Optymalizacja wyników wyszukiwania jest siłą wartą wszelkich wysiłków, czasu i pieniędzy. Poniżej przedstawię kilka powodów dla których warto spróbować zawojować sieć za pomocą strategii SEO.
SEO jest mieszanką rozwoju marki, świadomości i zaangażowania
Stanowcza większość ruchu w sieci jest generowana dzięki kliknięciom w wyniki wyszukiwania w wyszukiwarkach: Google, Bing czy Yahoo. Można wręcz powiedzieć, ze tworzenie strony internetowej bez zastanawiania się nad tym faktem jest świadomym pozbawianiem się większości ruchu. 93% wszystkich doświadczeń w sieci rozpoczyna się od wpisania frazy kluczowej w wyszukiwarkę.
Spójrz na pojęcie „słowo kluczowe”, a zrozumiesz. „Kluczowe” jest jak najbardziej na miejscu. Słowa kluczowe są niezbędne do rozwoju Twojej marki i zaistnienia w sieci. SEO było dawniej bardziej techniczne, kojarzyło się z IT. Obecnie wspiera całość marketingu w sieci, a w przyszłości stanie się jeszcze ważniejsze. SEO powinno być traktowane jako rdzeń strategii marketingowej w sieci.
SEO tworzy i rozszerza Twoją pozycję rynkową
Z powodu wciąż rosnącej popularności wyszukiwarek, odpowiednie wykorzystanie ich zalet nie tylko zaangażuje Twoich odbiorców, ale również sprawi, że Twoja firma będzie coraz wyżej w rankingach, a co za tym idzie wzrost widoczności będzie wykładniczy.
Aby wykorzystać SEO w celu promocji marki, musisz stworzyć listę słów kluczowych które będą wspierać Twoją pozycję konkurencyjną, zalety, umiejętności oraz lokalizację. Twoje frazy kluczowe po zdefiniowaniu i analizie pod kątem ważności i konkurencyjności, mogą być wykorzystane następnie w celu poprawienia SERP.
Prognozy dla SEO
SEO jest obecnie bardziej skomplikowane niż kiedykolwiek. Jak już kiedyś pisaliśmy, wiele taktyk SEO które były efektywne w 2004 roku, obecnie mogą zaszkodzić Twojej pozycji w rankingach. Niestety, wiele firm nie jest tego świadomych, wykorzystują one przestarzałe rozwiązania.
Przy wyborze osoby/firmy która będzie prowadzić strategię SEO, niezwykle ważne jest sprawdzenie, czy dana osoba lub firma zna się na rzeczy. Wiele razy słyszeliśmy o stronach internetowych, które zostały ukarane w rankingach Google z powodu złych praktyk, choć podobno były prowadzone przez specjalistów od SEO.
W najbliższej przyszłości dojdzie do kolejnej rewolucji w SEO. Już teraz Google ogłosiło, że niedługo strony będą oceniane najpierw pod kątem wersji mobilnej. Wszystko przez rosnącą popularność urządzeń przenośnych. Telefony i tablety coraz większej liczbie osób zastępują komputer stacjonarny czy laptopa przy korzystaniu z sieci.
Coraz częściej korzysta się z asystentów głosowych dostępnych na urządzeniach przenośnych. Wszystko to sprawia, że coraz bardziej zmieniać się będzie sposób komunikacji z wyszukiwarkami. Zmniejszy się przez to liczba otrzymywanych wyników wyszukiwania – asystenci głosowi podadzą Ci góra 4-5 wyników zamiast standardowych kilkunastu. Konkurencja zagęści się jeszcze bardziej. Nic dziwnego, że SEO staje się coraz ważniejsze i coraz głośniej się o nim mówi.
Mariaż strategii SEO z marketingiem w sieciach społecznościowych
Istnieje olbrzymia synergia między działaniami SEO a kampaniami w mediach społecznościowych. Jest to żyła złota służąca do generowania leadów. Natura marketingu w social media jest wirusowa, tworzona zawartość wymaga zaangażowania użytkowników i udostępniania. Widoczność w sieci jest głównym celem SEO, a wykorzystanie Facebooka, Instagrama czy Twittera pozwala znacząco zwiększać zasięgi.