O ile temat tworzenia title tagów był już wałkowany miliony raz to po ostatnich zmianach, które zaszły w algorytmach Google warto ponownie przybliżyć sobie to zagadnienie i zobaczyć co możemy zmodyfikować w naszej dotychczasowej strategii.
Musimy pamiętać, że czcionka w SERPach zwiększyła się z 16 do 18 pikseli i usunięte zostało podkreślenie. W rezultacie, wyniki wyszukiwania wydają się czytelniejsze i bardziej przejrzyste. Jednocześnie jednak zmalała liczba znaków, które zmieszczą się w tytule czy też opisie strony zanim zostaną automatycznie ucięte.
Przez lata wszyscy twierdzili, że idealny tytuł SEO nie powinien przekraczać długości 70 znaków. Po zmianach w tym roku mówi się natomiast o szerokości w pikselach ? tytuł nie powinien być ?szerszy? niż 512 pikseli (zazwyczaj daje to 55-60 znaków).
Czy Google nagle przeszło z pikseli na znaki? Nie. Zawsze chodziło o piksele. Google używa proporcjonalnej czcionki Arial. Oznacza to, że cienkie znaki takie jak 1 lub l zajmują mniej miejsca niż 5 lub M. Przeliczanie całości na znaki było po prostu łatwiejsze w zrozumieniu. Dlatego nowy standard to 55-60. Oczywiście im mniej tym większa szansa, że tytuł nie zostanie ucięty.
Poniżej krótka lista najważniejszych rzeczy, o których powinieneś pamiętać przy tworzeniu tytułów stron/wpisów:
- Mniej niż 512 pikseli szerokość, około 55-60 znaków,
- Wstawianie słów kluczowych jak najbliżej początku ? im bliżej tym większy wpływ na skuteczność tytułu będą miały,
- Nie skupiaj się tylko na słowach kluczowych. Pamiętaj, że tytuł musi być czytelny i ciekawy,
- Jeżeli w tytule umieszczasz nazwę marki lub swojej strony umieść ją na samym końcu ? chyba, że mówimy o bardzo znanej marce, którą wszyscy znają,
- Każdy tytuł powinien być unikatowy,
- Nie przesadzaj z ilością zagnieżdżonych słów kluczowych!
Co więcej tytuł powinien tworzyć pełną wiadomość już z samego początku, na wypadek gdyby został ucięty. Bądź więc rzeczowy, pisz skrótowo i klarownie.
Samowolka Google
Dzisiejsze algorytmy Google są jednak tak skonstruowane, że nigdy nie mamy pełnej gwarancji czy tytuł zostanie ucięty lub zmieniony. Czasami wyszukiwarka sama, automatycznie dobiera title tag jeżeli ?dojdzie do wniosku?, że ten podany przez nas jest niewłaściwy.
Co więcej niektóre tytuły ucinane są po 55 znakach, inne natomiast po 65. Google prezentuje tutaj delikatną samowolkę, jeżeli jednak będziesz trzymał się powyższych założeń, wtedy masz dużą szansę, że Twój tytuł pozostanie nienaruszony.