Google ogłosiło wczoraj na swoim blogu Webmaster Central, że zaktualizowało narzędzie PageSpeed Insights, które zaserwuje nam teraz rekomendacje przygotowane specjalnie pod urządzenia mobilne. Dzięki temu twórcy stron mają mieć ułatwione zadanie w przystosowaniu swoich witryn do ruchu płynącego z telefonów komórkowych i tabletów.
W oświadczeniu czytamy:
?Słaba użyteczność może bardzo silnie odbić się na szybkości ładowania strony. Średnia prędkość wczytania się witryny mobilnej to ponad 7 sekund. Korzystając z PageSpeed Insights i podążając za naszymi poradami będziesz w stanie zdecydowanie skrócić ten czas.?
Google sugeruj, że jeżeli użytkownicy mobilni muszą poświęcać dodatkowy czas po załadowaniu Twojej strony na przybliżaniu treści i scrollowaniu w celu zapoznania się z jej treścią, wtedy Twoja strona nie jest tak szybka jak może Ci się wydawać. Nowe porady przygotowane przez zespół Google pomagają właścicielom stron zidentyfikować najczęstsze błędy, które mogą odbijać się na ogólnej użyteczności witryny.
Nowe rekomendacje Giganta z Mountian View pokrywają następujące kwestie:
- Skonfiguruj tag vieport: Najnowsze przeglądarki mobilne założą, że Twoja strona nie jest przystosowana pod smartfony i tablety jeżeli nie wprowadziłeś tagu meta-viewport. W razie jego braku przeglądarka będzie sama chciała ?dostosować? stronę co zazwyczaj kończy się powiększaniem czcionki i ingerowaniem w layout całej strony. Nie możesz zapominać również o atrybucie width=?szerokość urządzenia?.
- Dopasuj treść do ekranów mobilnych ? użytkownicy czytający coś na urządzeniu mobilnym chcą przesuwać ją w pionie, nie w poziomie. Strona musi być więc tak zoptymalizowana żeby tekst zmieścił się na ekranie smartfona i jednocześnie tabletu.
- Używaj odpowiednich rozmiarów czcionki ? jeżeli użytkownik jest zmuszony zoomować Twoją stronę wtedy nie jest przystosowana pod urządzenia mobilne. Zadbaj o to, aby rozmiar czionki był odpowiednio duży i widoczny na każdy ekranie.
- Odpowiedno rozmieszaj linki ? zbyt małe odnośniki w jednym miejscu to prawdziwa udręka. Użytkownik próbuje nacisnąć jeden i omyłkowo trafia w drugi. Przy projektowaniu strony mobilnej musisz o tym pamiętać.
- Staraj się unikać pluginów ? większość smartofnów nie wspiera flasha lub innych pluginów przeglądarkowych. Google radzi więc, żeby Twoja strona nie wymagała żadnych dodatkowych wtyczek.
Jeżeli chcesz przetestować swoją stronę i efekty poczynionych na niej zmian skorzystaj z PageSpeed Insights.