Chcąc zbudować pewną i porządną bazę leadów dla swojej strony, do której będziesz mógł odnieść się w każdej chwili potrzebujesz produktów, do których użytkownicy będą mogli sięzapisać na Twojej stronie. Obojętnie czy będzie to mailing, subskrypcja, webinar, newsletter, ebook ? wszystko to pomaga w generacji leadów, na których tak bardzo Ci zależy.
Duża część webmasterów dopuszcza się jednak trywialnych błędów, które sprawiają, że ludzie nie korzystają z tych dodatkowych funkcjonalności. W dzisiejszym tekście chciałem pokrótce omówić najczęstsze błędy, których dopuszczają się ludzie wdrażając proces pozyskiwania leadów.
1# Zbyt łatwo rozdajesz treści
Spędziłeś ostatnie noce nad stworzeniem naprawdę dobrego e-booka, który zawiera dziesiątki przydatnych informacji? Dlaczego więc oddajesz go całkowicie ?za darmo?? W taki sposób nigdy nie dowiesz się jakim cieszył się zainteresowaniem i nie będziesz mógł wykorzystać informacji o potencjalnych czytelnikach w przyszłości.
Oferując komuś coś bezpłatnego pamiętaj, aby poprosić go o coś w zamian. Najlepszym rozwiązaniem jest przedłożenie formularza, w którym trzeba podać dane kontaktowe, adres mailowy i podstawowe dane osobowe. Dzięki temu zyskujesz cenne informacje, które z całą pewnością będą mogły się przydać do dalszych akcji promocyjnych.
2# Nie potrafisz zainteresować ludzi ofertą
Co z tego, że udało Ci się stworzyć e-booka, którego lektura zrewolucjonizuje spojrzenie każdego czytelnika na dany temat, jeżeli nie jesteś w stanie odpowiednio go zareklamować. Jeżeli oferta znajdzie się na źle i nieciekawie wyglądającej stronie, wtedy na pewno nikt nie wypełni formularza zgłoszeniowego i nie będzie zainteresowany Twoją elektroniczną książką.
3# Nie zapominaj o podstawowych elementach landing page
Na stronie ofertowej zawsze muszą znaleźć się pewne elementy, które będą wręcz krzyczeć czego dotyczy oferta:
- nagłówek,
- grafika prezentująca produkt,
- tekst wzywający do działania (call-to-action) nad formularzem.
Odwiedź jedną ze swoich landing page i sprawdź czy znajdują się na niej poszczególne elementy. Jeżeli, któryś z nich nie wskazuje jasno czego dotyczy oferta lub któregokolwiek brakuje, zmień to jak najszybciej!
4# Zbyt długi formularz
Jeżeli wymagasz od użytkownika podania bardzo szczegółowych informacji lub zbyt dużej ich ilości wtedy zrezygnuje nawet gdyby Twoja treść oferowana po jego wypełnieniu była niezwykle ciekawa i merytoryczna.
5# Formularz nie działa tak jak powinien
Kolejna sprawa, która może zniechęcić od dalszej współpracy potencjalnego Internautę. Jeżeli w formularzu zgłoszeniowym nie da się czegoś właściwie wypełnić lub nie chce się on wysłać wtedy nie licz na ogromną ilość leadów.
6# Zamień guzik submit na coś ciekawszego
Czemu na końcu formularza ma znajdować się nudny przycisk submit lub potwierdź? Cały Twój landing page ma działać jak materiał reklamowy, nawet w przypadku tak błahych na pierwszy rzut oka elementów. Kilka przykładów:
- Pobierz mojego eBooka,
- Zapisz się do wersji demonstracyjnej,
- Pokaż mi prezentację,
- Odbierz darmowy kupon,
- Zarezerwuj miejsce.
7# Zbyt mało call-to-action!
Twój landing page może być wypieszczony wręcz do perfekcji ? jeżeli jednak na stronie internetowej nie znajdzie się odpowiednia zachęta do jego odwiedzenia wtedy nie licz na zyskanie nowych leadów. Poprawne umieszczenie call-to-actions na stronie głównej jest niezwykle ważne. Warto napisać coś o ladning page na stronie głównej, sidebarze, stopce, na stronie z cenami lub na stronie o nas.