Stwórz swojego firmowego bloga i na bieżąco informuj o aktualnościach w swojej działalności.

Blogi są coraz popularniejszą formą przekazu

W ostatnich latach obserwujemy w internecie znaczny wzrost popularności blogów, czyli stron internetowych przeznaczonych dla publicystyki. Blogi dają autorom nie tylko możliwość prezentacji swoich osobistych refleksji, przekonań czy artystycznej twórczości, ale umożliwiają również wejście w interakcję z czytelnikami i nierzadko stają się centrum jakiejś internetowej grupki osób dzielących z autorem jego sposób patrzenia na świat. Niektóre blogi zyskują sobie bardzo dużą popularność i odnotowują tysiące wejść dziennie. W internetowym marketingu nie można przejść obojętnie obok tak popularnej formy przekazu. Każde przedsięwzięcie komercyjne adresowane do internautów powinno wykorzystywać wszystkie dostępne formy kontaktu z użytkownikami, a zatem również i blogi firmowe.

Zalety blogów firmowych

Blogi firmowe znakomicie sprawdzają się jako kanał informacyjny skierowany do klientów i osób zainteresowanych działalnością firmy. Coraz częściej pełnią funkcję biura prasowego przedsiębiorstwa, udostępniającego materiały informacyjne i marketingowe oraz dbającego o poprawny wizerunek firmy. Projektujemy blogi firmowe jako samodzielne witryny internetowe, jako część strony firmowej lub tematycznego portalu. W każdym z tych rozwiązań uwzględniamy zarówno wartość marketingową, jak i łatwość obsługi oraz aktualizacji treści.

Indywidualne blogi dla każdej firmy

W zależności od wymagań naszych zleceniodawców stosujemy zróżnicowane technologie, najbardziej odpowiadające oczekiwaniom wobec końcowego efektu. Wprawdzie najważniejszym zadaniem bloga jest przekazywanie treści, ale nie traktujemy oprawy graficznej jako sprawy drugorzędnej – każde rozwiązanie, nawet oparte na typowych platformach programistycznych, dostosowujemy do indywidualnych potrzeb klienta, zwracając największą uwagę na sprawy związane z identyfikacją wizualną i promocją marki.

Odpowiednio dobrana treść ma duże znaczenie

Blog firmowy musi być przyjazny dla użytkowników. Sprzyja temu intuicyjna kategoryzacja treści oraz wydajna wyszukiwarka. Optymalne zaprojektowanie bloga od strony łatwości korzystania z zamieszczonym na nich treści jest zadaniem wymagającym sporego doświadczenia w internetowym marketingu. Każde słowo może mieć w kontekście wizerunku firmy wydźwięk dla jednych pozytywny, a dla innych internautów wręcz odwrotnie…

Aktualizacja i proste dodawanie treści

Pamiętamy też o tym, że w miarę upływu czasu blog staje się coraz pokaźniejszym archiwum treści, które mogą być bardzo użyteczne, pod warunkiem wszakże, że mechanizmy bloga umożliwią ich łatwe odszukanie. Dobry i interesujący blog firmowy powinien być jak najczęściej aktualizowany. Oznacza to konieczność przygotowania możliwie prostego w obsłudze systemu zarządzania jego zawartością, zwanego CMS, pozwalającego na szybką publikację, edycję, aktualizację czy usunięcie tekstów, zdjęć, obrazów oraz moderację wpisów pozostawianych przez użytkowników.

Blogi firmowe są coraz popularniejszą formą zaznaczania obecności przedsiębiorstwa, organizacji czy instytucji w ogólnodostępnej sieci informacyjnej. Ich podstawową zaleta jest łatwość modyfikacji i aktualizacji treści. Dzięki zastosowaniu systemów pozwalających na zmianę zawartości witryny bez jakiejkolwiek wiedzy z zakresu tworzenia stron internetowych. W zależności od potrzeb naszych zleceniodawców możemy zrealizować blogi firmowe zarówno na bazie popularnych systemów blogowych jak WordPress czy Joomla!, ale również w oparciu o własne systemy CMS, co nierzadko pozwala na uzyskanie bardziej oryginalnych efektów estetycznych, czy mniej skomplikowaną obsługę.

