Skuteczne SEO-tricki napędzające sprzedaż i rynek e-commerce – cz.2

Druga część artykułu, w której radzimy, jakich SEO-tricków użyć, aby zaplanować skuteczną kampanię SEO dla sklepu online.

Czytanie artykułu polecamy od rozpoczęcia lektury pierwszej części, w której uwzględniliśmy między innymi research fraz pod kampanię SEO czy też kwestie blogowania i sens stosowania fraz long-tail.

Przeczytane? Zatem zapraszamy po kolejne porady!

4. Nie komplikuj architektury strony

Zanim przejdziemy do meritum zagadnienia, należy wyjaśnić podstawowe pojęcia związane z indeksowaniem stron. Wszystkie popularne wyszukiwarki, takie jak Google, Bing czy Yahoo, używają botów do indeksowania informacji zawartych na stronach internetowych. Informacje o tych stronach (zebrane przez roboty) są przechowywane w indeksie wyszukiwarki.

Gdy internauta szuka frazy, wyszukiwarka odwołuje się do indeksu i wybiera strony z najbardziej trafnymi wynikami. Jeśli architektura witryny jest zbyt skomplikowana, roboty mogą nie zaindeksować wyników pod wskazaną frazę, a Twoja witryna nie pojawi się w wynikach wyszukiwania

Upraszczając architekturę strony, ułatwisz pracę robotom indeksującym. Prosta architektura strony ułatwi odwiedzającym nawigację. Pomoże to zwiększyć szanse na zwiększenie liczby konwersji sprzedaży.

Oto przykład dobrze zaprojektowanej struktury witryny:

architectureŹródło: quicksprout.com

5.Zidentyfikuj i napraw błędy na stronie

Błędy na Twojej witrynie będą miały negatywny wpływ na ranking wyszukiwania. Jak przed chwilą wspomniano, wyszukiwarki wykorzystują boty do skanowania treści na stronie. Roboty oznaczają też witryny, na których znajduje się dużo błędów – wyszukiwarki nie chcą pokazywać w indeksie portali, które mogą być zagrożeniem dla internauty (lub witryn, które po prostu nie działają).

Najczęściej pojawiające się błędy na stronach to:

  • Przekierowania na inne strony
  • Zepsute połączenia linkowe (linki kierują do nieistniejących stron)
  • Zduplikowana treść
  • Problemy z obrazami

Twoja strona może borykać się z wieloma problemami, o których istnienia możesz nie mieć pojęcia. Dlatego potrzebne są narzędzia ułatwiające identyfikację błędów. Idealną aplikacją do przeskanowania witryny pod kątem błędów i przekierowań będzie ScreamingFrog.

To narzędzie jest robotem sieciowym, podobnym do używanego przez wyszukiwarki. Dzięki niemu możesz otrzymać analizę każdej strony z raportem błędów, które należy poprawić. Narzędzie wskaże błędy serwera, uszkodzone linki i przekierowania wymagające sprawdzenia. Ponadto aplikacja przeanalizuje także tytuły i opisy meta.

Możesz zintegrować oprogramowanie ScreamingFrog z Google Analytics. Pomoże Ci to uzyskać trafniejsze wyniki pod względem liczby konwersji, współczynników odrzuceń i transakcji e-commerce.

6.Zoptymalizuj witrynę pod kątem urządzeń mobilnych

Wiemy, że 60% wszystkich wyszukiwań w sieci pochodzi z urządzeń mobilnych. Jeśli Twoja witryna nie jest mobile-friendly, nie pojawi się wysoko w mobilnych wynikach wyszukiwania.

Witryny przyjazne urządzeniom mobilnym zyskują w 2018 roku. Według rankingów Alexa, ponad 80% najlepszych witryn na świecie jest przyjaznych dla urządzeń mobilnych.

7.Popraw szybkość ładowania strony

Jeśli Twoja strona ładuje się zbyt długo, wyszukiwarki będą obniżać jej pozycję w wynikach wyszukiwania. Jest to istotne w przypadku wcześniejszego akapitu na temat identyfikowania i naprawiania błędów. Czasami te problemy mogą powodować, że ładowanie strony trwa zbyt długo.

Czasami to nie strona jest winna, ale hosting. Gdy wyeliminowałeś wszystkie błędy, a mimo to strona nadal ładuje się zbyt wolno (sprawdzisz to poprzez narzędzie Google: PageSpeed Insights – czas sprawdzić hosting.

To już wszystkie porady, które sprawdzą się przy pozycjonowaniu i promowaniu witryn z sektora e-commerce. Mamy nadzieję, że dzięki nim, Wasze sklepy zyskają w wynikach wyszukiwania i zwiększą obroty sprzedaży!