Wszystko zaczyna się od słów wpisanych w wyszukiwarce. Badanie słów kluczowych jest jednym z najważniejszych, wartościowych działań w zakresie marketingu wyszukiwarek. Ranking dla słowa ?prawo? może być korzystny lub nie dla Twojej strony. Poprzez pracę niczym detektyw, układając słowa klucz, jak puzzle, wyszukiwarka dowiaduje się coraz więcej o swoich klientach.
Nie zawsze chodzi o uzyskanie jak największej liczny odwiedzających na Twojej stronie, ale o uzyskanie ODPOWIEDNICH odwiedzających. Przydatność rozpoznawania takich gości nie jest przesadzona ? z badania słów kluczowych można przewidzieć zmiany w popycie, reagować na zmieniające się warunki rynkowe, wytwarzać nowe produkty, usługi i treści. W historii marketingu nigdy nie istniała tak niska bariera przedostania się do świadomości klientów w praktycznie każdej niszy.
Jak oceniać wartość słowa kluczowego?
Ile jest warte słowo kluczowe na Twojej stronie? Jeśli jesteś właścicielem internetowego sklepu obuwniczego, czy sprzedaż zwiększy się dla internautów szukających ?brązowych butów? lub ?czarnych butów?? Słowa klucz charakteryzują typ odwiedzających, a kluczowe informacje pozwalają nam znaleźć te informacje. Aby zrozumieć wartość słów klucz, musimy zrozumieć nasze własne strony internetowe, postawić pewne hipotezy, wykonać testy i powtórzyć ? klasyczny wzór marketingu internetowego.
Zapytaj siebie?
Czy słowa-klucze mają znaczenie dla treści Twojej witryny? Czy internauci znajdą na Twojej stronie to, co szukają, wpisując słowa klucz? Będą zadowoleni z tego, co wybrali? Jeśli odpowiedź na wszystkie pytania to ?tak?, przejdź dalej?
Szukaj terminu/frazy w głównych wyszukiwarkach internetowych
Zrozumienie, które strony reagują na Twoje słowa kluczowe, jest bardzo cenną informacją. Czy istnieje sposób na reklamowanie Twojej pracy? Zazwyczaj wiele wyszukiwarek internetowych oznacza wybrane słowa kluczowe jako wartościowe.
Kup prostą kampanię dla swojego słowa kluczowego w Google AdWords i/lub Bing Adcenter
Jeśli Twoja strona nie znajduje się w rankingu słów kluczowych, można kupić ?test? ruchu, aby przekonać się, czy właściwie konwertuje. W Google Adwords wybierz ?dokładne dopasowanie? i skieruj ruch do odpowiedniej strony internetowej. Następnie śledź wrażenia i współczynnik konwersji w ciągu co najmniej 2-300 kliknięć.
Wykorzystuj zebrane dane do dokładnego określenia wartości każdego słowa kluczowego. Na przykład, jeśli wyszukiwarka wygenerowała 5000 wyświetleń, z czego 100 gości odwiedziło Twoją stronę a troje zrobiło to tylko w celu zysku (nie dochodu!) 300 dolarów, wtedy na jednego użytkownika przypada 3 dolary dla Twojej firmy. Te 5000 w ciągu 24 godzin może wygenerować klikalność w zakresie od 18 do 36%, co oznaczałoby 900-1800 dziennie (1-2 miliony dolarów rocznie). Nic więc dziwnego, że powstał marketing wyszukiwarek internetowych!
Wracając do przykładu naszego obuwniczego sklepu on-line. Czyż najlepszym słowem kluczem nie jest ?but?? Wspaniale, gdy nasze słowo klucz ma ponad 5000 wyszukiwań dziennie, ba ? nawet 500 to już sukces. W rzeczywistości jest to jednak mniej niż 30% dziennego wyszukiwania. Pozostałe 70% to bzdury, które nazywane są ?długim ogonem?. Długi ogon zawiera setki milionów unikalnych wyszukiwań, które mogą być przeprowadzone kilka razy w danym dniu, ale jest ich mnóstwo, gdy je się zsumuje na całym świecie.
Ponadto słowa klucze ?długiego ogona? często łatwiej się konwertuje, ponieważ ludzie łatwo je kupują. Osoba szukająca ?buta? przegląda strony, ale nie jest zdecydowana jeszcze na zakupy. Z drugiej strony ktoś poszukuje najlepszej ceny za Air Jordan w rozmiarze 12 i jest niemal pewne, że to kupi.
Ignoruj długi ogon dla własnego bezpieczeństwa ? Search Marketing i strona internetowa pozwala na ?niemożliwe do przewidzenia? formy wizyt.
Wyszukiwanie słów kluczowych
Skąd możemy dowiedzieć się o znaczeniu słów kluczowych i ich popycie? Dobrym rozwiązaniem jest zapoznanie się ze źródłami badawczymi, takimi jak poniżej:
- Google Adwords’Keyword Tool 'k Google Insights for Search
- Google Trends Keyword Demand Prediction
- Microsoft Advertising Intelligence
- Wordtracker’s Free Basic Keyword Demand
Google Keyword Tool AdWords jest wspólnym punktem wyjścia dla badań SEO. To nie są tylko sugerowane słowa klucz, czy szcunkowa liczba wyszukań, ale także przewidywanie kosztów prowadzenia płatnych kampanii w tych kategoriach. Aby określić objętość danego słowa klucz, należy ustawić typ dopasowania [Exact] i wyszukać w miesięcznej liczbie wyszukań lokalnych. W zależności od rankingu i klikalności, rzeczywista liczba odwiedzających może osiągnąć niższe wyniki.
Istnieją inne źródła informacji słów kluczowych, podobnie jak narzędzia z bardziej zaawansowanymi danymi. Kategoria blog SEOmoz na Keyword Reserch jest doskonałym miejscem, aby to rozpocząć.
Problemy ze słowem kluczowym
Jakie są moje szanse na sukces?
Aby wiedzieć, które słowa klucz prowadzą do celu, jest niezbędne, aby zrozumieć, że poza zapotrzebowaniem na dane wyrażenie lub frazę, należy także na to zapracować. W porównaniu ze znanymi markami w Internecie, osoba, która zaczyna swoją karierę najprawdopodobniej będzie potrzebowała kilu lat na popularyzację swojej strony. To żmudna i ciężka praca, dlatego ważne, by zrozumieć problemy związane ze słowami klucz.