6 sposobów na zwiększenie ruchu mobilnego – cz. II

Pierwsza część artykułu 6 sposobów na zwiększenie ruchu mobilnego na blogu pojawiła się wczoraj. Serdecznie zapraszam Was do zapoznania się z treścią wpisu jeżeli nie mieliście jeszcze okazji a następnie do lektury części drugiej, która znajduje się poniżej! 🙂

4# dostosuj treści do ekranów urządzeń mobilnych

Pomyśl w jakich miejscach i sytuacjach najczęściej sięgasz po swój telefon, aby sprawdzić maila lub skorzystać z Internetu. Zazwyczaj masz tylko chwilę i próbujesz zabić czas. Przykładowo czekasz na tramwaj albo siedzisz w kolejce do lekarza. Tak czy inaczej, masz krótki okres czasu do skonsumowania treści ? zależy Ci na szybkiej i konkretnej informacji bez niepotrzebnych zapychaczy i lania wody.

Kiedy wiesz więc, że tworzysz treść pod odbiorców mobilnych musisz trzymać się paru zasad. Po pierwsze, umieszczaj wszystkie najważniejsze linki w pierwszych akapitach tekstu ? bardzo możliwe, że ludzie nie dotrą do jego końca. Musisz zadbać również o to, aby odbiorca już od samego początku wiedział jaki jest cel artykułu. Po drugie treści powinny być łatwe i przyjemne. Odważne i intrygujące nagłówki, który spokojnie można cytować w serwisach społecznościowych. Teksty dla internetu powinny być zwięzłe ? dla odbiorców mobilnych w szczególności.

Ostatecznie testuj różne typy treści, aby sprawdzić, które sprawdzają się najlepiej w przypadku ruchu mobilnego. Czy Twoi odbiorcy lubią poradniki typu how to? Co najbardziej ich zainteresuje? Zgromadź jak najwięcej informacji i wykorzystaj je do stworzenia większej ilości treści, która będzie odpowiednia pod ruch mobilny!

5# Twój numer telefonu powinien być interaktywny

Jeżeli ktoś przegląda internet na telefonie komórkowym zazwyczaj ma w tym jakiś cel. Niezależnie od tego czy uruchomi aplikację, szukać będzie nazwy firmy lub po prostu tworzyć SMSa do znajomego ilość akcji jest zdecydowanie większa niż w przypadku desktopowego przeglądania sieci gdzie możemy sobie pozwolić na większą swobodę i nicnierobienie.

Wiedząc o tym powinieneś zastanowić się jak możesz szybciej i prościej doprowadzić potencjalnych odbiorców do punktu konwersji. Jedna z technik to zapewnienie, że Twój numer telefonu podany na stronie jest interaktywny ? dzięki temu internauta nie będzie musiał go kopiować tylko od razu będzie mógł zapisać w swojej książce kontaktów lub natychmiastowo wykonać połączenie.

Pamiętaj, że im mniej kliknięć niezbędne jest do wykonania jakiejś czynności tym większe prawdopodobieństwo, że zostanie ona wykonana przez pokaźniejszą grupę osób.

6# Spróbuj prostej kampanii tekstowej

Oprócz optymalizacji strony pod potrzeby urządzeń mobilnych warto pomyśleć również o prostych kampaniach tekstowych w formie SMSowej. O ile jesteś przyzwyczajony do takich kanałów marketingowych jak strona internetowa/mail/mobilna aplikacja to o wykorzystaniu SMSów mówi się naprawdę rzadko.

Szybki przykład z życia. Będąc ostatnio z mamą na zakupach w jednym sklepie zobaczyliśmy duży szyld, że możemy otrzymać 15 złotych upustu na dowolny zakup jeżeli wyślemy SMSa na wskazany numer. Mama poprosiła mnie, żebym wysłała wiadomość i rzeczywiście otrzymała rabat. Od tego czasu otrzymuję raz na kilka tygodni (co nie jest denerwujące) informację o nowych promocjach lub okazjach.

Czy uda się to jednak przenieść na sprzedaż internetową i zwiększenie konwersji oraz ruchu na stronie? Oczywiście! Ktoś dostaje od Ciebie SMSowego newslettera, w którym podajesz informację o nowych treściach umieszczonych na Twojej witrynie lub bezpośredniego linka. Szybkie odpalenie przeglądarki mobilnej i bang! Użytkownik odwiedził Cię po raz kolejny 😉

Tags: ,