Blog - Strony internetowe
Jesteśmy teraz w fazie największych zmian w branży wyszukiwarek. Jeśli jednak zagłębimy się w nie ostatecznie mocno, okaże się, że niektóre elementy pozostają wciąż takie same. W przeszłości pozycjonowanie było związane z Google oraz z frazami tekstowymi. Wraz z popularyzacją asystentów głosowych typu Siri czy Amazon Alexa, wyniki wyszukiwania są znacznie bardziej zróżnicowane.Zmienił się sposób w jaki podchodzimy do wyszukiwania. Jest ono teraz centralnym punktem
Większość osób zajmujących się SEO potrafi rozpoznać złe porady na tym froncie. Bardzo często śmiejemy się między sobą z porad dotyczących pozycjonowania dawanych przez kompletnych ignorantów, którzy z poważnym SEO nie mieli nigdy do czynienia.Podobnie sprawa ma się z sensacyjnymi artykułami z serii „SEO umarło”! Gdybym dostawał piątaka za każdym razem gdy coś takiego czytam, mógłbym już kupić porządny rower albo stary samochód. Wiele stron nadal korzysta z
Chcesz zbudować strategię SEO która wytrzyma zmiany algorytmów, zwiększającą się konkurencję oraz zmiany w branży? Chcesz, żeby konkurenci nie mogli bezproblemowo kopiować Twoich rozwiązań w sferze pozycjonowania? W poniższym artykule damy kilka wskazówek jak osiągnąć te cele. Strategia a taktyka Po pierwsze, musisz zrozumieć różnicę między strategią a taktyką. Jeśli nie do końca rozumiesz, czym się różnią, nie martw się. Wiele razy słyszałem specjalistów u
Zasady się zmieniły. Dziś wersje mobilne stron są nawet ważniejsze od tradycyjnych. Nie jest to mój wymysł – Google już w 2015 roku ogłosiło, że liczba zapytań na urządzeniach mobilnych przekroczyła te na komputerach stacjonarnych. Stąd algorytmy mające na celu dawanie wyższej rangi mobilnym wersjom stron.Co więcej, użytkownicy korzystający z Internetu na urządzeniach mobilnych zapewniają o 64% wyższy wskaźnik konwersji – tak wynika z badania przeprowadzonego prze
Dawniej osiągnięcie pierwszego miejsca w rankingach wyszukiwania dla danego słowa kluczowego było celem wartym do osiągnięcia. Wystarczyło stworzyć listę słów kluczowych, napisać mnóstwo postów po 200-300 słów, dzięki czemu na Twojej stronie pojawił się dodatkowy ruch.Dziś już to tak nie działa. W 2017 roku wyszukiwarki internetowe działają inaczej, dlatego firmy świadczące usługi B2B powinny to zrozumieć. SEO nie polega już na tym, żeby optymalizować stronę i
Dzisiejsze trendy w SEO pozwalają mniej więcej przewidzieć zmiany, jakie nadejdą w pozycjonowaniu w ciągu najbliższych lat. Google ciągle zmienia mechanizm działania algorytmów, wszystko po to, by dostarczyć jak najlepsze wyniki wyszukiwania końcowym użytkownikom. Dla specjalistów SEO jest to jednak mały koszmar – konieczność ciągłego poprawiania swojej strategii i dostosowywania jej do nowych realiów może być męcząca.Nie warto pozostawać jednak w tyle i upierać si
Recenzje są niezwykle ważne w dzisiejszym świecie, szczególnie w dobie internetu. Nieważne czy mowa o gwiazdkach czy ocenach liczbowych, skala ocen 1-5 jest bardzo łatwo przyswajana przez użytkowników. Rozumienie tych wielkości jest głęboko zaprogramowane w naszych mózgach – gdy szukamy szybkiej przekąski podczas pobytu w obcym mieście, prędzej wybierzemy lokal mający 4,5 gwiazdki niż ten mający 3 gwiazdki.Długo trwała dyskusja, czy algorytm Google dotyczący lokalnych
Gdy masz bloga (prywatnego lub połączonego ze stroną firmową), jedną z najważniejszych rzeczy jest wybór odpowiednich tematów do pisania. Oczywiście tylko wtedy, jeśli nie piszesz dla siebie, a chcesz dotrzeć do jak największej liczby osób. W poniższym artykule postaram się wyjaśnić, jak można poszukać tematów do wpisów, które pozwolą znacznie zwiększyć zasięg Twojej strony i umieścić ją wyżej w wynikach wyszukiwania. Cel Twojego bloga Poszczególne posty nie mog
Jeśli kiedykolwiek pracowałeś nad strategią linkowania, wysyłałeś prawdopodobnie prośby do innych stron o zalinkowanie do Ciebie. Pomysł jest prosty – wystarczy poprosić o zamieszczenie linka. Zazwyczaj się nie uda, ale czasami to zadziała, wtedy ogłaszamy sukces. Ale nie jest to perfekcyjna strategia.Często wysyłane prośby giną w gąszczu maili. Ni dziwnego, w końcu przeciętna osoba otrzymuje dziennie 88 wiadomości mailowych. Czasem zostaniesz po prostu zignorowany, po
Może to wydawać się obecnie zabawne, ale patrząc na częstotliwość korzystania a emotikonek (tzw. emoji), możemy w ciągu najbliższych kilku lat spodziewać się wzrostu wyszukiwań zawierających je, szczególnie na urządzeniach mobilnych, gdzie często są podpowiadane przez autokorektę.Cofnijmy się nieco wstecz. Gdy Internet dopiero raczkował, niektóre osoby wykupiły domeny powiązane z popularnymi słowami, takie jak pizza.com czy music.com. Dzięki temu po kilku latach mog
