Jak wiadomo, każda strategia SEO musi się skupiać między innymi na pozyskiwaniu linków. Bez tego nie ma możliwości porządnie wypozycjonować strony internetowej. W poniższym artykule przedstawię, jak zrobić content przyjazny dla influencerów, czyli osób, które są obserwowane przez dużo osób w mediach społecznościowych, dzięki czemu udostępniana przez nich treść trafia do wielu odbiorców.
Rodzaje linków niezbędne w kampaniach SEO
Linki zdobywa się po to, aby podnieść ogólną wartość strony w oczach algorytmów szukających, co wpłynie na jej wyższą pozycję w rankingach wyszukiwania. Dla specjalistów SEO największą wartość mają trzy rodzaje linków:
- Linki ze stron z wysokim Domain Authority, które prowadzą gdziekolwiek na Twoją stronę. Nie ma znaczenia na jaką podstronę zostanie skierowany link, ale jeśli pojawi się w artykule na money.pl czy rzeczpospolita.pl, zwiększy to ogólną ocenę Twojej strony.
- Linki do konkretnych stron z najistotniejszymi słowami kluczowymi, najlepiej z zakotwiczonym tekstem. Takie linki zwiększają wartość pojedynczych podstron na Twojej stronie, dzięki czemu wypozycjonują się one wyżej pod konkretne frazy kluczowe.
- Linki do domeny z innych stron o podobnym profilu czy branży, które pozwalają przekazać Google, czym zajmuje się Twoja strona oraz na jakie pytania można znaleźć na niej odpowiedzi.
Po co nam influencerzy?
Jeśli dana osoba jest influencerem w interesującej Cię branży, warto ją pozyskać aby udostępniła stworzony przez Ciebie content. Aby tak się stało, musisz stworzyć naprawdę świetny tekst, który ma szansę na rozprzestrzenienie się wirusowo, przynajmniej w Twojej branży. Nie jest łatwo zbudować taki content, ale istnieją taktyki zwiększające Twoje szanse na sukces.
Statystyka oraz dane
Tworzenie contentu w oparciu o zebrane dane działa świetnie z wielu powodów. Po pierwsze, internauci lubią wszelkiego rodzaju statystyki, szczególnie jeśli są podane w atrakcyjnie wizualny sposób. Po drugie, opracowując dane masz pewność, że Twoja praca jest unikalna, nikt inny raczej nie będzie pisał na dokładnie ten sam temat. Jest to swego rodzaju zapełnienie luki informacyjnej, co bardzo przyciąga influencerów z danej branży.
Content wizualny
Wszelkiego rodzaju zdjęcia i filmiki są atrakcyjną formą przyciągania odbiorców. Dzięki temu istnieje większa szansa, ze zwrócą uwagę na to co chcesz przekazać. Oczywiście, jak zwykle w takich przypadkach radzę zachować umiar, pstrokate strony pełne latających obrazków to domena końcówki lat 90., a nie współczesnych stron internetowych.
Nie musisz sam tworzy zdjęć lub grafik, możesz skorzystać z banku zdjęć lub grafik opartych na wolnej licencji. Wystarczy zajrzeć w Google Grafika, Pinterest czy Flickr, by znaleźć setki zdjęć gotowych do wykorzystania. Warto również publikować swój wizualny content w mediach społecznościowych, gdzie udostępnianie jest o wiele łatwiejsze, ale to oczywiście dotyczy całej treści tworzonej przez Ciebie.
Sprzeczne/kontrowersyjne opinie
Polemika świetnie się sprawdza, szczególnie w niewielkich branżach. Jeśli ktoś opublikuje artykuł na dany temat, a Ty się z nim nie zgadzasz, możesz opublikować swoje spojrzenie na daną kwestię. Dzięki temu przyciągniesz odbiorców zainteresowanych Twoim punktem widzenia, a influencerzy chętnie udostępnią Twój content.
Jeśli nie potrafisz znaleźć żadnego artykułu z którym się nie zgadzasz, możesz również sam poruszyć jakiś kontrowersyjny temat dotyczący Twojej branży i otworzyć stronę na dyskusję w komentarzach. W taki sposób zwiększy się zaangażowanie w tworzoną przez Ciebie treść, a dodatkowo zapadniesz w pamięć wielu osobom w branży.