Google opublikowało po zamknięciu wczorajszej sesji na amerykańskiej giełdzie raport z działalności za pierwszy kwartał 2014 roku. Przychód Giganta z Mountain View wyniósł w tym okresie 15,4 miliarda dolarów, dochód netto 3,45 miliarda co w przeliczaniu daje dywidendę w wysokości 5,04 dolarów na pojedynczą akcję.
O ile przychody wzrosły o 19% a zysk o 3%, to dane nie zrealizowały założeń Wall Street. Analitycy spodziewali się średniego zysku na akcji z dywidendy w wysokości 5,28 dolara i przychodu większego o 0,1 miliarda. O ile jeszcze przed zamknięciem dnia akcje Google poszły w górę o 3,75% do 20,10 dolara to po otwarciu dzisiejszego ranka po kilku godzinach spadły do 17 dolarów.
W raporcie czytamy również, że płatne kliknięcia wzrosły o 26% w porównaniu z ostatnim okresem rozliczeniowym jednak wskaźnik CPC (Cost per Click) mówiący o efektywności reklamy po raz kolejny spadł w dół.
Bardziej szczegółowe informacje odnośnie raportu znajdziecie w dalszej części postu: Przychody i inne informacje ? przychody Google Inc. za pierwszy kwartał 2014 roku wyniosły 15,24 miliarda dolarów, co stanowi wzrost o 19% w stosunku do pierwszego kwartału 2013 (12,95 miliarda).
- Przychody ze strony ?witryny wygenerowały 10,47 miliarda dolarów przychodu co stanowi 68% ogólnych przychodów w Q1 2014. Daje to przyrost o 21% r/r z poziomu 8,64 miliarda USD.
- Przychody z sieci partnerskiej ? witryny partnerów Google wygenerowały 3,4 miliarda dolarów przychodu co stanowi 22% ogólnych przychodów w Q1 2014. Daje to przyrost o 4% r/r z poziomu 3,26 miliarda USD
- Inne przychody ? inne przychody wyniosły 1,55 miliarda dolarów co stanowi 10% ogólnych przychodów w Q1 2014. Daje to przyrost o 48% r/r z poziomu 1,05 miliarda USD.
- Przychody międzynarodowe ? przychody z działalności poza Stanami Zjednoczonymi wyniosły 8,76 miliarda dolarów co stanowi 57% ogólnych przychodów w Q1 2014. Daje to przyrost o 55% w ujęciu rokrocznym.
- Płatne kliknięcia ? zagregowane płatne kliknięcia, które dotyczą kliknięć związanych z reklamami na stronach Google oraz stronach użytkowników sieci przedsiębiorstwa wzrosły o około 26% w porównaniu do Q1 2013, malejąc jednocześnie o 1% kw./kw.
- Cost-Per-Click ? średni wskaźnik CPC uwzględniający kliknięcia na stronach Google oraz stronach należących do partnerów sieci spadły o około 9% w porównaniu do roku ubiegłego i utrzymały się na podobnym poziomie do wyników z Q4 2013.
- TAC ? koszt pozyskania ruchu, część przychodu, którą Google dzieli się ze swoimi partnerami wzrosła do 3,23 miliarda dolarów Q1 2014 w porównaniu d0 2,96 miliarda USD w pierwszym kwartale ubiegłego roku.