SEO ma tendencję do korzystania z wielu narzędzi. Niektóre z nich są przydatne tylko do tego, by wyszukiwarki znajdowały same siebie. Wyszukiwarki chcą, by webmasterzy tworzyli strony i treści na dostępne sposoby, dlatego można korzystać z różnych narzędzi, analiz i wytycznych. Te wolne zasoby stanowią punkt danych oraz możliwości wymiany informacji z wyszukiwarkami, które nie są przewidziane w innym miejscu.
Poniżej wyjaśniamy wspólne elementy, które każda główna wyszukiwarka określa jako przydatne.
Wspólne protokoły wyszukiwarek
- Znaczniki
Pomyśl o mapie strony jak liście plików, które dają wskazówki co do poszukiwania. Sitemaps pomagają wyszukiwarkom znaleźć i klasyfikować treści na stronach. Ponadto sitemaps są w różnych formatach i można wyróżnić wiele rodzajów treści, w tym wideo, zdjęcia, wiadomości, mobilne, itp.
Wszystkie protokoły możesz przeczytać w sitemaps.org. Ponadto można tworzyć własne mapy witrym w XML-Sitemaps.com
Sitemaps występują w trzech rodzajach:
- XML
- Extensible Markup Language (Zalecany format) – To powszechnie akceptowany format map witryn. Jest bardzo łatwy dla wyszukiwarek do analizy i może być produkowany przez mnóstwo generatorów witryn. Dodatkowo pozwala na najbardziej szczegółową kontrolę parametrów wyszukiwania.
- RSS
Robots.txt
Pliki robots.txt, produkt protokołu Robots Exclusion jest plikiem do przechowywania na stronie internetowej w katalogu głównym (np. www.google.com/robots.txt). Pliki robots.txt dają wskazówki zautomatyzowanym robotom internetowym odwiedzającym dane witryny. Za pomocą tych plików, webmasterzy mogą wskazać wyszukiwarkom, które obszary witryny powinny być zindeksowane oraz wskazują lokalizację plików. Możesz o tym przeczytać więcej
Pomiar i obserwacja sukcesu
Mówią, że jeżeli można zmierzyć sukces, to można go też doskonalić. SEO jest kluczowym pomiarem do sukcesu. Profesjonalne dane SEO o rankingach, linkach i innych, pomagają przeanalizować swoją strategię SEO i tworzenie map kierujących w stronę sukcesu.
Polecane Metrics to Track
Mimo, że każda firma jest wyjątkowa i każda strona ma inne wskaźniki, poniższa lista jest raczej neutralna i uniwersalna. Należy pamiętać, że przedstawiliśmy tylko te wskaźniki, które są kluczowe dla SEO ? optymalizacji wyszukiwarek. Dlatego bardziej ogólne wskaźniki nie mogły się tu pojawić.
Wskaźniki wydajności z Avinash Kaushik Web Analytic Blog.
- Wyszukiwarki udostępniają OP odnoszące się do wizyt
Co miesiąc należy przeanalizować ruch na swojej stronie internetowej. Należy wziąć pod uwagę:
- bezpośrednią nawigację: wpisane w ruch, zakładki, e-maila z linkami bez kodów śledzenia, itp.
- wyszukiwarka ruchu: zapytanie o wskaźnik ruchu wysłane do każdej mniejszej lub większej wyszukiwarki internetowej. Znając zarówno skuteczności i dokładne wskaźniki możemy zidentyfikować słabe strony wyszukiwarek i porównywać w czasie dane tendencje (wzrostowe lub spadkowe jeśli chodzi o popularność).
2. Wizyty konkretnych wyszukiwarek
Trzy główne wyszukiwarki stanowią 95% wszystkich operacji wyszukiwania w USA ? Google oraz sojusz Yahoo-Bing. W większości krajów, poza USA, 80% ruchu wyszukiwarek pochodzi wyłącznie z Google (z wyjątkiem kilku znaczących w Rosji i Chinach). Pomiar udziału poszczególnych wyszukiwarek jest wartością krytyczną z kilka powodów:
Porównaj wydajność z udziałem na rynku
Poprzez śledzenie wyszukiwarek można przekonać się jaki jest ich wkład w porównaniu z rynkowymi szacunkami. Należy pamiętać, że w sektorach technologicznych i internetowych, popyt może być wyższy w Google, niż w dziedzinie gotowania, sportu, czy nieruchomości.
