Przeprowadzenie dobrej strategii SEO dla stron sprzedających produkty i mających swój katalog jest niezwykle wymagające. Z jednej strony chcesz przekonać użytkowników do zakupów na Twojej stronie za pomocą kreatywnych i wyczerpujących opisów produktów. Z drugiej strony content musi być łatwy do zrozumienia przez Google, w przeciwnym razie będziesz nisko w rankingach.
Balans między tymi dwoma celami jest niezwykle ciężki do utrzymania, szczególnie w przypadkach gdy masz kilka tysięcy produktów. W jaki sposób zwiększyć widoczność w wyszukiwaniach organicznych w tak konkurencyjnej branży? W poniższym artykule postaram się odpowiedzieć na to pytanie.
Zaznajom się z podstawami SEO
Tag tytułowy i opis meta są często pierwszym kontaktem klienta z Twoją stroną, więc stwórz je z głową. Zawieraj długie frazy kluczowe, wyczerpujące opis danego produktu w jak najmniejszej liczbie słów. Korzystaj z nagłówków i stwórz odpowiednią strukturę wewnętrznego linkowania.
Słowa kluczowe i jeszcze więcej
Choć badanie słów kluczowych jest niezwykle istotne, nie skupiaj się wyłącznie na tym. Postaraj się pogrzebać głębiej w posiadanych danych. Zwróć szczególną uwagę na demografię Twoich odbiorców, w ten sposób będziesz mógł dopasować ofertę do wieku użytkowników.
Sprawdź w jaki sposób poruszają się użytkownicy na Twojej stronie, które produkty najczęściej ich przyciągają. Zrozumienie potrzeb Twoich odbiorców na pewno pomoże Ci zwiększyć sprzedaż. Jeśli działasz w wielu krajach, zrób badanie osobno w każdym i postaraj się dopasować ofertę pod kulturę i demografię danego kraju czy regionu. Inaczej będzie wyglądać strona na rynek europejski, a inaczej na chiński.
Myśl globalnie
Produkt nigdy nie istnieje w izolacji. Produkty związane są z Twoją marką, innymi produktami, a także tym jak odbierają je Twoi klienci. Dlatego musisz się psotarać, by zawsze była konsekwencja w tworzonej przez Ciebie treści. Dotyczy to również opisów produktów. Zawsze tworząc nowy content upewniaj się, zę nie będzie on odstawał stylistycznie od reszty. Miej również dobrze opisane kategorie i subkategorie, w ten sposób Google lepiej zindeksuje Twoją stronę.
Pisz unikalne opisy produktów
Wiele sklepów internetowych tworzy identyczne opisy dla każdego produktu, zmieniając jedynie niektóre aspekty. Wynika to z wygody, ale jest bardzo szkodliwe dla SEO. Google może traktować takie opisy jako duplikaty, co przełoży się negatywnie na pozycję Twojej strony.
Zachęć klientów do recenzji
Recenzje pozwalają dostarczyć świeży, unikalny content wysoko ceniony przez lagorytmy Google. Co więcej, sklepy internetowe z recenzjami użytkowników przyciągają 58% więcej odbiorców niż konkurencja bez recenzji, więc nie ma się nad czym zastanawiać.
Myśl nad user experience
Pamiętaj, że user experience nie jest istotne tylko dla użytkowników ale również dla Google. Miej zdjęcia produktów w wysokiej jakości, dobrze działającą wyszukiwarkę oraz możliwość filtrowania produktów po kategoriach, cenie itp. W ten sposób nie tylko klientom łatwiej będzie znaleźć to czego szukają, ale również Google wyżej wypozycjonuje Twoją stroną w wynikach wyszukiwania.
Optymalizuj pod urządzenia mobilne
Obecnie coraz więcej osób korzysta z wyszukiwarek na smartfonach, tabletach i innych urządzeniach przenośnych. Według Google blisko 60% wszystkich fraz jest zadawanych rpzez urządzenia mobilne. Dlatego musisz mieć dobrze działającą wersję mobilną swojego sklepu. Niech storna ładuje się szybko, przycziski będą dużo i wyraźne, a zdjęcia odpowiednio zoptymalizowane pod małe ekrany. Z kolei jeśli chodzi o SEO, to Google zapowiedziało rychłe wprowadzenie nowych algorytmów, które osobno będą oceniać wersją mobilną i stacjonarną strony oraz przypisze wyższą rangę tej pierwszej.