Kolejny tekst z serii poradnik SEO 2014. Pozostałych szukajcie pod tagiem o tej samej nazwie 😉
Czasy, w których tysiące tekstów z mieszarek generowanych w ułamku sekundy dobiegają końca. Przynajmniej według Google. Słowo pisane w tym roku jeszcze nigdy jak dotąd ma być the king ? specjalnie dla Ciebie przygotowałem więc czteropunktową strategię. Jeżeli będziesz się jej trzymał nie musisz martwić się o to, że Google uzna Twoje treści za ?nieodpowiednie? lub ?słabe jakościowo?.
Myśl jak użytkownik wyszukiwarki
Pierwsze zadanie, które powinieneś wykonać to dokładnie przeanalizować wszystkie teksty na Twojej stronie i upewnić się, że zawierają frazy pasujące do tego jak ludzie myślą i jak korzystają z wyszukiwarki. Przykładowo zamiast zwrotu ?Poczta Polska ? szybka zapłata rachunków? spróbuj czegoś w stylu ?szybka zapłata rachunków na Poczcie Polskiej? (może średnio trafione porównanie, ale na pewno łamiesz samą ideę).
Wiele stron, z pewnością również Twoich, używa krótkich i zwięzłych słów kluczowych umieszczanych w nagłówkach/tytułach/treści. Brakuje tam jednak miejsca na dłuższe frazy wyglądające tak jak te wprowadzane do okienka wyszukiwarki. Przetestuj stosowanie bardziej rozbudowanych tytułów i sprawdź czy zwiększa to ruch. Skrócone frazowanie tak popularne w ostatnim czasie może w 2014 roku stać się przeszkodzą w osiąganiu wysokich rankingów. Wyszukiwarki internetowe mają bowiem coraz większe umiejętności jeżeli chodzi o przetwarzanie języka naturalnego (w głównej mierze angielskiego, ale czuję, że na polski również przyjdzie czas).
Niech każdy tekst odpowiada sam za siebie – poradnik SEO 2014
Pamiętaj, że każdy nawet najdrobniejszy wycinek treści musi skupiać się na konkretnej koncepcji. Doskonale zdaję sobie sprawę, że wszyscy pozycjonerzy tworzą strony zapleczowe pod konkretne słowa lub frazy kluczowe, a następnie linkują z nich do właściwej strony używając optymalnego anchora. Chociaż nadal może to przynosić pewne efekty to musisz mieć pewność, że każda strona zapleczowa zbudowana jest na własnej, unikatowej koncepcji.
Jeżeli piszesz pod tę samą frazę i na ten sam temat na pięć różnych sposobów i wszystko linkujesz do tej samej strony, aby pozyskać lepszą pozycję możesz wiele ryzykować. Wyszukiwarki internetowa może mieć problem z określeniem, który z dokumentów jest najważniejszy ? strona zapleczowa, czy Twoja główna strona.
Przykładowo piszesz tekst na frazę podstawy zarządzania a drugi na frazę zarządzanie podstawy. Na pierwszy rzut oka całkowicie dwa różne słowa kluczowe ? przynajmniej dla wyszukiwarki. Jak się jednak okazuje algorytmy od Googla są coraz bardziej zaawansowane i potrafią wyróżnić, że frazy tego typu dotyczą tak naprawdę tego samego i nie różnią się niczym.
Musisz wiedzieć, że w 2014 roku będziemy świadkami jeszcze wyraźniejszego odchodzenia od słów i fraz kluczowych w stronę ogólnego kontekstu danego tekstu. To właśnie dlatego pisanie w kółko o jednym i tym samym zmieniając jedynie słowa kluczowe będzie mało efektywne.
Wprowadź czteropunktową strategię tworzenia treści
Kiedy pomyślimy o organicznym ruchu jako dodatkowej korzyści wynikającej z dobrej jakościowo treści oraz popularności wtedy o wiele łatwiej jest zobaczyć sens stosowania czteropunktowej strategii, którą chcę Ci przytoczyć. Cztery elementy, które zawsze musi zawierać content Twojej witryny to:
- Informacje o sprzedaży produktów lub usług
- Obsługa klienta
- Informacje o firmie, działalności
- Edukacja, informacje dodatkowe
Oczywiście byłoby świetnie gdyby taki układ wpasowywał się w każdy szablon tworzenia treści. Niestety rzeczywistość jest daleka od ideału i czasami wyróżniamy piątą lub nawet szóstą oddzielną tematyką, która na pewno musi znaleźć się na Twojej stronie.
Z własnego doświadczenia wiem, że na większości witryn brakuje elementu czwartego czyli edukacji oraz informacji dodatkowych. O jakie teksty tutaj chodzi? Przykładowo jeżeli jesteś producentem rur stalowych (? :P) to teksty należące do tej kategorii będą zawierały informacje o sposobie ich wytwarzania, użytej technologii, wiedzy teoretycznej dotyczącej zastosowania rur w przemyśle i tak dalej. Teksty tego typu są na pierwszy rzut oka zbędne mogą stanowić jednak prawdziwą kopalnię słów kluczowych i w strategii SEO zdziałać prawdziwe cuda!
Poradnik SEO 2014 będzie regularnie uzupełniany. Kolejnych tematów spodziewajcie się już w tym tygodniu 🙂