Uzyskaj wgląd do potencjalnych kropli
Jeśli ruch wyszukiwania znacznie spada w dowolnym momencie, wiedza o względnych i bezpośrednich przyczynach tego stanu rzeczy, będzie niezbędna do diagnozowania problemu. Jeśli wszystkie wyszukiwarki zostaną wstrzymane, prawie na pewno problem tkwi w ich dostępności. Jeśli użycie Google spada, a pozostałe zachowują niemal niezmienną pozycję, to bardzo prawdopodobne, że wprowadzono karę lub dewaluację dziania SEO dostosowaną do pojedynczej wyszukiwarki.
Odkryć strategiczną wartość
To bardzo prawdopodobne, że niektóre działania podejmowane przez SEO będą miały pozytywne skutki jeśli chodzi o niektóre wyszukiwarki. Na przykład często zauważamy, że taktyka optymalizacji jak lepsze włączanie słów klucz okazuje się bardziej korzystne dla Bing i Yahoo!, niż dla Google. Znajomość taktyki, pozwoli lepiej się dowiedzieć, jak skupić swoje wysiłki.
3 . Odwiedzanie stron na podstawie specyficznych wyszukiwarek i fraz
Słowa kluczowe, które wysyłają ruch to kolejny ważny element Twoje analitycznego ciasteczka. Będziesz chciał śledzić je na bieżąco , aby zidentyfikować nowe trendy popytu słów kluczowych, oceniać skuteczność kluczowych terminów i znaleźć warunki, które wzmagają ruch. Można również znaleźć wartość śledząc wyszukiwarki i przekonać się jakie wyrażenia lub frazy są na topie oraz są ważne dla Twojej firmy. Jeśli linie trendu są kierowane w niewłaściwym kierunku, wiesz, że musisz podjąć pewien wysiłek , aby wrócić na właściwy tor. Liczba wyszukiwań na świecie konsekwentnie wzrasta na przestrzeni ostatnich 15 lat, więc spadek ilości skierowań jest niepokojący – sprawdź kwestię sezonowości oraz rankingi.
4 . Współczynnik konwersji według haseł/frazy wyszukiwania
Kiedy dochodzi do dolnej linii, kilka miar jest tak samo ważnych, jak konwersja. Na przykład na rysunku po prawej stronie 5,80% użytkowników, którzy osiągnęli SEOmoz z kwerendy ?SEO Tools? zapisało się do członkostwa podczas wizyty. To jest znacznie wyższy współczynnik konwersji niż ponad 1000 słów kluczowych używanych do znalezienia naszej strony. Dzięki tej informacji możemy teraz zrobić dwie rzeczy.
- Sprawdzanie naszych rankingów. Tylko my widzimy, że ?SEO Tools? uszeregowaliśmy na miejscu 4. Praca na pewno przyczyni się do zwiększenia konwersji.
- Ponieważ nasze analizy powiedzą nam także, które strony odwiedzili ci odwiedzający, możemy skupić się na tej stronie, aby poprawić wrażenia gości.
Realna wartość tego uproszczonego śledzenia pochodzi z ?owoców, które rosną nisko? ? widząc słowa klucz, które nieustannie wpisują internauci, sprawia, że wiemy, co na naszej stronie powinno zostać poprawione.
5 . Liczba stron otrzymujących przynajmniej jedną wizytę z wyszukiwarek
Znając liczbę stron, na które wchodzono przy pomocy wyszukiwarek internetowych jest niezbędne do monitorowania ogólnej wydajności SEO. Na podstawie tych wyników można uzyskać wgląd do indeksacji ? liczby stron, które wyszukiwarki utrzymują w swoich indeksach. Dla większości dużych storn internetowych (>50 000 stron), sama integracja jest niezbędna, aby zwiększać ruch. Podczas pracy nad takimi rzeczami jak architektura strony, linki, XML znaczniki, wyjątkowość treści i meta dane, itp., linia trendu powinna wzrosnąć, pokazując, że coraz więcej stron staje się popularnych w wyszukiwarkach. Strony, na których zwiększa się ruch, mogą mieć najlepsze dane. Podczas gdy inne punkty są równie ważne, wymienione powyżej powinny być powszechnie stosowane , aby uzyskać maksymalną wartość kampanii SEO.