W czasie Search Marketing Expo jeden z inżynierów Google ? Gary Ilyes wiele mówił na temat user experience i że webmasterzy powinni mocno się na nim skupiać. Jak się okazuje Gigant z Mountain View przygotowuje się do dużych zmian w swoich wynikach wyszukiwania, który będzie odnosił się między innymi do tej zasady.
Jeszcze w maju Google ogłosiło, że jest w stanie w pełni renderować strony internetowe zarówno w formie desktopowej jak i mobilnej. Webmasterzy zauważyli, że bot Google nie tylko sprawdza sam kod, ale również to co widzi końcowy użytkowników.
Algorytm Google zacznie wykorzystywać mobilny user experince jako jeden z warunków rankingowych?
Dlaczego Google zwraca tak wiele uwagi na tworzenie jak najbardziej przyjaznych dla użytkowników stron? Czy chodzi po prostu o stworzenie z Sieci lepszego miejsca? Bardzo prawdopodobne. Czy za tym procesem może stać jednak coś więcej? Jak najbardziej ? chęć dodania nowego elementu do algorytmu rankingowego.
Tezę potwierdzają między innymi słowa rzecznika prasowego Google, który w jednej z rozmów stwierdził:
?Jako, że w Google staramy się dostarczyć najwyższą jakość usług naszym użytkownikom na każdym urządzeniu, przygotowujemy się do kroku w przód. Chcemy zapewnić, że wyniki wyszukiwania, które dostarczamy w pełni pokrywają się z tą zasadą. Użytkownik musi mieć możliwość swobodnego i wygodnego przeglądania Internetu niezależnie od tego gdzie się znajduje i z jakiego urządzenia korzysta?.
Google bot widzi to co my
Obecnie Google bot zwraca uwagę nie tylko i wyłącznie na kod strony, ale widzi ją tak jak końcowy odbiorca ? Internauta. Bierze pod uwagę również takie aspekty jak wielkość przycisków podczas przeglądania mobilnego, płynność przewijania, czytelność i wygodę korzystania z witryny w wersji na urządzenia takie jak telefony i tablety.
Jeżeli więc wersja mobilna Twojej strony szwankuje już teraz zacznij to zmieniać. Zbyt małe czcionki, trudne w kliknięciu odnośniki lub niedziałające skrypty wkrótce mogą odbić się na pozycjonowaniu również głównej strony.
Czy mobilny user experience jest obecnie czynnikiem rankingowania? NIE
Na chwilę obecną nie ma jednak powodów do obaw. Mobile UX nie jest bowiem jeszcze czynnikiem wpływającym na zajmowane przez nas pozycje w SERPach.