SEO jest istotne dla każdego biznesu działającego w sieci. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, że narzędzia SEO powinny być wbudowane w proces designu strony – nie dodane później. Twoja strona internetowa jest centrum Twojego marketingu w sieci – to tutaj zbiegają się wszystkie Twoje ścieżki działania. Oczywiście, największym źródłem ruchu są wyszukiwania organiczne.
Mimo to zbyt często się zdarza, że przedsiębiorcy nie myślą o SEO dopóki nie postawią swojej strony. Skutkuje to późniejszymi brakami w liczbie odbiorców. Stora może wyglądać świetnie, ale jeśli nie wzięto pod uwagę czynników wpływających na SEO, pięcie się w górę będzie utrudnione lub nawet niemożliwe.
Postanowiliśmy się przyjrzeć możliwościom połączenia SEO i projektowania stron. To wcale nie musi być skomplikowany proces. Co należy wziąć pod uwagę przy opracowywaniu strony, żeby dało się poprawić wyniki w wyszukiwarkach i zwiększyć liczbę leadów? Postaramy się odpowiedzieć na to pytanie w poniższym artykule.
Projektowanie strony przyjaznej dla SEO
Na poziomie fundamentalnym, storna internetowa która jest przyjazna dla SEO pozwala wyszukiwarkom indeksować i czytać podstrony na naszej witrynie. Upewnienie się, że algorytm szukający może łatwo przetworzyć i zrozumieć nasz content jest pierwszym krokiem do zwiększenia widoczności w wynikach wyszukiwania. Zawsze działaj na korzyść wyszukiwarek, nie na przekór.
Zbudowanie przyjaznej dla SEO strony wymaga ostrożnego planowania i ustrukturyzowanego podejścia do prezentacji Twojej firmy i usług które oferujesz. Dla wielu firm może to być skomplikowane – nie zawsze jest łatwo udokumentować swoją pracę.
Domena
Wybór odpowiedniej domeny jest niezwykle kluczowy do sukcesu danej strony. Musi ona mieć sens i odzwierciedlać to czym się zajmujesz. Należy upewnić się, że wszystkie wariacje i subdomeny poprawnie przekierowują do strony głównej. Dlatego jeśli dysponujesz odpowiednim budżetem, warto kupić domeny z nazwą podobną do Twojej, na przykład z popularną literówką. Wtedy za pomocą przekierowania 301 odbiorcy i tak do ciebie trafią.
A, i jeszcze jedno. Nie daj się wkręcić w myślenie, że w nazwie domeny koniecznie musi być słowo kluczowe pod które będziesz chciał pozycjonować swój biznes. Nie ma to większego wpływu, co najwyżej na poziomie typowo lokalnym.
Hosting
Hosting jest również bardzo istotny. Powolna strona będzie irytować użytkowników i otrzyma mniejszą punktację w Google. Miej serwer w kraju z którego są Twoi odbiorcy. Miej zoptymalizowaną stronę.
CMS
Wybór odpowiedniego CMS-a (systemu zarządzania zawartością) może znacznie wpłynąć na sukces Twojej strony. WordPress jest świetnym wyborem w wielu sytuacjach, ale to nie jest jedyny wybór. Dobry CMS pozwala robotom Google łatwiej zrozumieć treść zamieszczoną na Twojej stronie. Wbudowane opcje mogą pomóc przy pozycjonowaniu słów kluczowych czy optymalizacji zdjęć.
Indeksacja
Aby roboty mogły zrozumieć Twoją stronę, muszą być w stanie przeczytać jej zawartość. Dlatego najważniejszy content na Twojej stronie powinien być tekstowy. Zdjęcia i filmy nie wchodzą w grę. Nawet jeśli obecnie trendy wskazują inaczej, to dalej tekst jest królem contentu. Inne media nie pozwalają na indeksację przez algorytmy przeszukujące Twoją stronę. Co za tym idzie, możliwość pozycjonowania pod frazy kluczowe będzie znacznie niższa.
Struktura linków
Aby zindeksować zawartość poza stroną główną, potrzebujesz wewnętrznych linków ułatwiających robotom przekopanie się przez Twoją stronę. Warto stworzyć mapę strony XML, która w prosty sposób wyjaśni wyszukiwarkom strukturę Twojej witryny. Wystarczy gotową mapę załadować w narzędziach administracyjnych, a roboty Google w kilka minut zrobią swoją robotę.