Dyskusja na temat jakiegokolwiek znaczenia wewnętrznych linków w treści danej strony oraz wtórnych systemów nawigacji pomiędzy nimi w sieci internetowej jest niezwykle burzliwa już od wielu lat. Osobiście jednak nie przejmuję się wdrażaniem doskonałych i idealnych technik budowania bazy linków wewnętrznych ? nie przejmuję się czy jedna kategoria może linkować do drugiej ? efekt jest tutaj bowiem zdecydowanie mniejszy niż uważa większość współczesnych pozycjonerów.
Czasami 10 podstron linkuje do 1, czasami w ogóle nie są ze sobą połączone. Wszystko zależne jest od Page Ranku, znaczenia danej strony w strukturze naszego zaplecza oraz tego jaki prestiż posiada sama witryna. Niestety nie ma tutaj jednej, optymalnej metody, która działa dla wszystkich stron. Warto jednak zadbać o to, aby powiązane ze sobą podstrony linkowały do siebie ? oczywiście z umiarem ? nie możesz przesadzać, gdyż wywoła to efekt całkowicie odwrotny od zamierzonego!
Umieszczaj linki zewnętrzne do wartościowych stron
Może uznasz mnie za staroświeckiego ale bardzo często w treści swoich stron umieszczam linki wychodzące do innych wartościowych witryn, na których użytkownicy mogą znaleźć interesujące ich informacje.
Nie linkuję jednak do innych stron z mojej strony startowej. Dzięki temu cały Google juice w postaci Page Rank dzielony jest pomiędzy podstrony mojej domeny. Z tego samego powodu staram się nie umieszczać linków zewnętrznych w stronach poszczególnych kategorii.
Odnośniki do innych stron (głębokie linkowanie gdzie tylko możliwe) umieszczam na pojedynczych podstronach (zawierających na przykład wpisy, artykuły i tym podobne). Nie martwię się tutaj o wartość linków, czy też wyciek PR gdyż wszystko mogę kontrolować na poziomie samej strony.
Według mnie taki system działa idealnie ? dzieląc się wartością linków z innymi stronami mogę liczyć na podobny gest w rewanżu plus jednocześnie mam pewność, że w żaden sposób nie ucierpi na tym moja własna domena.
Zewnętrzne linkowanie do innych stron, szczególnie przy wykorzystaniu bloga, pomaga poinformować innych, że mogą być zainteresowani umieszczanymi przez Ciebie treściami. Musisz osobiście to przetestować! Oczywiście nie linkuję do stron używających dokładnie tego samego słowa kluczowego/frazy kluczowej, pod którą pozycjonuję, ale staram się wybierać takie słowa-klucze, które mogą przydać się właścicielom zewnętrznych stron.