Audyt SEO

Audyt SEO to proces analizy witryny internetowej, który ma na celu określenie, jak dobrze jest zoptymalizowana dla wyszukiwarek internetowych. Większość właścicieli stron internetowych wie, jak ważne jest pozycjonowanie SEO, ale nie zdaje sobie sprawy z tego, jak ważne jest przeprowadzenie audytu SEO w celu poprawy wyników wyszukiwania. W tym artykule przedstawimy, dlaczego audyt SEO jest ważny, jakie są rodzaje audytów SEO i jak przeprowadzić audyt SEO krok po kroku.

Dlaczego audyt SEO jest ważny?

Audyt SEO pomaga zrozumieć, jakie czynniki mają wpływ na pozycjonowanie Twojej witryny internetowej. Pozwala Ci określić, co należy poprawić, aby Twoja strona internetowa uzyskała wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Audyt SEO może również pomóc w identyfikacji problemów technicznych, które mogą wpływać na wydajność Twojej witryny internetowej. Do tych problemów należą problemy z prędkością ładowania strony, indeksowalność strony i błędy kodu.
audyt techniczny

Audyt techniczny

polega na zlokalizowniu problemów technicznych witryny internetowej, takich jak prędkość ładowania strony, indeksowalność strony, duplikaty treści czy błędy kodu. Celem tego audytu jest dokładne przeanalizowanie strony i sprawdzenie jej dostosowania pod wymagania SEO.

audyt treści

Audyt treści

Audyt treści skupia się na zweryfikowaniu czy zamieszczone na stronie internetowej treści są wartościowe dla odwiedzających. Analizie podlega również sprawdzenie czy jest odpowiednia ilość tekstu, jakie słowa kluczowe zostały wykorystane i jak wygląda struktura nagłówków. Musi też być sprawdzona liczebność słów kluczowych w stosunku do objętości tekstu.

audyt linków

Audyt linków

skupia się na linkach prowadzących do Twojej strony internetowej i na tym, jakie wartościowe linki prowadzą do Twojej strony internetowej.

Dlaczego warto zrobić audyt strony.

  • Optymalizacja i likwidacja  duplikatów treści.
  • Zwiększenie bezpieczeństwa i wydajności strony oraz szybsze wczytywanie.
  • Usunięcie błędów indeksowania strony przez roboty sieciowe.
  • Poprawa widoczności wizytówki strony w wynikach wyszukiwania.
  • Zwiększenie komfortu użytkowania strony dla potencjalnych klientów.

Co wchodzi w skład audytu SEO.

Audyt SEO jest szczegółową analizą strony internetowej, wszystkie działania podjęte podczas audytu mają  za zadanie znalezienie słabych punktów strony. Raport z przeprowadzonego audytu pomoże określić, jakie kroki należy podjąć aby zoptymalizować stronę aby była bardziej przyjazna wyszukiwarkom internetowym i dzięki temu poprawił się jej wynik w pozycjach wyszukiwania. Podczas analizy strony internetowej weryfikujemy wiele elementów mających wpływ na pozycję, widoczność oraz wartość serwisu z punktu widzenia wyszukiwarek. W skład naszego audytu SEO wchodzą między innymi poniższe elementy.

Jakość linków

Dobre linki prowadzące do Twojej strony to jeden z czynników, który wpływa na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Wysokiej jakości linki mają większą wartość dla algorytmów wyszukiwania, ponieważ świadczą o autorytecie strony i jej popularności. Systematyczne dodawanie wartościowych linków do naszej strony internetowej,  na pewno pomoże  w zajęciu topowych pozycji w wynikach wyszukiwania. Nadmierne  pozyskiwanie słabej jakości linków może  negatywnie wpłynąć na pozycję strony, a nawet może doprowadzić do nałożenia kary w postaci bana. Podsumowując, jakość linków ma duże znaczenie dla pozycjonowania strony internetowej, dlatego należy zadbać o pozyskiwanie linków  z dobrych źródeł żeby nasza strona podskoczyła w rankingu a nie spadła.
jakość linków

