Budowa bazy mailingowej to jedna z podstaw dzisiejszego marketingu internetowego. Pozyskanie tak błahych na pierwszy rzut oka informacji jak imię i nazwisko oraz adres do elektronicznej skrzynki naszego czytelnika w rzeczywistości posiada ogromną moc.
Niestety mailingi wysyła każdy ? i to w ogromnych ilościach. W związku z tym często nie są nawet czytane, od razu usuwane lub bezpośrednio lądują w spamie. Dzisiaj przedstawiam Wam 13 wskazówek dotyczących marketingu mailowego, które pozwolą zwiększyć ilość odpowiedzi i osób wchodzących w interakcję.
#1 ? Przygotuj sobie odpowiedni szablon
Jeżeli coś jest ładnie zapakowane, przyjmujemy to o wiele chętniej. Właśnie dlatego zamiast jednolitego tekstu powinieneś postawić na ciekawie obrobione graficznie mailingi
#2 ? Sprawdź swoje maile na różnych platformach
Ciekawym narzędziem jest Litmus. Pozwala Ci zobaczyć w jakiej formie wiadomość dotrze do Twojego odbiorcy w zależności od tego z jakiego klienta poczty korzysta ? HTML, wersja tekstowa oraz mobilna.
#3 ? Nie bój się wysyłać maila ponownie
Jeżeli ktoś nie otwarł Twojego maila, to tak jakby nigdy go nie dostał. Dlaczego więc nie wysłać go ponownie? Ustawiając potwierdzenie odczytania możesz w bardzo łatwy sposób zorientować się kto przeczytał wiadomość, a kto ją zignorował
#4 ? Im krótszy tytuł tym lepiej
Mailing nie powinien być przeładowany informacjami ? tym bardziej tytuł wiadomości.
#5 ? Nie wdawaj się w zbytnią ilość szczegółów
Tytuł wiadomości musi być napisany tak, aby użytkownik chciał z ciekawością go otworzyć. Podając zbyt wiele szczegółów w samym już tytule możesz spowodować, że osoba nie będzie zainteresowana przeczytaniem maila.
#6 ? patrz na całość w szerszej perspektywie
Marketingowy lubią przeliczać wszystko na kliknięcia i ilość otwarć. Pamięta jednak, że najważniejsze jest wygenerowanie leadu i doprowadzenie do tego, że Internauta skorzysta z Twoich usług.
#7 ? FWD oraz RE w tytułach są OK
Oczywiście jeżeli są prawdziwe. Kiedy człowiek widzi FWD lub RE w wiadomości wtedy otrzymuje automatyczne znak, że w środku znajduje się więcej informacji. Nie możesz jednak oszukiwać ? zburzy to bowiem zaufanie
#8 ? Zawsze pamiętaj o korekcie
Jeżeli maila przygotowała osoba w ogóle nie związana z Twoją kampanią, a tym bardziej marketingiem zawsze wcześniej sprawdź jego wiadomość.
#9 ? Wykorzystaj automatycznie generowane do użytkowników maile
Ktoś właśnie pobrał z Twojej strony eBooka, który dostarczany jest na maila. Zamiast prostej informacji ?dziękujemy za pobranie elektronicznej książki? postaraj się wykorzystać przestrzeń wirtualnego listu.
Internauta i tak będzie go musiał otworzyć, aby sięgnąć po załącznik. Warto dodać tam treść, która go zainteresuje
#10 ? Skup się przede wszystkim na tytule
Często zdarza Ci się tworzyć treść maiala, a potem dopiero tytuł? Powinieneś zrobić na odwrót! Najwięcej czasu poświęć na wygenerowanie chwytliwego tytułu ? to właśnie on jest najważniejszy!
#11 ? Wysyłaj dwie wersje maila i sprawdzaj, która lepiej się przyjęła
Podziel bazę mailingową na dwie części. Jednej grupie dostarcz wersję pierwszą wiadomości, drugiej wersję kolejną. Prosty zabieg, a pomoże Ci określić co lepiej się sprzedaje i jest chętniej czytane
#12 ? Koordynacja maili z pozostałymi informacjami dostarczanymi użytkownikom
Twój marketing powinien być kompleksowy. Jeżeli na blogu, Twitterze, Facebooku, w ofercie pojawiła się jakaś informacja, powinna trafić też do mailingu.
#13 ? Patrz nie tylko na kliknięcia i ilość otwarć
Zwróć uwagę również na rzeczywiste korzyści jakie generuje mailing ? potencjalny zarobek.