Matt Cutts ostatnimi czasy bardzo często wypowiada się na temat wpisów gościnnych i tego jak nadużycia w ich zakresie sprawiają, że przestają się liczyć w walce o dobre jakościowo linki przychodzące. Praktyka guest postingu stała się na tyle powszechna a jakość postów gościnnych na tyle niska (oczywiście w uśrednieniu!), że Google nie przypisuje praktycznie żadnej wagi do linków pozyskanych w taki a nie inny sposób. Tworząc strategię linkbuildingową musisz więc zacząć działać o wiele mądrzej ? dzisiaj możesz skorzystać z technologii i rozwiązań, które nie były dostępne jeszcze dekadę temu. Porzuć więc nieefektywne metody zdobywania wartościowych backlinków i wypróbuj jedną z naszych metod tworzenia zaplecza linkowego!
#1 Wykorzystaj treści w formie wideo i nowoczesną technologię
Content is the king ? co do tego nikt nie ma wątpliwości. Treść to jednak nie tylko słowo pisane, ale w dzisiejszym internecie coraz częściej filmiki. Wiem, że wielu osobom jest się ciężko przełamać, ale dla przeciętnego Internauty średniej jakości materiał wideo będzie bardziej atrakcyjny niż najlepszy tekst.
Dlatego zaczynajmy tworzyć materiały wideo ? wystarczy, że będą ciekawe lub intrygujące w drobnym stopniu a wtedy bardzo szybko będą przesyłane dalej pomiędzy użytkownikami co pozwoli nam szybko i bez większych kłopotów uzyskać linki przychodzące.
W miejscu tym chciałbym polecić Wam skorzystanie z aplikacji Viewbix. Jest to interaktywny program do odpalania materiałów wideo wewnątrz stron internetowych. Jego zaletą jest to, że możesz dodawać do niego źródła do wielu innych materiałów powiązanych tematycznie z Twoim filmikiem ? dzięki temu użytkownik w jednym miejscu znajduje wszystko co może go zainteresować i żywi większym zaufaniem Twój adres.
#2 Nie lekceważ mocy webinarów
Webinary w ostatnim czasie podbijają sieć ? darmowe/płatne szkolenia na praktycznie każdy z wybranych tematów w domowym zaciszu to naprawdę fajna alternatywa dla normalnych seminariów/konsyliów/paneli dyskusyjnych. Siedzimy w domowym zaciszu i możemy chłonąć wiedzę, która wydaje się nam przydatna.
Jak się okazuje webinar to nie tylko źródło wiedzy, ale również sporej ilości linków przychodzących. No dobrze jak je jednak zdobyć? Musisz mieć pewność, że informacje o webinarze znajdują się bezpośrednio na Twojej stronie lub na poszczególnych podstronach wewnętrznych ? warto całe info ?porozrzucać? w kilku miejsach w obrębie całej witryny, aby zdobyć jeszcze więcej odnośników.
#3 Stare rozwiązania również są dobre ? postaw na tradycyjny PR
Chociaż obecnie wszyscy będą Ci radzić odejście od tradycyjnych form marketingu na rzecz SEM to nie zawsze jest to prawda. Czasami warto przenieść się z powrotem do ery kamienia łupanego i postawić na reklamę w tradycyjnych mediach. Informacje reklamowe w gazetach/magazynach/ulotkach/billboardach również oddziałują na ludzi w bardzo dużym stopniu i nie powinieneś tego w żaden sposób lekceważyć.
No dobrze ? jak jednak wykorzystać tradycyjny PR do pozyskania linków przychodzących? Nic prostszego! Publikacja w gazecie ? pojawia się Twoja krótka wypowiedź, imię i nazwisko oraz nazwa portalu, który reprezentujesz. Co prawda link taki ma żadnej mocy w przypadku Google jest bowiem drukowany na papierze, ale pozwoli przyciągnąć wielu użytkowników ? wystarczy, że kilku z nich napisze o tekście na swoim blogu i już kolejny backlink gotowy! 🙂
Warto również pobawić się w dystrybucję darmowych materiałów marketingowych i rozsyłać je standardową pocztą po klientach. Nie zapominając oczywiście o tym, że w możliwe największej ilości miejsc umieścić adres do strony internetowej 😉