Zwiększenie ruchu SEO przez aktualizację i „zacieśnianie” starych treści

Wszyscy lubią proste i skuteczne rozwiązania. Firmy uwielbiają wdrażać metody, które pozwalają małym kosztem osiągać wysokie rezultaty. W przypadku SEO takim sposobem na tanie podwyższenie ruchu jest odświeżanie starych postów na stronie. Oczywiście, jak to zwykle bywa, trzeba to robić mądrze.

Vox.com napisało niedawno ciekawy artykuł o tym, jak wdrożyli regularną praktykę odświeżania postów. Portal miał wysoką oglądalność i sporą bazę starych postów które generowały kilka tysięcy unikalnych odwiedzin miesięcznie. Jednak wdrożone rozwiązania powinny działać również na stronach, które łącznie mają kilka-kilkanaście tysięcy unikalnych odwiedzin. Na ich podstawie udało mi się wyciągnąć następujące wnioski:

  • Istnieje kilka „złotych postów”, które mimo iż były zamieszczone dawno temu, nadal generują wysoką liczbę odwiedzin (na poziomie 10-20% mniej niż najlepsze posty). Może tak się zdarzyć gdy dawne posty były przygotowywane z większą starannością albo nie były ukierunkowane na SEO lub są po prostu uniwersalne.
  • Posty te nie były aktualizowane przez parę miesięcy albo nawet lat
  • Po aktualizacji posty te mogą generować dodatkowe 20-30% ruchu, co biorąc pod uwagę ich wcześniejszą popularność, jest grą wartą świeczki.

Jakie posty aktualizować?

Jeśli ruch organiczny na Twojej stronie jest niewielki (powiedzmy, że mniejszy niż 5000 unikalnych użytkowników miesięcznie), to nie powinieneś skupiać się na odświeżaniu starych materiałów, a na stworzeniu odpowiedniej strategii SEO. Przyda Ci się baza backlinków, napisanie artykułów z naciskiem na wypozycjonowanie w wyszukiwarkach itp. Aktualizację starych materiałów zostaw lepiej na później.

Na samym początku należy oczywiście zwrócić uwagę na te posty, które już obecnie generują dużo ruchu na Twojej stronie, szczególnie te starsze niż pół roku. Innym sposobem jest sprawdzenie swojej strony w SEMrush i poszukanie słów kluczowych, które najczęściej kierują na Twoją stronę. Następnie należy znaleźć artykuły odnoszące się do danych fraz i je w pierwszej kolejności odświeżać.

Na czym się skupić podczas aktualizacji starych wpisów?

Na początek parę słów na temat tego, w jaki sposób nie aktualizować swoich starych wpisów. Pamiętaj, że generują one wiele odwiedzin, więc podczas aktualizacji nie powinieneś ich zmieniać drastycznie, bo wtedy być może nie tylko nie przyniesie to nowego ruchu, ale może stracisz dotychczasowy.

Nie zmieniaj linkowania, nie staraj się odświeżać wpisu pod nowe frazy kluczowe oraz nie zmieniaj sensu aktualizowanej treści, w ten sposób bez problemu unikniesz możliwości utraty ruchu organicznego i pozycji w wyszukiwarkach.

Zmień sposób wyświetlania postu. Ludzie lubią czytać to co jest świeże. Dlatego podczas aktualizowania starszych wpisów zmień ustawienia swojej strony w taki sposób, żeby nie publikowała wpisów na podstawie daty ich powstania, a raczej daty ostatniej modyfikacji. O wiele lepiej wygląda wpis „ostatnio aktualizowany 10 kwietnia 2017 roku” niż wpis „opublikowany 2 kwietnia 2012 roku”.

Napraw strukturę wpisu. Przejrzyj opublikowane linki. Może niektóre z nich już nie działają? Spróbuj znaleźć aktualne wersje linków lub całkiem je usuń. Opierasz się na wynikach badań? Znajdź nowszą wersję i uaktualnij dane. Wpis powinien sprawiać wrażenie żywego, aktualnego.

Stwórz nowe podsekcje w swoim poście. Zagęszczanie postów dodatkową treścią jest świetnym sposobem na przyciągnięcie większej liczby odwiedzin. Sprawdź czego mogą szukać osoby trafiające na Twój wpis. Następnie uzupełnij go o potrzebne podsekcje.

Zastanów się nad aktualizacją tagu tytułowego. Tutaj możesz zastosować metodą popularną w największych portalach informacyjnych. Spraw aby tytuł był jak najbardziej „cklickbaitowy”, niech intryguje i zachęca do kliknięcia. Oczywiście nie możesz kłamać w tagach tytułowych, taka praktyka może zadziałać na krótką metę, ale nie zatrzyma u Ciebie klientów.

Tags: ,