Zacznijmy od statystyk. WordPress jest CMS-em co czwartej strony w internecie. Jeśli chodzi o pozycjonowanie, jest to jedna z najlepszych możliwych platform. Nie oznacza to jednak, że będzie łatwo. Osoby początkujące bardzo często popełniają błędy w SEO na stronie. Co ciekawe, zdarzają się one nawet bardziej zaawansowanym osobom. Poniżej przedstawiam typowe błędy osób zajmujących się SEO.
Nieustawianie strefy czasowej
Gdy tylko postawisz stronę na WordPressie, powinieneś przejść do ustawień i zmienić strefę czasową na swój region. Jeśli w przyszłości będziesz chciał publikować artykuły w określonym czasie, możesz się zdziwić, że bez powodu pojawił się on w środku nocy.
Nieustawienie celów w Google Analytics
Mierzenie swoich celów jest jedynym wyznacznikiem tego czy stosowana przez Ciebie strategia SEO jest skuteczna. Możesz zwiększyć ruch do miliona użytkowników miesięcznie, lecz jeśli oni nie kupią Twoich produktów czy usług, albo w inny sposób nie generują przychodu, całe starania na darmo.
Gdy tylko ktoś wykona akcję dającą Ci przychody, przekieruj ich na stronę z gratulacjami. Możesz potem korzystać z Google Analytics w celu zmierzenia ile osób wylądowało na tej podstronie i ilu z nich pochodzi z ruchu organicznego. To najprostszy sposób na mierzenie konwersji Twojego ruchu organicznego.
Zapominanie o danych meta łączących z social media
Chociaż sygnały płynące z mediów społecznościowych nie mają bezpośredniego wpływu na rankingi, nie ma wątpienia, że mogą one sprowadzić większy ruch na Twoją stronę. Im więcej osób klika w Twój content, tym lepiej.
Dlatego warto udostępniać swój content w social media. Warto w WordPressie ustawić połączenie swojej strony z mediami społecznościowymi – Facebookiem i Twitterem w szczególności.
Nietworzenie mapy strony XML
Mapa strony XML często pojawia się na każdej liście dotyczącej zasad poprawnego pozycjonowania. Jest to po prostu lista wszystkich Twoich postów, podstron oraz multimediów na Twojej stronie. Jest w uporządkowanej formie, dzięki czemu łatwiej zrozumieć strukturę Twojej strony. Warto ją potem dodać do usługi Google Search Console, dzięki temu algorytmy crawlujące bezbłędnie zrozumieją strukturę Twojej strony.
Brak permalinków
Google stara się serwować użytkownikom content, który jest łatwy w użyciu. Jedną z ważnych rzeczy jest stosowanie permalinków. Polega to na tym, że każdy URL zamiast losowych znaków ma słowa kluczowe, pod które chcesz pozycjonować albo po prostu tytuł danego posta. Warto również w ustawieniach WordPressa zaznaczyć opcję dodającą datę do adresu podstrony.
Zapominanie do linka do strony głównej w stopce
Właściwie każdy ma na swojej stronie stopkę, w której znajduje się nazwa strony. Pod nazwą powinien kryć się link do strony głównej. Pomaga to w strategii linkowania wewnętrznego oraz zwiększa rozpoznawalność Twojej marki przez Google.
Nieregularność w publikowaniu contentu
Publikowanie dużo contentu sprawia, że użytkownicy częściej będą korzystali z Twojej strony. Dzięki temu łatwiej również pozycjonować ją pod więcej słów kluczowych, co pozwoli na zdobycie więcej ruchu. Google nagradza strony publikujące nową treść regularnie. Musi ona oczywiście być dobrej jakości, zaangażowanie czytelników jest bardzo istotne.
Nieaktualizowanie contentu
Gdy ktoś trafi na Twój starszy content i zobaczy, że jest on nieaktualny, najprawdopodobniej opuści Twoją stronę bez dalszego zagłębiania się w inne artykuły. Google to zauważy i zmniejszy wartość danego artykułu, uzna, że jest słabej jakości.
Z tego powodu warto przeglądać dawniejsze wpisy i sprawdzić czy informacje w nich zawarte są wciąż aktualne. Możesz dodać w nagłówku, że artykuł został zaktualizowany i zawiera tylko prawdziwe informacje. Repostowanie go może także przyciągnąć dodatkowy ruch.