Specyficzne strony internetowe, jakimi są blogi w ogóle, czy blogi firmowe w szczególności to przede wszystkim platformy do przekazywania informacji, których podstawową cechą jest częsta zmiana zawartości, zachęcająca użytkowników do systematycznego zaglądania, podobnie jak w przypadku portali, czy gazet. Są jednak adresowane do znacznie węższej grupy odbiorców, zainteresowanych poruszaną na blogu, nierzadko specyficzną tematyką. Oznacza to, że blog powinien przyciągać nie tylko ciekawą treścią, co wymaga od jego autorów pewnych umiejętności literackich czy nawet dziennikarskich. Musi być bardzo dobrze zdefiniowany pod kątem tematyki, aby umożliwić wyszukiwarkom internetowym właściwe zinterpretowanie jego zawartości. To zagadnienie, czyli optymalizacja pod kątem wymogów SEO, należy do projektantów strony. Z naszej strony zawsze pamiętamy o tym, że atrakcyjność strony dla wyszukiwarek jest równie ważna jak atrakcyjność dla użytkownika.

Specyficzne strony internetowe, jakimi są blogi w ogóle, czy blogi firmowe w szczególności to przede wszystkim platformy do przekazywania informacji, których podstawową cechą jest częsta zmiana zawartości, zachęcająca użytkowników do systematycznego zaglądania, podobnie jak w przypadku portali, czy gazet. Są jednak adresowane do znacznie węższej grupy odbiorców, zainteresowanych poruszaną na blogu, nierzadko specyficzną tematyką. Oznacza to, że blog powinien przyciągać nie tylko ciekawą treścią, co wymaga od jego autorów pewnych umiejętności literackich czy nawet dziennikarskich. Musi być bardzo dobrze zdefiniowany pod kątem tematyki, aby umożliwić wyszukiwarkom internetowym właściwe zinterpretowanie jego zawartości. To zagadnienie, czyli optymalizacja pod kątem wymogów SEO, należy do projektantów strony. Z naszej strony zawsze pamiętamy o tym, że atrakcyjność strony dla wyszukiwarek jest równie ważna jak atrakcyjność dla użytkownika.
Coraz częściej zdarza się, że blogi firmowe pełnią funkcję wizytówki firmy, strony internetowej pierwszego kontaktu z użytkownikiem. Takie zastosowanie bloga pozwala na osiągnięcie efektu dynamicznej współpracy z klientem. Przy każdym kontakcie z firmą z pośrednictwem internetu otrzymuje możliwość dowiedzenia się co nowego. Taka funkcjonalność strony wizytówkowej nie może jednak przesłonić jej najważniejszego zadania. Identyfikacja wizualna i przekazywanie podstawowych informacji o firmie czy instytucji. Dzięki doświadczeniu w realizacji blogów firmowych dla różnych przedsiębiorstw potrafimy zoptymalizować każdy blog pod kątem właściwych proporcji między informacjami przekazywanymi w sposób niezmienny, oraz tymi ulegającymi stosunkowo częstej modyfikacji. Zawsze najważniejszy jest właściwy wizerunek firmy i jasny przekaz dla użytkowników.
Bez względu na to, na jakiej bazie wykonujemy zlecony nam blog firmowy, zawsze dokładamy starań, aby stworzyć dla niego jak najpełniejszą dokumentację. Każdy klient otrzymuje, wraz z gotowym systemem, pytę CD zawierającą instrukcje instalacji, konfiguracji i użytkowania systemu. Pozwala ona na przywrócenie lub samodzielne uruchomienie strony w przypadku nieprzewidzianej awarii, a przed wszystkim ułatwia wdrożenie systemu i zawiera wiele praktycznych porad na temat prowadzenia bloga firmowego.