Duane Forrester z zespołu wyszukiwarki Bing opublikował pod koniec zeszłego tygodnia wpis na swoim blogu zatytułowany ?Ujawniamy 10 mitów SEO?. W środku znaleźć można kilka naprawdę ciekawych opinii oraz powszechnie wiadomych faktów ? warto jednak zwrócić uwagę na punkt, w którym mówi o linkach. Informacja ta na pewno przyda się każdemu pozycjonerowi, który skupia się nie tylko na produkcie Giganta z Mountain View, ale również pozycjonowaniu pod usługę Microsoftu.
Duane pisze między innymi:
?Nigdy nie powinieneś wiedzieć z wyprzedzeniem, że ktoś będzie do Ciebie linkował lub skąd dany odnośnik pochodzi. Jeżeli działasz w taki sposób, wtedy obrałeś bardzo złą ścieżkę.?
Możemy przez to rozumieć, że pozycjonerzy nie powinni kupować linków. Oprócz tego Forrester odradza praktyki proszenia innych webmasterów o to, aby linkowali do naszych witryn. Żadne z działań tego typu nie powinny mieć miejsca ? wszystko co powoduje, że możesz poznać źródło linku w bardzo krótkim czasie jest nieodpowiednim sposobem jego pozyskania.
Technicznie rzecz biorąc, jeżeli wiedziałbyś, że przesłanie mi artykułu, który wrzucę tutaj na bloga może posłużyć do pozyskania cennych linków wtedy działasz wbrew temu co mówi Starszy Kierownik ds. Produktu w Bingu.
Może trochę nadinterpretują słowa Duane Forrestera, ale właśnie w taki sposób jego wypowiedź zrozumiało wielu webmasterów/pozycjonerów. Kupowanie linków jednym ? jednak wymienianie się nimi w danej społeczności, w celu budowania merytorycznego zaplecza naprawdę jest aż takie złe? Jakie jest Wasze zdanie?
Przy okazji zachęcam do zapoznania się z wpisem na Webmaster Blog firmy Microsoft gdzie Forrester mówi o wspomnianych na początku 10 mitach pozycjonowania (link). W wielkim skrócie, przytacza następujące ?pozycjonerskie legendy?
- Muszę zajmować pierwsze pozycje w rankingu ? mit. Pierwsza pozycja, przy dynamicznie zmieniających się SERPach nie daje stuprocentowej gwarancji osiągania najlepszych wyników,
- Title tag znacząco poprawi moją pozycję ? na pewno potrafi polepszyć ranking, ale nie będzie odpowiedzią na wszystkie problemy złego pozycjonowania w SERPach,
Media społecznościowe to klucz do sukcesu ? same social media nie wystarczą. Szczególnie bez odpowiedniego SEO,
- Materiały wideo wystarczą ? treści wideo są w sieci bardzo popularne. Jeżeli jednak całkowicie zapomnimy o treściach pisanych wtedy możemy osiągać gorsze wyniki,
- Kupowanie reklam poprawia moją pozycję w rankingu ? żadna ilość reklam nie pomoże Ci osiągnąć lepszych pozycji w wynikach organicznych,
- Tworzę doskonały content ? bardzo prawdopodobne, ale nie Ty jesteś odpowiedzialny za ocenę. To internauci zdecydują czy Twoje treści są dobre,
- Linki to wszystko czego potrzebuję ? same linki to nie wszystko, szczególnie gdy są pozyskiwane w nienaturalny sposób,
- Użyteczność i SEO to dwie różne bajki ? technicznie czynniki te różnią się od siebie, jednak coraz więcej ludzi widzi tutaj pewne powiązania,
- Pozycjonowanie i nie liczy się nic innego ? SEO to podstawy sukcesy sieciowego i możliwość zyskania popularności. Jeżeli jednak zapomnisz o treści i użytkownikach Twój sukces będzie krótkotrwały.