na zdobycie sporej ilości leadów. Zastosowane w tym przypadku CTA może być bardzo różne ? na przykład konsultacje z ekspertami odnośnie poznania tajników marketingu ds. treści.
Pozwoli to na zdobycie wielu kliknięć i da możliwość bezpośredniego kontaktu z Internautami.
Popraw efekty swoich treści poprzez GaggleAMP
Świetne narzędzie do wymiany treści, która dostarczana jest do wszystkich użytkowników serwisu. Całość przekłada się bardzo dobrze na leady.
Dołączaj do konwersacji na podstawie hashtagów
Zawsze myśl o swojej branży jak o społeczności. W tej społeczności często odbywają się ?spotkania?, podczas których ludzie dyskutują o ważnych trendach i tematach ich interesujących korzystając przy tym z odpowiednich tagów.
Zacznij brać udział w tych dyskusjach lub po prostu obserwuj je i bądź na bieżąco. Zwracaj się bezpośrednio do członków branży pisząc do nich komentarze i rozpoczynaj konwersację właśnie w ten sposób.
Zadawaj właściwe pytania
Mój serdeczny kolega zyskuje ogromne zaangażowanie, które prowadzi do sprzedaży zadając bardzo proste pytania. Ostatnio na jego stronie pojawił się nagłówek: ?W jaki sposób mógłbym wpłynąć na Twoje życie albo Ci pomóc?? Z miejsca zapewniło mu to burzę odpowiedzi.
Filozofia stojąca za naszą reklamą jest kluczowa. Media społecznościowe nie są cyfrową wersją telewizji lub radia. Mają służyć przede wszystkim do rozmów twarzą w twarz, prowadzenia konwersacji w małym gronie i budowania relacji.
Publikuj i udostępniaj wartościową treść
Staramy się tworzyć przydatne artykuły, aby przyciągnąć jak najwięcej odbiorców. Często jednak zapominamy, że wartościowe treści często są tymi najprostszymi. Tworząc ciekawe infografiki możesz zdobyć zdecydowanie więcej ladów niż rozbudowane, wielostronicowe artykuły.
Korzystaj z krótkoterminowych promocji
Świetnym sposobem na zmuszenie klientów do zaangażowania jest organizowanie zróżnicowanych w czasie i bardzo krótkich promocji. Dzięki temu będą oni na nie czekali z niecierpliwością, aby kolejnym razem udało im się załapać.
Wyszukuj istotne grupy na LinedIn
Odwiedzaj grupy w serwisie LinkedIn, gdzie znajdują się Twoi idealni klienci i odpowiadaj na ich pytania. Publicznie udziel odpowiedzi na kilka pojawiających się pytań, dzięki udowodnisz swoją ekspercką wiedzę.
Następnie przejdź do prywatnych konwersacji i porozumiewaj się indywidualnie z każdym z użytkowników. Jak się okazuje pozwala to na zdobywanie naprawdę sporej ilości leadów.
Sprawdź płatne reklamy na LinkedIn
Media społecznościowe to jedno, jednak w zakresie B2B, serwis LinkedIn sprawdza się najlepiej. Z powodu dużej informacji związanych z pracą w danej branży możesz pozyskać wiele wartościowych leadów do profesjonalistów z konkretnej gałęzi rynku. Rozwiązanie nie należy do najtańszych, jest jednak efektywne.
Płatne reklamy na landing pages
Tworzenie stron typu landing gdzie podajemy jedynie proste informacje, CTA oraz formularz kontaktowy przynoszą ciekawe efekty. Dodając do tego reklamę FB nakierowaną na konkretną grupę odbiorców i linkującą do konkretnej strony landing otrzymujemy naprawdę pozytywne rezultaty.
W efekcie zyskujemy dużą liczbę solidnych leadów w bardzo krótkim okresie czasu. Możemy z nich zbudować dosyć obszerny mailing.