Każda zmiana w algorytmie Google oznacza zazwyczaj konieczność zmiany całej dotychczasowej strategii pozycjonerskiej, której do tej pory się trzymaliśmy. Na całe szczęście, tym razem nie mamy do czynienia z tak poważną i drastyczną modyfikacją (doskonale wiem, że spora część z Was nadal leczy rany po wprowadzeniu Hummingbirda) ? mowa tutaj jedynie o Google Autorship.
Matt Cutts, główny odpowiedzialny w Google za walkę ze spamem internetowym już w październiku wspominał o tych zmianach podczas przemówienia na PubCon ? obecnie coraz wyraźniej widzimy je w akcji. Jeżeli wierzyć najnowszym doniesieniom, Google zredukowało o 15% liczbę wzbogaconych o atrybut authorship snippetów wyświetlanych w SERPach.
Czym jest Google Autorship?
Chociaż temat poruszałem już kilkukrotnie to dla przypomnienia zróbmy sobie szybką powtórkę. W przeciągu ostatniego roku z pewnością zauważyłeś, że wyniki wyszukiwania znaczenie wzbogaciły się wizualnie ? niewielkie zdjęcia autorów tekstów uzupełniły snipetty. Zdjęcia pochodzą z bazy profilów Google+ i udostępniane są razem z innymi informacjami ? takimi jak imię oraz liczba osób śledzących w G+.
Tag authorship uzyskac można było jedynie w momencie gdy byliśmy posiadaczami zweryfikowanych kont. Jak się okazuje do tej pory jedynie 12% autorów blogów branżowych zdecydowało się na takie posunięcie. Istniały więc szanse, że Twoja strona wraz z tagiem authorship będzie wyróżniała się spośród innych wyników wyszukiwań i sprawiała wrażenie bardziej zaufanej i ciekawszej.
Jakie zmiany mają miejsce?
W 2014 wszystko ma ulec jednak sporej zmianie. Google testuje obecnie jak redukcja authorshipów wpłynie na wyniki wyszukiwania. Ustalono między innymi, że ich zmniejszenie o 15% zapewni znaczący wzrost jakości. Oczywiście jak zwykle definicja jakości nie została tutaj dokładnie podana i trochę się rozmywa. Z przemówienia Cutts?a możemy jednak wnioskować, że chodziło mu przede wszystkim o:
redukcję ilości authorshipów pojawiających się w wynikach wyszukiwania Google w najbliższym czasie
skupienie się jedynie na tych autorach, którzy cały czas dostarczają treść o wysokiej jakości zapewnienie internautom treści, której mogą zaufać i która najprawdopodobniej będzie bogata w przydatne informacje
W przeciągu ostatnich kilku tygodni widzieliśmy znaczny spadek ilości authorshipów w SERPach. Wszystko wskazuje na to, że zmiany zaczęto wprowadzać w połowie grudnia i ich efekty są coraz bardziej widoczne obecnie. Bardzo duży spadek zanotowano 12 grudnia a następny 16 grudnia. Od tego czasu całość jest raczej stabilna ? niewielka tendencja spadkowa jednak nadal się utrzymuje.
Druga część już jutro. stay tuned! 😉