Chcąc osiągać jak najlepsze wyniki w lokalnych wynikach wyszukiwania musisz zastosować serię strategii i pamiętać o wielu aspektach. Istnieje bardzo wiele produktów, których poszukują klienci w sklepach internetowych lub lokalnych sklepach tradycyjnych. Jeżeli jesteś posiadaczem takiego Twoja witryna www powinna być zoptymalizowana pod jak największą liczbę pojedynczych produktów. Jak przygotować się do tego czasochłonnego zadania? Postarajmy się wytłumaczyć to w 10 kolejnych krokach.
#1 Stwórz zoptymalizowane strony produktów
Każdy produkt powinien posiadać osobną stronę. W przypadku niektórych poszukiwań, wyniki tego typu mogą być przez wyszukiwarkę bardziej docenione ? pokrywają się bowiem ściśle z tym czego szuka Internauta. Co więcej każdy produkt, każdej marki musi znajdować się na osobnej stronie. Posiadanie listy wszystkich płaskich telewizorów, które oferujesz w jednym miejscu nic Ci nie da. Wiem, że może okazać się to bardzo czasochłonne, jednak efekty są warte wysiłku.
W przypadku bardzo dużej listy produktów musisz nadać wszystkiemu hierarchiczną strukturę ? tak, żeby nawigacja była w miarę prosta.
#2 Skorzystaj z optymalizowanych treści wizualnych
Zawsze pamiętaj o dołączaniu zdjęć! W obecnych wynikach lokalnego wyszukiwania zaczynają one odgrywać coraz większą rolę. Wyszukiwarki internetowe gorzej ocenią witrynę, jeżeli obok produktów nie znajdą się ich zdjęcia. Klienci chcą widzieć co kupują i wiedzieć, że mają do czynienia z towarem, na którym im zależy. W innym przypadku od razu odejdą.
W zakresie zdjęć musisz pamiętać, że powinny być oryginalne, posiadać odpowiednio dodane tagi, nazwy oraz parametr ALT.
#3 Zadbaj o zdobycie jak najkonkretniejszych recenzji
Jeżeli ktoś na Twojej stronie napisze ? ?polecam ten sklep!? to w oczach rankingu nic to nie zmieni. Gdy natomiast pozostawiony będzie komentarz ?uwielbiam telewizor Samsung 42 cale, który kupiłem? wtedy sytuacja drastycznie się zmieniać.
Sztuczne nabijanie opinii mija się z celem ? jeżeli jednak ktoś coś u Ciebie kupi, możesz go po prostu poprosić o pozostawienie pozytywnej opinii na stronie. Zadowolonego klienta będzie łatwo namówić, dlatego warto spróbować!
#4 Umieść swoje czołowe produkty w listingach Google Places
Tutaj nie ma zbyt wiele do wytłumaczenia 😉
#5 Stwórz materiały wideo ze swoimi produktami
Jeżeli nie dla wszystkich, to przynajmniej dla najważniejszych. Nagraj filmiki o swoich produktach i wrzuć na YouTube. Dzięki temu Twoja pozycja w rankingach może naprawdę ulec pozytywnej zmianie.
#6 Nie zapominaj o sile płatnej reklamy
Badania pokazują, że firmy obecne zarówno w organicznych jak i płatnych wynikach wyszukiwania dla tych samych fraz kluczowych osiągają bardzo dobre efekty synergii, zdecydowanie wyższe wskaźniki CTR oraz traffic.
#7 Optymalizacja profili w katalogach
Oczywiście nikt nie każe Ci dodawać wszystkich produktów do katalogów stron ? szczególnie, że wpisy takie mogłyby zostać usunięte. Dla niektórych z najważniejszych produktów warto jednak zoptymalizować swoje profile katalogowe.
#8 Połączenie asortymentu sklepu standardowego i online
Świetnym działaniem optymalizacyjnym jest połączenie swojej bazy asortymentu online z tym dostępnym w standardowym sklepie. Przy większym rozmiarze działalności może to być dosyć problemowe, jednak przy mniejszej skali powinno zdecydowanie ułatwić działanie i pozwolić pozyskać dodatkowe słowa kluczowe.
#9 Nie zapominaj o urządzeniach mobilnych
Twoja strona musi być dostosowana do urządzeń mobilnych ? w dzisiejszych czasach jest to podstawa każdego sukcesu. Szczególnie, że wyszukiwanie na smartfonach i tabletach przede wszystkim dotyczy lokalnych usług oraz produktów.
#10 Zapewnij dostęp do dokładniejszych informacji o produkcie
Udostępnianie PDFów ze specyfikacją sprzętu, instrukcją obsługi lub rozbudowanymi poradnikami może zapewnić jeszcze więcej Google jucie ? szczególnie gdy dokumenty same w sobie również są optymalizowane pod kątem SEO.