Tworzenie contentu oraz wykorzystanie SEO do poprawy rankingów wyszukiwania jest fundamentalną częścią każdej strategii w sieci. Według Content Marketing Institute, aż 88% marketingowców B2B korzysta z pozycjonowania stron.
Obecnie na świecie jest dostępnych ponad miliard różnych stron. Rynek w sieci jest najbardziej konkurencyjny. Jeśli chce się osiągnąć sukces, nie można już opierać się tylko i wyłącznie na intuicji i chłopskich rozumie, należy wdrożyć szczegółowe strategie oparte na badaniach.
Biorąc pod uwagę powszechność wykorzystywania SEO wśród dzisiejszych marketingowców, nie dziwi, że wielu z nich popełnia pewne błędy, w końcu nie każdy szkolił się na zostanie specjalistą SEO. W poniższym artykule przedstawiamy kilka kwestii, które są niezbędne w dzisiejszym SEO i nie należy o nich zapominać.
Dostępność strony
Właściciele stron powinni raz na jakiś czas sprawdzać czy witryna jest w pełni dostępna zarówno dla użytkowników, jak i algorytmów wyszukiwarek. W pierwszej kolejności należy przyjrzeć się skryptom Javascipt w celu sprawdzenia, czy najistotniejsze części strony są ogólnodostępne. Następnie należy przejrzeć stronę pod kątem wiadomości o błędach, komunikatów 404 czy problemów z ładowaniem contentu.
Pamiętaj, że Google przypisuje większą uwagę do wyszukiwania na urządzeniach mobilnych, musisz sprawdzić czy Twoja strona wyświetla się prawidłowo na telefonach i smartfonach. Bez tego czeka Cię duży spadek w wynikach wyszukiwania.
Struktura strony
Nawigacja po stronie powinna mieć najwyższy priorytet. Spójrz na organizację swojej witryny oraz sprawdź, ile kliknięć trzeba żeby dotrzeć z jednej części strony na inną. Im mniejsza liczba kliknięć, tym lepiej.
Warto podzielić content na swojej stronie na czytelne kategorie, dzięki temu użytkownicy szybko mogą znaleźć interesujące ich informacje. Sprawdzaj również wewnętrzne linkowanie pomiędzy contentem. Dzięki temu użytkownicy bez większego problemu mogą krążyć po różnych częściach strony tematycznie powiązanych ze sobą.
Poszukaj stron do których nie prowadzą żadne linki albo takich, które są trudne do znalezienia. Popraw linkowanie wewnętrzne, aby zwiększyć ich ekspozycję. Jeśli nie chcesz promować danej podstrony bo zawiera słaby lub nieaktualny content, po prostu ją usuń.
Tagi na stronie
Wraz ze wzrostem skomplikowania strony, na przykład oddania innych wersji językowych, należy zwracać większą uwagę na wykorzystywane tagi. Dobre wykorzystanie tagów hreflang ułatwi dopasowanie contentu do odpowiedniego kraju.
Choć Google da radę powiedzieć, czy dany content został napisany po polsku, niemiecku czy angielsku, tagi nadal mogą się przydać. Wyświetlanie złej wersji strony użytkownikom może zaszkodzić reputacji marki oraz utrudnić zaangażowanie ich w content.
Efektywna optymalizacja
Nawet jeśli stworzymy świetny content idealnie dopracowany do potrzeb naszych użytkowników, nadal musimy dbać o optymalizację witryny w celu poprawienia jakości korzystania z niej.
Jeśli strona nie będzie zawierać odpowiednich słów kluczowych, wyszukiwarki mogą mieć trudność w zrozumieniu jej treści i wyświetleniu jej w wynikach wyszukiwania. Dlatego jedną z najistotniejszych rzeczy w SEO jest ostrożne dobieranie słów kluczowych na podstawie wcześniej przeprowadzonych badań. Bez tego nie ma szans na osiągnięcie sukcesu w pozycjonowaniu strony.