Zaawansowane techniki badania słów kluczowych

Dawniej badanie słów kluczowych ograniczało się jedynie do wyboru odpowiednich fraz. Oczywiście nie mówię, że nie jest to ważne. W dalszym ciągu identyfikacja małej liczby słów kluczowych i napisanie contentu na ich bazie jest jedną z najważniejszych umiejętności każdej osoby zajmującej się SEO. Jednak dojrzałość narzędzi do badania fraz kluczowych daje nam większe możliwości niż tylko to. W poniższym artykule postaram się przedstawić w jaki sposób przenieść doświadczenie związane z badaniem słów kluczowych na wyższy poziom.

Poznaj siebie – w jakich dziedzinach Twoja strona powinna być wysoko w rankingu?

Platon napisał w jednej ze swoich rozpraw, że próba badania świata bez znajomości samego siebie nie ma sensu. Myśl ta ma szczególne znaczenie na polu SEO. Należy zauważyć, że badanie fraz kluczowych ma wpływ tylko i wyłącznie na naszą stronę internetową. Dlatego pierwszym krokiem powinno być poznanie swoich limitów. Do tego celu skorzystamy z narzędzia Keyword Explorer opracowanego przez Moz.com.

Eksportowanie danych z Google Search Console

Google Search Console to świetne narzędzie, niestety ma pewne ograniczenia. Na szczęście idealnie nadaje się do wyciągnięcia potrzebnych do analizy danych. Po wejściu w Google Search Console należy uporządkować wejścia z poszczególnych słów kluczowych według liczby kliknięć. Pamiętaj, że chodzi o właściwe wizyty, a nie estymowane prognozy – właśnie dlatego Google Search Console jest świetnym wyborem.

Po eksportowaniu potrzebnych danych wybieramy jedynie te, które otrzymały rangę powyżej 4.0, w ten sposób limitujemy słowa kluczowe jedynie do tych, które przyciągają zauważalny ruch. Można również wyrzucić słowa kluczowe zawierające nazwę naszej marki, nie przydadzą się one później.

Przejdź do Moz Keyword Explorer i skopiuj tam wybrane słowa kluczowe do nowej listy. Wybierz najważniejsze 100-200 z nich i je dodaj.

Analiza rezultatów

Gdy Twoja lista jest już kompletna i Keyword Explorer ukończy budowę raportu, masz już gotowe dane do analizy. Możesz popatrzeć na podsumowanie statystyk by zdobyć dane dotyczące trudności pozycjonowania poszczególnych fraz kluczowych. Najlepszym sposobem jest zaprezentowanie ich za pomocą wykresów, wtedy poszczególne informacje są dużo czytelniejsze.

Dzięki powyższym informacjom dowiadujemy się pod jakie frazy opłaca nam się pozycjonować naszą stronę internetową. Możemy kontynuować badanie słów kluczowych. Warto powtarzać tę procedurę raz na jakiś czas by zyskać najświeższe informacje dotyczące wyboru słów kluczowych.

Jak długie frazy kluczowe pozycjonować?

Jedną z najlepszych rzeczy w Keyword Explorer jest możliwość porównywania grup fraz kluczowych, dzięki czemu możesz lepiej zrozumieć pola podatne na SEO. W pierwszym kroku dzielimy ręcznie frazy kluczowe z danej tematyki na różne kategorie. Losowe połączenie każdej frazy z każdej kategorii powinno dać sensowną frazę kluczową.

Następnie korzystamy z miksera słów kluczowych, który stworzy listę łączącą wszystkie słowa kluczowe w dłuższe frazy. Dzięki temu nie musimy ręcznie wymyślać kombinacji słów kluczowych, Keyword Mixer zrobi to za nas. W kolejnym kroku poddajemy powstałą listę słów kluczowych analizie podobnej do tej przedstawionej wyżej i badamy otrzymane wyniki.

Kalendarz contentu

Kolejnym krokiem powinno być zaplanowanie tworzonej zawartości na co najmniej kilka miesięcy do przodu. W ten sposób będziesz w stanie utrzymywać się na wcześniej obranej ścieżce. Dodatkowo możesz wcześniej zająć się pisaniem contentu, dzięki czemu nie dojdzie do sytuacji stresujących albo braku weny. Kalendarz contentu możesz stworzyć w Keyword Explorerze, dzięki temu łatwo będzie Ci nim zarządzać wraz ze zmianami w pozycjonowanych słowach kluczowych.

Tags: , , ,