6 sposobów na zwiększenie ruchu mobilnego – cz. I

Święta już za nami ? większość jednak może cieszyć się wydłużonym weekendem więc bożonarodzeniowa i leniwa atmosfera nadal się udziela 😉 To między innymi dlatego postanowiłem przygotować jeszcze jeden dwuczęściowy tekst świąteczny ? pierwszą część oddaję w Wasze ręce już teraz, druga pojawi się natomiast jutro. Miłej lektury! 🙂

Większość sposobów na pozyskiwanie klientów w świecie internetu jest niezwykle prosta. Tworzysz odpowiednią treść, którą umieszczasz na stronie docelowej przedstawiając jednocześnie konkretną ofertę. Następnie robisz wszystko, aby jak najlepiej wypromować produkt/usługę poprzez blogi, media społecznościowe oraz marketing internetowe. Ludzie wypełniają formularz, dostają ofertę i ta-da! Zostają nowymi klientami.

Brakuje tutaj jednak niezwykle ważnego elementu układanki, w przypadku którego całość nie jest w cale taka prosta ? ruch z urządzeń mobilnych.

Ze względu na sposób w jaki ludzie przeglądają Internet na urządzeniach mobilnych konieczne jest dostosowanie strategii pozyskiwania klientów oraz kampanii SEM. Nie chodzi tutaj o tworzenie całkowicie nowego contentu przeznaczonego jedynie dla odbiorców mobilnych ? mam na myśli raczej podkręcenie tego co wcześniej przygotowywałeś dla odbiorców desktopowych.

Aby pomóc Ci we wprowadzeniu odpowiednich zmian przygotowałem listę 6 najważniejszych elementów, na które powinieneś zwrócić uwagę w celu optymalizacji treści i witryn pod urządzenia mobilne i zwiększenia ruchu!

 1# Bardziej intuicyjny sposób uzupełniania formularzy

Wypełnianie formularzy poprzez urządzenie przenośne może być zadaniem naprawdę frustrującym. Zbyt małe pola, trudność z trafieniem Palcem w odpowiednią pozycję i zbyt duża ilości okienek do wypełnienia. Bądźmy szczerzy ? z powodu tych utrudnień wielu klientów zrezygnuje z Twoich usług i sprawdzi ofertę innej witryny lepiej przystosowanej do urządzeń mobilnych.

Jako marketer nie możesz jednak pozbyć się formularza ? co należy więc zrobić? W miejscu tym do gry wchodzi progresywne profilowanie. Pozwala ona usunąć pola formularzy, które zostały już raz wypełnione. Dzięki temu przy następnej wizycie nie będzie potrzeby podawania kolejny raz danych informacji. W ten sposób, możesz określić ile informacji zbierasz w jednej chwili i znacznie skrócić cały formularz.

Dodatkowym bonusem jest tutaj fakt, że optymalizujesz swoją witrynę pod obecność mobilną i zapewniasz sobie zdecydowanie wyższą konwersję!

2# Tworzenie prostych CTA

Kiedy tworzysz CTA dla swojej strony zastanów się jak będą prezentować się na różnych urządzeniach. Z punktu widzenia samego projektowania, najcięższe elementy wizualne najprawdopodobniej będziesz chciał usunąć ? na niewielkim ekranie mogą być bowiem rozpraszające.

Zamiast tego postaw na obraz z czystym i przejrzystym tekstem. Ten sam w sobie również powinien być krótki jednak zachęcający do konkretnej akcji ze strony odwiedzających.

3# Udzielaj rabatów i stwórz program lojalnościowy

Innym sposobem na optymalizację ruchu mobilnego jest zastosowanie zniżek i promocji, które będą dostępne jedynie poprzez urządzenia mobilne. Możesz tego dokonać poprzez kody rabatowe, zniżki dla klientów biorących udział w programie lojalnościowym czy podczas promocji lokalizacyjnych.

Jako przykład podajmy sobie warszawską restaurację Kings, w której znajdziemy tory do gry w kręgle, stoliki bilardowe oraz kilka pomniejszych barów. Właściciele wyraźnie informują swoich klientów, ze jeżeli polubią stronę restauracji na Facebooku wtedy całkowicie za darmo wypożyczyć mogą buty do gry w kręgle lub otrzymają bezpłatnego drinka. Jak możesz się więc spodziewać wiele osób automatycznie sięga do kieszeni, odpala fejsa na swoim smartfonie i klika lubię to na fanpage?u restauracji.

W taki sposób możesz zapewnić sobie pewien stopień lojalności klientów. Kiedy ktoś polubił już Twoją stronę na FB to odpowiednio nią zarządzając będziesz w stanie wpłynąć na to, aby Internauta zainteresował się dzięki niej Twoją ofertą lub przeszedł na Twoją witrynę.

Na część drugą zapraszam jutro! 🙂

Tags: ,