Wczoraj i przedwczoraj Poradnik SEO 2014 poruszał zagadnienia pozycjonowania on-site od strony tworzenia i administracji treścią. Dzisiaj natomiast przyjrzymy się najważniejszym elementom architektury HTML i temu jak może zmienić się w 2014 roku jeżeli chodzi o branżę SEO!
Nie przeciągam więc i lecimy!
Tytuły i nagłówki
Tag <title> jest ostatnio niezwykle interesujący. Podstawowe zasady dotyczące tworzenia zoptymalizowanych tytułów oraz nagłówków nie uległy co prawda zmianie, jednak coraz częściej zauważamy, że Google przepisuje i modyfikuje automatycznie dużą część z nich. Jeżeli zauważyłeś, że Google zmienia tworzone przez Ciebie tytuły wtedy spróbuj zmienić fragment kodu HTML i umieścić dokładnie taki sam tytuł jaki Google zaproponowało w SERPach. Jeżeli zauważysz jakiekolwiek pozytywne zmiany w zakresie ilości odwiedzin wtedy szersza optymalizacja tytułów i nagłówków może być konieczna.
Podczas optymalizacji warto skupić się między innymi na odpowiednim dopasowaniu tematów tekstów. Musisz mieć pewność jakie słowa kluczowe najlepiej pasowały będą do nagłówków <h1>. Chciałbym w miejscu tym sprzedać Ci gotowy i zawsze sprawdzający się przepis. Jak się jednak okazuje nie istnieje i najprawdopodobniej nigdy nie powstanie. Kiedy patrzysz na synonimy zwróć uwagę, które słowa lub frazy uzyskały najwięcej wejść z wyszukiwarki i bazuj na swojej intuicji
Meta tag
Nie spodziewałbym się żadnych większych zmian w zakresie optymalizacji tagu meta descirption. Twórz po prostu unikatowe opisy dla każdej ze strony. Nie wpłynie to w żaden poważniejszych sposób na pozycję rankingową jednak odpowiednio stworzone opisy mogą zwiększyć wskaźnik CTR.
Zawsze zwracaj uwagę na długość ? około 150 słów. W rzeczywistości długość opisu zależy od łączonej szerokości pikseli wszystkich znaków jednak doświadczenia pokazują, że opisy powinny mieć tyle znaków, aby nie zostały ucięte w SERPach.
Sposób wyświetlania informacji
Każdego roku jest to jeden z najgłośniejszych tematów jeżeli chodzi o branże SEO. Pierwsze pytanie czy powinniśmy przejmować się tym w zakresie organicznej optymalizacji pod wyszukiwarki internetowej. Niektórzy eksperci posiadający wieloletnie doświadczenie nie lubią tego rodzaju rozwiązń podobnie jak stosowania języka maszynowego nie chcą bowiem pomagać wyszukiwarkom internetowym w prezentowaniu informacji, które w żaden sposób nie będą generowały wizyt.
Przykładowo jeżeli w Google wpiszesz nazwę swojej ulubionej drużyny piłkarskiej, Google oprócz adresów stron wyświetli Ci informację o zespole, o nadchodzących meczach, ostatnich wynikach, dając bezpośrednią możliwość zakupienia biletu. Jak się okazuje jest to naprawdę duży problem. Załóżmy, że jesteś właścicielem zoo (no co? zawsze chciałem mieć własne zoo :P) ? czy w takim wypadku wolałbyś, żeby potencjalni odwiedzający uzyskiwali informacje o godzinach otwarcia z Twojej strony czy z google?owskich SERPów?
Odpowiedź jest tutaj jednoznaczna ? największy problem tkwi jednak w tym, że nie możemy nic z tym zrobić. Google, Bing oraz Yahoo! mogą wyświetlać informacje w taki sposób w jaki najbardziej im się to podoba i niestety nie mamy tutaj wiele do gadania. Jeżeli musiałbym już wybierać to wolałbym zostać zaufanym źródłem ? nawet jeżeli oznacza to, że część informacji z mojej strony wyświetlana jest bezpośrednio w wynikach wyszukiwania.
Upychanie słów kluczowych i ukryte elementy strony
Czynniki negatywnie oddziałujące na pozycje rankingowe takie jak na przykład upychanie słów kluczowych lub ukryte elementy strony są tak stare i tak powszechne, że nikt z nas nie zwraca na nie uwagi. Jak się jednak okazuje całość nie jest wcale taka prosta!
Duże zagęszczenie słów kluczowych jest bowiem tematem poważnych dyskusji w zakresie optymalizacji e-koszyków w sklepach internetowych. Spore kłopoty może powodować między innymi używanie w kółko tych samych słów lub fraz, które są po prostu kategoriami produktów lub ich krótkimi opisami. Różne e-koszyki posiadają różne poziomy kontroli. Niektóre optymalizuje się łatwiej niż inne. W przypadku kategorii wystarczy ograniczyć listę produktów, które wyświetlane są na pojedynczej stronie. Nie chcę teraz bardziej zagłębiać się w temat, ale skorzystaj z cennej rady ? jeżeli od dwóch lat nie aktualizowałeś swojego e-koszyka wtedy przyszedł na to najwyższy czas!
Cały czas mocno zaskakuje mnie jak często ludzie decydują się na cloacking ? jeszcze większym zaskoczeniem jest fakt, że duża część z nich robi to nieświadomie! Zazwyczaj jest to efekt źle wykonanej pracy przez osobę, która zajmowała się pisaniem templatki. Jeżeli coś znajduje się w kodzie musi pojawiać się na stronie. Jeżeli użytkownik nie może tego zobaczyć wtedy nie powinno to znajdować się w kodzie strony. Proste jak budowa cepa!