Na pytanie z tytułu tego artykułu możemy odpowiedzieć jednym zdaniem. Tak, to pomaga. Google chce uczynić sieć bardziej bezpieczną i zachęca twórców stron internetowych do korzystania z protokołu HTTPS. Od niedawna HTTPS jest jednym z czynników wpływających na pozycję w rankingach. Nie jest może kluczowy, ale zawsze daje dodatkowe punkty.Mimo zalet dotyczących SEO, większość stron jeszcze nie migruje na HTTPS. Według badań przeprowadzonych przez SEMrush wzrost stron wyk
Porównywanie Twojej strony internetowej z największymi konkurentami jest przydatne z wielu powodów. Po pierwsze, pomaga Ci znaleźć przegapione szanse na rozwój. Pozwala Ci również poszukać sposobów na znalezienie się powyżej średniej w Twojej branży. Kolejną zasadą jest wyznaczenie celów dla wzrostu pozycji strony www.Zdobycie szczytu listy w wynikach wyszukiwania i utrzymanie się tam jest trudniejsze niż kiedykolwiek i ten trend raczej się nie odwróci w cią
Każda osoba zajmująca się SEO wie, że zmiany algorytmów Google przypominają zazwyczaj huragan. Zmiany w rankingach wyszukiwania są widoczne, nikt nie wie dokładnie co się zmieniło, z każdej strony słychać opinie „synoptyków”, czyli SEO-wców próbujących odgadnąć, w jaki sposób można dostosować się do nowych zmian w algorytmach szukających.Na szczęście aktualizacje algorytmów nie występują zbyt często. Podczas gdy dużo częściej przypominają drogę przez m
Wiadomo, że prędkość strony ma wpływ na pozycję w rankingach wyszukiwania. Gorzej z wywnioskowaniem, czy to właśnie prędkość Twojej strony internetowej sprawia, że jesteś niżej w rankingu. Na szczęście da się to sprawdzić za pomocą kilku narzędzi. Audyt prędkości strony pozwoli Ci na poprawę swojego SEO. Narzędzia deweloperskie Google Chrome W poniższym artykule opiszę najprostsze i najbardziej pomocne – narzędzia deweloperskie Google Chrome. Funkcja ta jest już w
Off-page SEO to wszelkiego rodzaju działania mające na celu optymalizację marki w sieci i poza nią za pomocą tworzenia contentu, relacji oraz linków w celu stworzenia optymalnego obrazu strony dla użytkowników i algorytmów wyszukiwarek. Polega na stopniowym zwiększeniu pozytywnych wzmianek o marce, wizyt na stronie i konwersji. Czym jest off-page SEO i dlaczego nie możesz go ignorować? Specjalistów SEO nie trzeba przekonywać o konieczności prowadzenia działań poza stroną. Dob
Nie jesteś pewien czy postawić na wejścia płatne czy organiczne? Lepsze SEO czy PPC? Nie ma łatwej odpowiedzi na to pytania, wszystko zależy od bieżącej sytuacji, celów i rynku na którym działamy. Oczywiście, jesteśmy wielkimi fanami SEO, ale nie możemy mówić, że PPC z reguły jest złe, bo tak nie jest. W poniższym artykule przedstawię poszczególne zalety korzystania z SEO i PPC. SEO – poprawa ruchu organicznego Świadomość marki. Widoczność w wynikach wyszukiwania d
Prędkość strony www jest bardzo istotnym czynnikiem w ocenianiu strony internetowej przez algorytmy Google – szczególnie w czasach większej popularności urządzeń mobilnych. Stworzone przez Google narzędzie PageSpeed Insights jest łatwym do użycia narzędziem testującym czy przypadkiem strona nie działa wolniej niż powinna. Następnie otrzymujemy wynik podsumowujący działanie strony. Jako że jest to konkretna liczba, PageSpeed Insights jest często wykorzystywany jako swoisty b
Według statystyk podanych przez Google, blisko co trzecie wyszukiwanie ma na celu znalezienie zdjęć, a w SERP 12,5% zajmują wyniki w postaci zdjęć. Jest to duży kawałek tortu i każdy chcący osiągnąć sukces strony internetowej powinien się zająć również pozycjonowaniem zdjęć. Czy w dzisiejszych czasach pozycjonowanie zdjęć ma jeszcze jakiś sens? W minionych latach po wejściu w Google Image Search i znalezieniu odpowiedniego zdjęcia, po kliknięciu w nie Google przenosi
Znalezienie się na liście Google My Business jest niezbędną częścią każdej strategii lokalnego SEO. Zawsze w takich przypadkach mówi się o tym, że w usłudze musi znajdować się taki sam adres co na stronie internetowej. Co w przypadku gdy mamy kilka oddziałów naszej firmy? Czy oznacza to, że zostaniemy ukarani w wynikach wyszukiwania? Czym jest Google My Business? Google My Business zostało przedstawione w 2014 roku jako narzędzie mające ułatwić firmom dodanie się na loka
Czytam takie nagłówki przeciętnie raz na miesiąc. SEO umiera, nadchodzi przyszłość, gdzie SEO już nie będzie potrzebne, Google udoskonali algorytmy od perfekcji, i tak dalej, i tak dalej. Gdybym dostawał piątaka za każdym razem gdy usłyszę lub przeczytam, że SEO umiera, już miałbym odłożone pieniądze na porządną wycieczkę.SEO nie umarło. Co roku w branży SEO pojawiają się nowe doniesienia, które każą nam myśleć, że tym razem to już koniec. Pora spakować man