Atrybuty ALT wykorzystywane są przy obrazkach w kodzie HTML. Powodują, że po najechaniu na daną grafikę użytkownik widzi tekst ? będący opisem. Pamiętaj, że Google zlicza atrybuty ALT na Twojej stronie, nie przesadzałbym jednak z ich nadmierną optymalizacją. Widziałem już dziesiątki stron, które były karane przez algorytmy wyszukiwarkowe za próbę umieszczania w alt tagach zbyt dużej ilości słów kluczowych, linków lub SPAM-u.
Nie zmienia to oczywiście faktu, że atrybuty ALT odgrywają ogromną rolę i właściwie utworzone przyniosą wymierne efekty dla kampanii SEO. Zawsze staraj się umieścić w nich główną razę kluczową ? szczególnie w przypadku adresowania strony. Pamiętaj jednocześnie, że atrybut powinien wyglądać naturalnie. Nie dopasowuj go tylko i wyłącznie do potrzeb wyszukiwarki!
Alt tagi mają przede wszystkim przekazywać informacje, znajdować się wszędzie tam gdzie pojawia się obrazek lub odnośnik i być dodatkową informacją dla userów przeglądających stronę. Postępuj z nimi dokładnie tak samo jak z atrybutem title lub meta description.
Nie możesz popadać ze skrajności w skrajności ? pamiętaj, że Internet jest przede wszystkim dla ludzi, a nie dla Google. Alt taig Powinny być więc zwięzłe, interesujące i jak najbardziej naturalne. Oto cała tajemnica sukcesu 🙂
Nawet jeżeli ustawianie wszystkich możliwych atrybutów alt wydaje Ci się zbyt nużące lub nie masz pomysłu na wymyślenie dla nich oryginalnych opisów to przynajmniej umieść je w kodzie HTML pozostawiając puste lub z wartością NULL. Dzięki temu osoby z zablokowanym wyświetlaniem obrazków będą mogły przyjemniej przeglądać Twoją stronę.
Atrybut ALT wykorzystywany jest do opisywania obrazków. Jeżeli posiadasz więc grafikę przedstawiającą duże, niebieskie krzesło dębowe powinieneś użyć alt tagu o treści alt=?duże, niebieskie krzesło dębowe?. Atrybut title powinien zostać użyty kiedy obrazek jest jednocześnie odnośnikiem do innej strony. W tym momencie musi zawierać informację co się stanie po naciśnięciu na niego. Przykładowo, jeżeli ulegnie powiększeniu w atrybucie warto zawrzeć informację title=?Przeglądaj większą wersję obrazka dużego, niebieskiego krzesła dębowego?.
Jako, że bot Google nie widzi obrazków, bezpośrednio skupia się przede wszystkim na informacjach dostarczanych przez atrybut ALT. Zawsze powinien być więc wypełniony i dobrze będzie uzupełnić go również innymi atrybutami ? oczywiście jeżeli dostarczą wartościowych informacji użytkownikom!
Przykładowo ? posiadając obrazek małego kotka (najpopularniejsza rzecz w Internecie!) bawiącego się włóczką możesz użyć czegoś w stylu: ?Moja kotka Zuzia bawi się włóczką? jako atrybut ALT dla obrazka. Jeżeli do grafiki przypisano również hiperłącze wyświetlające ją w większej rozdzielczości możesz użyć atrybuty title o treści: ?Zobacz obrazek mojego kotka w większej rozdzielczości?.
Podane przykłady może i są wyjątkowo banalne, ale chodzi po prostu o zobrazowanie problemu. Tak więc pamiętaj o atrybutach ALT przy obrazkach, a na pewno źle na tym nie wyjdziesz! 😉