Bing for business usprawni wyszukiwanie organizacjom

SERP

Bing ogłosił kilka dni temu nową funkcję pod nazwą „Bing for business”. Będzie ona dostępna dla każdego klienta korporacyjnego Office 365 oraz Microsoft 365. Usługa da przedsiębiorcom możliwość otrzymywania wyników wyszukiwania w kontekście przedsiębiorstwa. Wykorzystuje sztuczną inteligencję oraz Microsoft Graph w celu dopasowania wyników wyszukiwania do danej organizacji.

Bing for business będzie wyszukiwał dane firm, osób, dokumenty, strony oraz lokacje powiązane z daną firmą oraz klasyczne wyniki wyszukiwania połączone w całość. Usługa ma działać na każdym urządzeniu w każdej przeglądarce. Muszę przyznać, że jeśli w praktyce będzie to dobrze działało, to Bing stanie się mocną alternatywą dla rozwiązań Google.

Lista funkcji

Zakładki – zapewnią one najszybszy dostęp do stron, narzędzi oraz innych informacji ważnych dla przedsiębiorstwa. Zakładki mogą być tymczasowe – w stylu wydarzeń firmowych – lub permanentne, na przykład prowadzące do narzędzia raportów.

Wyszukiwanie osób – dzięki Bing for business możesz w szybki i prosty sposób znaleźć daną osobę i szybko zrozumieć jej rolę w firmie, kto jest jej przełożonym, nad czym pracuje, gdzie się obecnie znajduje, a nawet znaleźć wskazówki dojścia od takiej osoby wewnątrz firmy dzięki możliwości dołączenia planu budynku.

Wykres organizacji – szybki dostęp do wykresu organizacyjnego, dzięki czemu możesz sprawdzić role poszczególnych osób w firmie, drabinkę kierownictwa oraz bezpośrednie raporty.

Plany piętra lub budynku – jak już wspomniano wyżej, można dodać plan siedziby firmy, dzięki czemu można szybko zlokalizować miejsce pracy danej osoby oraz nauczyć się nawigacji po nowym budynku.

Wyszukiwanie dokumentów – pozwala na wyszukiwanie istotnych dokumentów zapisanych w SharePoint i innych źródłach na postawie kontekstu.

Grupy Office 365 – możesz mieć dostęp do grup z poziomu wyszukiwarki. Dodatkowo, będziesz mógł wyszukiwać grupy po nazwie.

Wiadomości branżowe – Bing for business będzie starał się zrozumieć istotę działania Twojej organizacji. Z czasem wyszukiwarka nauczy się, jakie informacje są dla Ciebie istotne. Dzięki temu otrzymasz spersonalizowany newsfeed, który ułatwi wykonanie tradycyjnej „prasówki”.

Zarządzanie i analityka – admini mogą szybko konfigurować, tworzyć zakładki oraz definiować specjalne funkcje dla słów kluczowych. Admini będą mieli dostęp do danych pozwalających na lepsze zrozumienie sposobu, w jaki pracownicy firmy szukają informacji.