Dzisiaj uderzamy z trochę innej strony. Cały świat SEO opiera się na zdobywaniu linków ? jak najlepszych lub jak największej ilości. Chciałbym Wam jednak udowodnić, że linki to nie wszystko i że istnieją sposoby na zwiększenie ruchu na stronie również innymi, nie raz łatwiejszymi, sposobami. Bez zbędnych słów wstępu zaczynamy! 🙂
1.Artykuły zgłębiające temat ? ?in depth?
Badania pokazują, że nawet do 10% wszystkich użytkowników wyszukiwarek szuka dogłębnych informacji odnośnie konkretnego tematu. Ze względu na to Google zdecydowało się wprowadzić nowy rodzaj wyników do SERPów, który pozwala znaleźć materiały o wiele szerzej analizujące konkretne zagadnienie.
Artykuły ?in-depth? zazwyczaj wyświetlane są poniżej 9 wyniku na pierwszej stronie wyszukiwania i są świetnym sposobem na zwiększenie trafficu. Jak zwiększyć swoje szanse, aby trafić do swojej sekcji? Z całą pewnością warto postawić na Google+ Authorship.
2. Poprawa zadowolenia użytkowników
Po aktualizacji algorytmu do Pandy, Google jest ponoć w stanie badać poziom zadowolenia użytkowników po odwiedzeniu konkretnej strony. Z całą pewnością każe za słabe jakościowo treści, warto więc postawić na wysoką jakość i poziom merytoryki.
Najważniejsze to uniknięcie zjawiska tak zwanego pogostickingu. Ma ono miejsce kiedy użytkownik wraca do SERPów po lekturze danej strony gdyż nie jest zadowolony z wyników, które znalazł.
3.Rozbudowane snippety
Google cały czas modyfikuje swoje wyniki wyszukiwania uzupełniając je o rich snippety zawierające linki do materiałów wideo, piosenek, informacje o eventach i tak dalej. Jeżeli Twoja strona ?załapie się? na takie wyróżnienie z całą pewnością wiele na tym zyskasz.
4. Optymalizacja wideo
Piksel po pikselu, snippety zawierające materiały wideo przyciągają najwięcej uwagi internautów ? na pewno zdecydowanie więcej niż wpisy oznaczone authorship.
W odróżnieniu od zdjęć autorów materiały wideo są łatwiej dostępne i nie wymagają posiadania konta Google+.
5. Authorship
Oczywiście nie gwarantuję Ci, że pojawienie się Twojego zdjęcia przy wynikach wyszukiwania da stuprocentową gwarancję większej ilości kliknięć, jednak w większości przypadków się sprawdza. Najważniejsze jest wybranie odpowiedniej fotki. Użyj swojej prawdziwej twarzy, postaw na duży kontrast kolorów i dopasuj wyświetlającą się twarz do swojej grupy docelowej.
6. Szybsze działanie strony
Przyspieszenie działania strony nie tylko odbija się na zwiększeniu satysfakcji użytkowników, ale jednocześnie może mieć bezpośredni wpływ na poprawę Twojej pozycji w rankingach. Jakby bowiem nie było, płynność działania jest jednym z czynników, które Google bierze pod uwagę!
7. Mobilne SEO
Jeżeli Twoja strona nie została właściwie skonfigurowana pod urządzenia mobilne wtedy Twoje wyniki mogą na tym mocno ucierpieć. Informację potwierdza samo Google warto więc sprawdzić czy użytkownicy mobilni są właściwie przekierowywani, materiały wideo wyświetlają się poprawnie i czy szata graficzna jest dopasowana do mniejszych ekranów.
8. Nie zapominaj o zagranicznych odbircach
Czy Twoja strona posiada potencjał, aby przyciągać użytkowników z innych krajów? Bardzo często pozycjonowanie w zagranicznych wersjach Google może okazać się łatwiejsze ? na pewno pod względem konkurencji.
9. Media społecznościowe
Jeżeli udostępniasz wpisy na Facebooku i Twitterze ograniczasz się tylko i wyłącznie do obszaru tych sieci. W momencie kiedy materiały trafiają na profil Google+ wtedy mogą być dostępne bezpośrednio z poziomu wyszukiwarki!
Staraj się regularnie poszerzać swoje kręgi Google+ i dodawać dobry content przynajmniej kilka razy w tygodniu.
10. Optymalizacja snippetów
Tutaj musimy cofnąć się do podstawowych meta tagów oraz title tagów przyglądając się ich optymalizacji. W przeciągu ostatnich dwóch lat Google zmodyfikowało maksymalną długość tytułów ?nie są one uzależnione od ilości znaków, ale od ilości użytych pikseli. Maksymalna długość snippetu to około 500 px szerokości.
11. Nie zapominaj o nowych treściach
Strony internetowe, które przestają pozyskiwać nowe linki bardzo często tracą pozycję w SERPach. W tym samym czasie, witryny nie dbające o aktualizację contentu również wyraźnie tracą w oczach Google.
Odświeżanie treści nie gwarantuje oczywiście wyraźnej poprawy rankingów, dla pewnych konkretnych zapytań jednak może okazać się przydatne.
12. On-page SEO
Patrząc na wszystkie z powyższych punktów nie możemy zapominać oczywiście o pozycjonowaniu w zakresie naszej własnej strony. Optymalizacja to proces ciągły, szczególnie przy tak dynamicznie zmieniających się algorytmach Google!