5 narzędzi do efektywnego organizowania kampanii budowy linków

Rozbudowane kampanie linkbuildingowe mogą być naprawdę trudne do zorganizowania i do zarządzania nad nimi. Warto więc podeprzeć się odpowiednimi narzędziami, które pomogą gromadzić informacje, wysyłać wiadomości, zapewniać dostęp do aktualnych treści i tak dalej.

Dzisiaj chciałbym przedstawić Wam pięć narzędzi, z których sam regularnie korzystam i które zdecydowanie przyspieszają prowadzenie kampanii budowy linków.

Arkusze Google

Podstawowe narzędzie, które przez wielu cały czas jest niedoceniane. Zastanawiasz się dlaczego nie Excel? Gdyż Arkusz może być edytowany przez nieograniczoną wręcz ilość osób z danego zespołu w czasie rzeczywistym co zdecydowanie przyspiesza i ułatwia pracę.

Co zawiera się zazwyczaj w moim arkuszu linkbuildingowym? Tak podstawowe informacje jak data, adres, e-mail i dane kontaktowe, data pojawienia się linku, kolejne kroki.

Takowy dokument może posiadać oczywiście zdecydowanie więcej, jak i o wiele mniej informacji ? wszystko zależy tylko i wyłącznie od Ciebie.

Raven tools

Osobiście narzędzie to potrzebne mi jest do zarządzania kontaktami  i łączenia ich z poszczególnymi zadaniami. Przykładowo znalazłeś stronę, która Twoim zdaniem jest warta zainteresowania ? jednocześnie zdobyłeś dane kontaktowe do autora. Raven jest świetnym miejscem na przechowywanie wszystkich informacji tego typu.

W momencie kiedy posiadasz już niezbędne informacje możesz zacząć tworzyć zadania dla swojego zespołu. Może to być na przykład polecenie wysłania maila do danej osoby, skontaktowania się przez Twittera lub śledzenia jej internetowych poczynań.

BuzzStream

Naprawdę bardzo dobre narzędzie do poszukiwania informacji kontaktowych ? jednocześnie pozwala na ich organizację. Bardzo zbliżony do Ravena różni się jednak przede wszystkim tym, że pozwala na  różne formy kontaktu bezpośrednio z poziomu platformy. Dzięki temu cały zespół wie kto, kiedy i w jakim celu kontaktował się z potencjalnym współpracownikiem lub klientem.

BuzzStream znajdziesz tutaj.

YesWare

Najtrudniejszym elementem jeżeli chodzi o ręczny link building jest zainteresowanie drugiej strony. Wyobraź sobie, że poświęciłeś sporo czasu na znalezienie właściwej osoby, przygotowałeś perfekcyjnego wręcz maiala i… nie dostałeś żadnej odpowiedzi. Nie wiesz czy Twoja wiadomość została w ogóle przeczytana, czy też dotarła.

Właśnie po to warto sięgnąć po dodatek do Gmaila o nazwie YesWare, który pozwala na śledzenie momentu otwarcia maial przez odbiorcę.

Listy Twitter

Możliwość tworzenia list na Twitterze jest moim zdaniem silnie niedocenianą funkcjonalnością. Możesz do nich dodawać przecież tak naprawdę każdego kogo chcesz, dodawać specjalne opisy, zamknąć je tylko i wyłącznie do własnego wglądu lub udostępnić i stworzyć ich nieograniczoną ilość. Są łatwym sposobem na działanie w zorganizowaniu, znalezienie potencjalnych możliwości pozyskania linków oraz budowanie relacji tak ważnych w linkbuildingu.