
W kolejnych tekstach przyglądać będziemy się natomiast strategiom pozycjonerskim niezwiązanym bezpośrednio z samą witryną czyli tak zwanym czynnikom off-page. Na pierwszy ogień idą linki ? czyli to co w pozycjonowaniu najważniejsze. Im więcej linków tym lepiej, każdy pozycjoner zdaje sobie z tego sprawę. Jakie zmiany czekają nas jednak w obecnym roku jeżeli chodzi o strategie linkbuildingowe? Dzisiaj postaram się odpowiedzieć na to pytanie!
Jakość linków to podstawa
Jedno jest pewne ? Google na pewno będzie bardzo mocno przepychać swoje dotychczasowe, dosyć agresywne działania, jeżeli chodzi o nakładanie kar. Szczerze mówiąc automatyczna analiza jakości hiperłącz wychodzi algorytmowi coraz lepiej. Jeżeli do tej pory skupiałeś się więc na czarnym SEO to nadszedł najwyższy czas, aby zrobić rachunek sumienia.
W 2013 roku wielu pozycjonerów powtarzało jak mantrę stwierdzenie, że ?link building umarł?. Osobiście nie posuwałbym się jednak tak daleko. Istnieje wiele strategii i metod pozwalających Ci na przyciągnięcie sporej ilości linków bez konieczności spamowania, żebrania lub korzystania z zautomatyzowanych rozwiązań. W ostatnim czasie można bardzo wyraźnie zauważyć, że witryny zajmujące się do tej pory wymianą linków zaczynają się przekształcać w programy marketingowe i są bardziej zorientowane na społeczność. Według mnie nie ma niczego złego w wysyłaniu maila do subskrybentów z informacją, że na Twojej stronie pojawił się nowy artykuł ? oczywiście tak długo jak możliwość lub chęć linkowania do konkretnej treści znajduje się w ich rękach.
Dużą rolę odgrywać będzie również zróżnicowanie ? między innymi pozyskiwanie linków z różnych źródeł. Jeżeli wszystkie odnośniki pochodzą z zamkniętej społeczności lub nieprzerwanie tych samych stron wtedy możesz wpaść w znaczne tarapaty. Nie możesz ustawić autopilota, który będzie zarządzał Twoją treścią. Musisz aktywnie promować pojawiające się artykuły ? w innym wypadku nigdy nie zbudujesz dużej widowni. Jeżeli będziesz postępował odpowiednio wtedy różnorodność odnośników nie powinna być problemem.
W przypadku gdy witryna posiada dużą ilość słabych jakościowo linków ? w momencie tym stoisz przed naprawdę trudnym wyborem (oczywiście jeżeli do tej pory omijały Cię jakiekolwiek kary). Możesz albo wyczyścić całą bazę swoich linków i pozostawić jedynie te wartościowe lub nie robić nic i czekać co przyniesie przyszłość.
Odpowiedzi na to niezwykle interesujące pytanie poszukamy sobie już jutro w drugiej części tekstu dotyczącego linków i pozycjonowania w przeciągu najbliższych kilkunastu miesięcy. Jeżeli chciałbyś w jakiś sposób uzupełnić Poradnik SEO 2014 i masz propozycje tematów do poruszenia to poinformuj mnie o tym w komentarzach! 🙂





