Przy tworzeniu treści na potrzeby Internetu z jednej strony chcemy skupić się na jak najlepszej merytoryce, z drugiej zależy nam jednocześnie na przyciągnięciu czytelników oraz wygenerowaniu leadów. Tekst odgrywa niezwykle istotną rolę w każdej fazie cyklu biznesowego ? od poznania produktu, do decyzji o jego zakupie.
Większość marketingówców jest w stanie rozpoznać czy ma do czynienia ze słabym tekstem. Dlaczego? Ponieważ słaby copywriting czyta się ciężko i wyraźnie widać w nim próby zastosowania call to action.
Wiele osób twierdzi, że zdecydowanie ważniejsze są obrazy, materiały wideo i że to zwraca uwagę czytelników. Nie możemy jednak zapominać, że copywriting is a king ? zasada ta jeszcze przez długi czas się nie zmieni.
#1 – Jasny przekaz
Chcąc zapewnić sobie jasność przekazu używaj aktualnych oraz powszechnie stosowanych słów. Już Arystoteles wiedział jak jest to istotne. Jeżeli nie użyłbyś jakiegoś zwrotu przy osobistej rozmowie z klientem, wtedy nie umieszczaj jej również w tekście.
#2 – Postaw na spójność
Każde pojedyncze słowo znajdujące się w tekście musi dodawać wartość użytkownikom i pełnić rolę ostatecznego argumentu zakupowego. Odetnij wszystko to co jest niepotrzebne i staraj się, aby przeciętne zdanie miało około 16 słów.
#3 ? Skup się na odbiorcy
O ile wydaje się to oczywiście, to wiele firm zapomina o tym niezwykle istotne fakcie. Zamiast pisać ?oferujemy marketing internetowy? lepiej napisać ?zwiększ ruch na swojej stronie i ilość leadów dzięki niepowtarzalnym treściom?
#4 ? podziel stronę nagłówkami i elementami przyciągającymi wzrok
Badania pokazują, że 79% osób po prostu przeskanuje tekst ? jedynie 16% przeczyta całość. Podział tekstu nagłówkami i śródtytułami pozwoli skanującej większości lepiej zrozumieć sens całości.
#5 ? nie nadużywaj słów kluczowych
Doskonale wiem, że chcesz wypozycjonować się pod konkretne frazy ? staraj się jednak ich nie nadużywać, tekst zaczyna wtedy brzmieć zbyt sztucznie. Nadmiar słów kluczowych zaburza przejrzystość.
#6 ? Nie zapominaj o mikro-copywritingu
Chodzi tutaj o pojedyncze zdania, frazy, czy też wyrazy lądujące na bannerach, buttonach i tym podobnych. Możesz nie wierzyć, jednak odpowiednio dobrane posiadają bardzo silne działanie.
#7 ? Przygotuj ambitne CTA
Nie pisz tekstu dla samego pisania ? niech Twój czytelnik wie co zrobić kiedy już skończy lekturę. Call to action (CTA) to jeden z najistotniejszych aspektów copywritingu na potrzeby Internetu. Jednocześnie właściwe opanowanie zastosowania CTA wywołuje najwięcej problemów.
#8 ? Śledź co robi konkurencja
Musisz cały czas posiadać świadomość, że konkurencja nie śpi ? warto śledzić co dzieje się na konkurencyjnych portalach. W jaki sposób prezentowane są produktu, usługi oraz treść? Na co liczyć może użytkowników? Jakie CTA znajduje zastosowanie?
#9 ? Poznaj swoich czytelników
Nie musisz wysyłać im kartek na święta i znać imiona potomków, ważne jest jednak, abyś wiedział o czym chcą czytać i jakie tematy najbardziej ich interesują.
#10 ? zmieniaj i optymalizuj
Eksperymentuj z różnymi czcionkami, kolorami, umiejscowieniem grafik wewnątrz tekstu i zobacz co przyciąga największą ilość odbiorców. Powinno to mieć miejsce regularnie, praktycznie przy pisaniu każdego tekstu.
Pisanie na potrzeby Internetu stało się zadaniem powszechnym, jednak nie każdy posiada ku temu odpowiednie umiejętności. Nie oznacza to jednak, że nie da się ich wypracować.