Jeszcze w lipcu, Twitter opublikował całkowicie nowy kokpit wbudowany w swoją platformę społecznościową pozwalający na analizowanie wydajności i skuteczności pojedynczych tweetów. Początkowo usługa była jednak zarezerwowana dla wybranych reklamodawców oraz zweryfikowanych użytkowników. Reszta ?normalnych? userów zastanawiała się natomiast kiedy uzyska dostęp do analitycznego kokpitu Świergotka.
Można by rzecz Wesoły dzień nam dziś nastał! Wczoraj zgodnie z Tweetem jednego z głównych inżynierów platformy każdy ma dostęp do danych analitycznych. Znajdziesz je pod poniższym linkiem https://analytics.twitter.com/
Kto posiada dostęp?
Według strony supportu, kokpit jest dostępny dla wszystkich użytkowników, którzy korzystają z Twittera od co najmniej czternastu dni. Dostęp mają do niego użytkownicy z całego świata. Jedyny wymóg to umożliwienie wyświetlania reklam (jakiekolwiek AdBlocki lub inne ustrojstwa tego typu na pewno nie przejdą, gdyż zawartość nie jest pokazywana).
Jakie opcje są dostępne?
Użytkownik może wybrać z trzech dostępnych opcji: aktywność na osi czasu, śledzący oraz karty Twittera. Każdy tweet wyświetlany jest osobno, a my widzimy ile razy został wyświetlony użytkownikom, ilu zaangażowało się w niego (kliknięcie w link lub inna interakcja) oraz jaki był poziom interakcji.
Oprócz tego narzędzie podaje nam dane za ostatnie 28 dni (miesiąc) ? pokazuje średnią integrację w tym okresie i jej zmianę w porównaniu do wcześniejszych miesięcy, liczbę wyświetleń w każdym dniu (porównania dzienne oraz miesięczne), statystykę retweetów, polubień, kliknięć w link oraz odpowiedzi.
Bardzo dobrze prezentuje się również zakładka Followers. Widzimy tutaj jakich użytkowników głównie przyciągamy ? z podziałem na płeć, miejsce zamieszkania (kraj i miasto) oraz podstawowe zainteresowania. Twitter podaje w jakim celu ktoś wchodził w interakcję z naszym pojedynczym tweetem, co również jest niezwykle przydatne. Dzięki temu możemy budować bowiem kampanie pod konkretne grupy docelowe.
Ostatnia z opcji to tak zwane Twitter Cards, które pozwalają przypinać multimedia do tweetów i linkować bezpośrednio do Twoich treści. Większość z użytkowników nie ma jednak ich ustawionych ? na poniższej stronie możesz dowiedzieć się jak to zrobić: https://support.twitter.com/articles/20170934-twitter-card-analytics-dashboard
W czym może pomóc mi Twitter Analytics?
Każde dane analityczne ? dodatkowo za darmo! ? zawsze są przydatne. Możliwość analizowania wydajności poszczególnych tweetów daje bardzo zdrowy pogląd na to co jest atrakcyjne, co dobrze się ?sprzedaje? a z czego można na przykład zrezygnować.
Stworzenie strategii marketingowej pod Twittera było do tej pory trudne ? jeżeli nie chciałeś płacić za narzędzia analityczne. Teraz dostęp do nich jest darmowy ? nic tylko korzystać!