Sekrety ekspertów lokalnego SEO

Lokalne SEO jest ważniejsze niż kiedykolwiek. Dlatego powinieneś poszukać technik pozwalających na dominację lokalnych wyników wyszukiwania, co zwiększy Twoją widoczność w sieci. Aby dostarczyć informacje dotyczące działań w strategii lokalnego SEO, zrobiłem małe badanie wśród osób mających lokalne przedsiębiorstwa. Poniżej zebrałem to co mi przekazali.

Niech Twoja nazwa zabrzmi w sieci

Na sam początek powiem o jednej rzeczy, która nie jest jakąś rewolucją, przynajmniej nie dla osób mających jakiekolwiek pojęcie o marketingu. Chodzi o to, żeby nazwa Twojego przedsiębiorstwa znajdowała się w sieci, nie tylko na Twojej stronie, ale wszędzie gdzie to możliwe.

Najprościej osiągnąć ten cel wpisując nazwę miasta w którym działasz oraz najważniejsze frazy kluczowe dla Twojej branży. Zobacz na wyniki wyszukiwania. Część z nich na pewno będzie dotyczyć zbiorczego opisu firm z branży w której działasz i lokalizacji w Twojej okolicy. Może to być TripAdvisor, Booking.com czy jakakolwiek inna strona zbierająca dane dotyczące firm w danej lokalizacji.

Postaraj się też tam pojawić. Załóż odpowiednie profile, napisz do administratorów i tak dalej. W ten sposób zaistniejesz jako firma na stronach najczęściej odwiedzanych po wpisaniu danej frazy. Poprawi się również Twoja pozycja w wyszukiwarkach, ponieważ roboty Google będą „oswojone” z Twoją nazwą. Pamiętaj o obecności w usłudze Google My Business.

Aktualizuj informacje na stronach

Gdy już zrobisz to o czym pisałem w poprzednim kroku, musisz mieć pewność, że dane które podajesz w różnych miejscach w sieci, są aktualne i nie różnią się między sobą. W ten sposób poprawia się istotność Twojej marki, co wpływa na wysokość w lokalnych rankingach wyszukiwania.

Zachęć do zostawiania recenzji

Recenzje stały się niezwykle ważne w internecie, dla wielu przedsiębiorstw mogą być punktem zwrotnym. Według badania przeprowadzonego przez BrightLocal w 2015 roku, 92% internautów regularnie lub okazyjnie śledzi recenzje w sieci, a 90% uważa, że recenzje mają wpływ na zakup danego towaru czy usługi.

Pozytywne recenzje to nie tylko zwiększona konwersja, ale również czynnik wpływający na ocenę nas przez roboty Google. Aby zwiększyć lokalną widoczność w wynikach wyszukiwania, zachęć użytkowników do pozostawiania recenzji i poświęcenia czasu na wypełnienie ich. Pamiętaj by podziękować za każdą opinię oraz zmotywować ich do ponownej wizyty. Nawet jeśli dana recenzja będzie negatywna, bądź proaktywny.

Stwórz świetny content

Aby poprawić ogólne i lokalne SEO, stworzenie nadzwyczajnego content powinno znaleźć się na szczycie listy zaraz po analizie fraz kluczowych. Nawet niewielka część tworzonej przez Ciebie zawartości może zaważyć o sukcesie Twojej marki w lokalnych rankingach. Dodatkowo należy przeprowadzić dobre wewnętrzne linkowanie na wszystkich najważniejszych podstronach.

Tworzenie wysokiej jakości contentu nie musi odbywać się nawet regularnie. Poświęcenie na jeden artykuł tygodnia przyniesie w dłuższym okresie lepsze skutki w liczbach wyświetleń niż pisanie masy tekstów bez żadnej wartości.

Zrozum swoich odbiorców

Lokalne wyszukiwania odgrywają znaczną rolę w erze urządzeń przenośnych. Przy analizie słów kluczowych warto skupić się na tych składających się z kilku słów. Na pierwszy rzut oka widać, że cieszą się one mniejszą popularnością niż krótkie frazy. Nie szkodzi! Należy pamiętać, że osoby wpisujące tego rodzaju frazy będą najprawdopodobniej zainteresowane Twoimi usługami. Dlaczego nie skorzystać z tego i nie pozycjonować swojej strony właśnie pod swoich potencjalnych klientów?

Tags: ,