Weryfikacja meta tagów

Kolejnym ważnym punktem optymalizacji strony, jest weryfikacja meta tagów, prawidłowo zaimplementowane i uzupełnione meta tagi zapewnią lepszą widoczność i prezentację  strony w wynikach wyszukiwania. Meta tagi są elementami kodu HTML zawierającymi podstawowe informacje o danej podstronie, do których zaliczamy takie dane jak  tytuł strony, opis, słowa kluczowe, robots,  viewport itp. Dzięki informacjom zawartym w meta tagach, wyszukiwarki wiedzą jak zinterpretować treść strony i czy dodać jej zawartość do bazy wyszukiwarki. Weryfikacja polega na sprawdzaniu poprawności, kompletności i długości meta tagów,  oraz na  zlokalizowaniu duplikatów  "title" i "description".
weryfikacja meta tagów

Nagłówki i frazy kluczowe

Nagłówki i frazy kluczowe są bardzo istotne dla robotów indeksujących, ponieważ pomagają im naświetlić treść strony, dlatego  pod nagłówkami powinna znajdować się  rozwinięta treść odnosząca się do tematu nagłówka. Frazy kluczowe należy używać w odpowiednim kontekście,  także nie mogą one być na siłę upychane w treściach, muszą się w naturalny i logiczny sposób odnosić do tematu, który jest poruszany w danej treści. H1 to główny nagłówek który powinien zawierać najważniejszą frazę kluczową dla podstrony, dlatego używamy go tylko raz na danej podstronie. Pozostałe nagłówki H2 i H3 powinny być rozwinięciem głównego tematu i muszą być użyty hierarchicznie, czyli najpierw  nagłówki wyższego rzędu. Należy też pamiętać żeby nie przedobrzyć, nadmiar fraz kluczowych może być uznany przez roboty indeksujące negatywnie, co może skutkować spadkiem pozycji strony w wynikach wyszukiwania.
nagłówki i frazy kluczowe

Duplikaty treści

O "Duplicate content"  mówimy wtedy gdy na przynajmniej dwóch  stronach internetowych występują identyczne lub bardzo podobne do siebie treści. Nie jest dobrą sytuacją gdy nasza strona zawiera takie zduplikowane treści, gdyż Google oceniając jakość treści na stronach internetowych, analizuje ich niepowtarzalność, zatem warto zadbać by treści na naszej stronie były oryginalne. Wyróżniamy dwa rodzaje duplikatów treści, wewnętrzne i zewnętrzne duplikaty treści, o ile te pierwsze czyli te występujące w obrębie naszej strony internetowe nie są aż tak szkodliwe dla naszej pozycji, to te zewnętrzne mogą prowadzić do problemów z pozycjonowaniem strony. Dziej się tak dlatego gdyż wyszukiwarki internetowe mogą nie wiedzieć, która strona  jako pierwsza  zamieściła  oryginalny tekst, a wtedy jest stosowana zasada silniejszego, czyli domena  z mocniejszą pozycją zostaje uznana za właściciela tekstu.
Duplicate content

Szybkość ładowania strony internetowej

Czas wczytywania się strony internetowej jest kolejnym czynnikiem wpływającym na pozycję w wyszukiwarce. Wyszukiwarki internetowe lubią strony, których prędkość wczytywania jest szybka, bo to przekłada się na mniejszy współczynnik odrzuceń. Im szybciej strona się ładuje, tym lepiej dla użytkowników, którzy będą mogli szybko znaleźć potrzebne informacje i nie będą musieli czekać na wczytywanie się strony. Dlatego też, jeśli strona ładuje się wolno, wyszukiwarki mogą przypuszczać, że strona ma niską jakość i nie warto ją pokazywać w wynikach wyszukiwania.
szybkość wczytywania strony

Responsywność strony

W obecnych czasach spora część użytkowników korzysta z urządzeń mobilnych do przeglądania stron internetowych. Responsywna strona internetowa ma zdolność dostosowywania się do rożnych rozmiarów ekranów na różnych urządzeniach. Oznacza to że Twoja strona będzie działać i wyglądać poprawnie na każdym urządzeniu, bez konieczności powiększania czy przewijania ekranu w bok. Responsywność to nie tylko wygoda użytkownika, wyszukiwarki także zwracają na to uwagę i bez tej funkcjonalności możemy zapomnieć o wysokiej pozycji  w wynikach wyszukiwania.
Responsywna strona internetowa

WYŚLIJ DO NAS WIADOMOŚĆ

    Klauzula RODO: Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. kliknij by przeczytać całość...