Pierwsza część wpisu pojawiła się wczoraj (przeczytaj już teraz!) – dzisiaj zapraszam natomiast na kolejną dawkę wskazówek jak skutecznie walczyć z frazami kluczowymi, które wydają się być już w pełni wykorzystane.
5. Skorzystaj z własnych doświadczeń
Wiesz, które teksty pisze się najłatwiej? Te, które wypływają prosto z Twojego wnętrza. Które wypływają z Twojego wnętrza? Te, które oparte są na Twoich osobistych doświadczeniach oraz przeżyciach.
Najlepiej pisze się o tym o czym wiemy. Jest to najlepsze miejsce do rozpoczęcia pisania. Możesz być szczery, czasami sentymentalny, zagłębiając się w personalne odczucia oraz przemyślenia. Przy takim podejściu praktycznie każdą frazę da się dopasować do jakiejś historii lub małego fragmentu Twojego życia. Może to być tak proste jak rozmowa z przyjacielem ? do tworzenia takich treści trzeba mieć jednak odpowiednie podejście.
6. Myśl nieszablonowo
Pewne zasady SEO copywritingu sprawiają, że myśli straszliwie szablonowo. Tekst musi wyglądać tak, tak i tak. Nie może być żadnych odstępstw od tych zasad. Czasami warto pomyśleć jednak out-of-the-box i spróbować czegoś świeżego oraz oryginalnego. Przykładowo jeżeli do tej pory skupiałeś się przede wszystkim na treści typu how to i tworzyłeś kolejne artykuły poradnikowe pomyśl o stworzeniu na ich podstawie filmików wideo, infografik albo listy memów. Jeżeli pomysł ten wydaje się dla Ciebie zbyt dziwny pamiętaj o jednym ? jeżeli dana treść nie spotka się z zainteresowaniem zawsze możesz ją usunąć… i przygotować coś lepszego!
7. Nie bój się innowacyjnych pomysłów
Chociaż w życiu powinniśmy kierować się zasadą najpierw pomyśl potem zrób, to w przypadku tworzenia internetowych treści warto podążać za chwilowymi impulsami oraz intuicją. Inspirację do pisania można czerpać z naprawdę bardzo dziwnych miejsc. Kiedy klient oczekuje przygotowania dobrych jakościowo i interesujących tekstów dotyczących grzybicy stóp, usług krematoryjnych lub usuwania tkanki tłuszczowej wtedy naprawdę trzeba się namęczyć, aby znaleźć motywację i chęć do pisania.
Inspirację złapać możesz w każdym miejscu. Przykładowo jadąc raz samochodem usłyszałem piosenkę, w której zawierał się tekst ?więcej niż słowa?. Od razu podsunęło mi to na myśl artykuł mówiący o tym, że podczas tworzenia bloga nie powinnyśmy patrzeć tylko i wyłącznie na pozycjonowanie i optymalizację pod Google, ale również na zadowolenie naszych użytkowników. Więcej niż słowa ? nie tylko same słowa są w blogowaniu najważniejsze! 😉
Mam nadzieję, że będziesz w stanie skorzystać, z którejś z moich porad. Tworzenie treści internetowej może być naprawdę przyjemne i wciągające ? wystarczy jedynie wiedzieć jak się za to zabrać!