Czy Twoja strategia SEO bierze pod uwagę sezonowość? Jeśli nie, może to zaszkodzić Twojej działalności. Nieważne w jakiej branży działasz, sezonowość wpływa na prognozy SEO, alokację środków, a także marketing czy inne czynniki w działalności.
Czym jest sezonowa strategia SEO?
Sezonowe SEO bierze pod uwagę wszystkie czynniki uwzględniane w tradycyjnym SEO, dodatkowo uwzględnia możliwość konwersji wynikającą z określonego sezonu.
Sezonowe SEO dzieli się zazwyczaj na dwa rodzaje:
- Oparte na czasie: letnie, zimowe, miesięczne, itp.
- Oparte na wydarzeniach: wakacyjne, bożonarodzeniowe, walentynkowe itp.
Wzięcie pod uwagę zmian sezonowych przy tworzeniu strategii SEO może pomóc Twojemu biznesowi dostosować tworzoną zawartość i stworzyć strategię która napotka potrzeby Twoich klientów. Dzięki temu zdobędziesz więcej leadów i zwiększysz swoją konwersję.
Timing w uruchomieniu sezonowej strategii
Zanim zaczniesz stosować sezonową strategię, musisz odpowiedzieć na serię następujących pytań:
- Wokół jakiego wydarzenia, okresu itp. planujesz zbudować swoją strategię sezonową SEO?
- Jakie promocje zaoferujesz?
- Jaką wiadomość przekażesz i jak się ona ma do sezonu?
- Wokół jakich fraz kluczowych powinieneś przeprowadzić kampanię?
Przejrzyj dane z poprzednich lat
Pierwszym krokiem w zbudowaniu strategii sezonowego SEO jest po prostu wejście w Google Analytics i sprawdzenie danych dotyczących poprzednich lat. Dzięki temu znajdziesz wszelkie wahania na interesującym Cię rynku.
Nie tylko uzyskasz informacje dotyczące podejścia do zbudowania strategii, ale również uzyskasz informacje dotyczące timingu oraz punktu startowego do ulepszania w przyszłości strategii. Gdy już zidentyfikujesz szczytowe sezony, możesz zbudować strategię opartą na odpowiedniej treści.
Timing to podstawa
Będziesz potrzebował wystarczająco dużo czasu do stworzenia sezonowej strategii SEO. Należy skupić większość zasobów na okresy gdy Twoje usługi czy produkty będą cieszyć się najwyższą popularnością.
Podziel strategię sezonową SEO na trzy etapy: okres przed nadejściem wyższego zainteresowania powinien zostać wykorzystany do przyspieszenia SEO i stworzenia treści pasującej do danego sezonu. Gdy już nadejdzie sezon na Twoje usługi, wydawaj jak najwięcej środków na marketing, twórz jak najwięcej tematycznego contentu, przyciągaj do siebie klientów. Pod koniec sezonu zwolnij trochę z SEO i zaoferuj specjalne promocje tym którzy jeszcze nie mieli szans skorzystać z Twoich usług. Skieruj uwagę na inne produkty/usługi, które teraz będą wchodzić w lepszy okres.
Zbuduj kalendarz dla swojego contentu
Gdy już zidentyfikujesz wpływ sezonowości w swojej działalności, powinieneś stworzyć kalendarz zawartości. Zamieść w nim wszystkie ważne święta czy inne specjalne okazje. Zaznacz okresy, gdy Twoje usługi mogą cieszyć się największą popularnością. Na tej podstawie twórz zawartość swoich stron internetowych, zaangażowanie w dane tematy w mediach społecznościowych itp.
Badanie fraz kluczowych
Jak w każdej strategii SEO, również w planowaniu sezonowym należy znaleźć słowa kluczowe najczęściej wpisywane przez twoich potencjalnych klientów. Następnie należy przeprowadzić pozycjonowanie tych fraz w tworzonej treści. W ten sposób zwiększysz swoją pozycję w rankingach. Skup się na frazach składających się z kilku słów, nawet jeśli mają mniejszy wolumen wyszukiwania, to właśnie wśród nich łatwiej będzie Ci się wybić.
Zoptymalizuj stronę pod konwersję
Gdy już masz stworzoną strategię sezonową SEO, kolejnym ważnym krokiem jest zoptymalizowanie strony w taki sposób żeby korzystanie z niej było jak najlepszym doświadczeniem dla użytkownika. Jest to uniwersalna zasada w SEO, ale w można ją ubogacić o sezonowość.
Dla przykładu w okresie świątecznym możesz umieszczać dodatkowe działy na stronie czy hasła reklamowe. Skieruj treść do aktualnych potrzeb swoich klientów, a na pewno zwiększy się konwersja na Twojej stronie. Dzięki odpowiedniej analizie sam dobrze wiesz, czego oni szukają.