Google oferuje osobom zajmującym się SEO mnóstwo różnych narzędzi, choć mogą sobie poradzić one z ogromną ilością danych, nawet Google ma limity. W poniższym artykule wymieniam kilkanaście najważniejszych limitów dla specjalisty SEO.
1000 podmiotów w Google Search Console
Według dokumentacji Google Search Console, możesz dodać do 1000 różnych podmiotów (stron internetowych czy aplikacji mobilnych) na swoim koncie Search Console.
1000 wierszy w Google Search Console
Wiele raportów danych w Google Search Console ma limit wyświetlania jedynie 1000 wierszy w interfejsie. Na szczęście można ściągnąć pełne raporty bez wspomnianego limitu wierszy. Co więcej, niektóre raporty nie są objęte tym limitem.
Google Search Console pokazuje do 200 map strony
Limit liczby możliwych to załadowania map strony jest wyższy, ale zobaczysz jedynie 200 z nich. Można na różne sposoby jednak obejść ten limit. Po pierwsze, każda z map zawiera plik indeksu, dzięki czemu można wyświetlić 400 map stron. Teoretycznie możesz dodać osobną mapę strony dla każdej indeksowanej strony, przez co zwiększasz limit do 80000 map strony, ale nie zalecamy tego rozwiązania.
Lista linków, których się zrzekasz, może mieć maksymalnie 2MB lub 100000 URL-i
W rzeczywistości ciężko jest przekroczyć tę liczbę odrzuconych linków, ale teoretycznie istnieje taka możliwość.
Renderowanie w Google Search Console ucina się na 10000 pikselach
John Mueller wspomniał, że istnieje limit dla usługi „Fetch as Google”, który według testów wynosi 10000 pikseli.
Google My Business ma limit długości nazwy firmy
Nie możesz nadać firmie dłuższej nazwy niż 100 znaków w Google My Business.
10 mln wyświetleń miesięcznie analizowanych w Google Analytics
Jeśli przekroczysz tę liczbę wyświetleń, to albo będziesz musiał opierać się na próbce, albo musisz wykupić lepszy pakiet dla usługi.
Maksymalny rozmiar Robots.txt
Według specyfikacji Robots.txt, crawlery Google nie przyjmą większych plików niż 500 KB. Dane znajdujące się powyżej tego limitu mogą zostać zignorowane.
Mapy strony mają limit 50 MB (niekompresowane) lub 50000 URL-i
W dokumentacji Google Search Console możemy przeczytać: „Wszystkie formaty danych mają limit dla pojedynczej mapy strony w wysokości 50MB lub 50000 URL-i. Jeśli masz większy plik lub więcej URL-i, musisz podzielić mapy strony na pomniejsze. Możesz również stworzyć plik indeksu mapy strony i go wykorzystać.
Limit dla pojedynczego URL wynosi 2093 znaki
To wprawdzie nie jest limit Google, ale lepiej się go trzymać, ponieważ Internet Explorer nie otworzy stron z dłuższym URL-em.
Limit dla crawlera Google dla pojedynczej podstrony wynosi kilkaset megabajtów
Nie jest znana dokładna wartość, ale to i tak znaczny skok w porównaniu do 10MB, czyli limitu, który był przestrzegany jeszcze w 2015 roku.
Maksymalnie kilka tysięcy linków na podstronie
Choć Google nie posiada twardego limitu linków, które może przecrawlować na pojedynczej podstronie, firma rekomenduje „zachowanie zdrowego rozsądku”. Maksymalna liczba linków na podstronie ma wynosić „najwyżej kilka tysięcy”.
5 przekierowań za jednym zamachem
John Mueller powiedział, że Google będzie śledziło do 5 przekierowań za jednym podejściem. Dlatego należy uważać ze stosowaniem przekierowań na swojej stronie.
Google ogranicza długość frazy wyszukiwania do 32 słów
Wszystkie kolejne słowa będą zignorowane. Ponadto pojedyncze słowo w fazie kluczowej nie może mieć więcej niż 128 znaków.
16 słów w tekście alternatywnym
Choć nie jest to nigdzie wprost powiedziane, przeprowadzono eksperymenty świadczące o tym, że Google w przypadku zdjęć bierze pod uwagę jedynie pierwsze 16 słów tekstu alternatywnego.
Maksymalny rozmiar filmu na YouTube wynosi 128GB lub 12 godzin
Powyższe dane pochodzą z pliku pomocy dotyczącym uploadowania filmów na YouTube.