Blog - Strony internetowe

Jak Google zapatruje się na wpisy gościnne w celu pozyskania linków?

[vc_video link="https://youtu.be/IMxC3wQZOyc" align="center"]

kampania marketingowa
Ewolucja sztucznej inteligencji w wyszukiwarkach: Możliwości SEO

W przeszłości SEO copywriting opierał się przede wszystkim na umieszczeniu w tekście słowa kluczowego, którego poszukiwali użytkownicy i które wpisywali w okienku wyszukiwarki. Przykładowo, jeżeli ktoś szuka dobrej pizzy w pobliżu Alei Zygmunta Krasińskiego w Krakowie może spróbować wpisać frazę pizza krasińskiego kraków ? właśnie taką frazę copywriter zamieściłby w tekście chcąc sprawić, aby posiadał on wartość SEO.Byłoby to niezwykle pomocne dla wyszukiwar

Yellowpages.com ? nowy rywal Google i Yelp w wyszukiwaniu lokalnym?

Jeżeli przyjrzymy się środowisku cyfrowemu pod kątem ?szukajek lokalnych? wtedy ciężko znaleźć ogólne marki. Oczywiście w poszczególnych niszach występują świetne serwisy takie jak na przykład TripAdvisor (turystyka) albo cars.com (motoryzacja). Jednak w skali globalnej naprawdę mało jest topowych zawodników.Lista ta zaczyna się oczywiście od Google oraz Yelp?a. O Mapquescie dawno zdążyliśmy zapomnieć a zapędy Facebook?a żeby zostać bardziej lokalnym są cały czas

yahoo logo
Yahoo łączy siły z Yelpem ? rewolucja w wyszukiwaniu lokalnym?

Według publikacji, która pojawiła się przedwczoraj w Wall Street Journal, Yahoo ma połączyć swoje siły z Yelp?em ? dzięki temu treści lokalne oraz listingi lokalnych biznesów mają wyświetlać się w głównych wynikach wyszukiwania bazując na lokalizacji geograficznej użytkownika. Według artykułu Yelp posiada podobny układ z należącym do Microsoftu Bingiem oraz z Apple.Yelp stworzył autorskie API, które pozwala zewnętrznym podmiotom wykorzystywać część z recenzji,

Zweryfikuj wpis albo Twoja firma zniknie z Google Maps!

Niektórzy właściciele prywatnych biznesów otrzymują w ostatnim czasie maile od Google mówiące, że konieczne jest zweryfikowanie wpisów umieszczonych w bazie wyszukiwarki w przeciągu najbliższych trzech tygodniu albo zostaną one usunięte zarówno z Google Maps jak i Lokalizacji w serwisie społecznościowym Google+.Jak do tej pory niewiadomo jak dużo osób ujrzało na swojej skrzynce pocztowej podobne ponaglenie i na jak dużą skalę Google postanowiło przeprowadzić akcję. C

Matt Cutts
Authority to nowe linki! Czy to chciał przekazać nam Matt Cutts?

Z pewnością pamiętacie jak Matt Cutts kilka tygodni temu stwierdził, że wpisy gościnne na blogach to martwy przeżytek. Bardzo mocno wstrząsnęło to światem SEO i dyskusja na ten temat wśród pozycjonerów trwa w najlepsze.Głównodowodzący Google ds. SEO jasno stwierdził ? jeżeli korzystasz z guest postingu do pozyskiwania linków to przestań jak najszybciej. Podkreślił jednocześnie, że Gigant z Mountain View chce się poważnie wziąć za osoby, które linki stawiają nad

ranking google
Jak nie podchodzić do usuwania linków?

Od momentu wprowadzenia algorytmu Pingwin w 2012 roku, wszyscy pozycjonerzy, którzy od lat budowli ?średnią-jakościowo? bazę linków oraz przedsiębiorstwa pozyskujące odnośniki w nienaturalny sposób zaczęły prowadzić działania dążące do ich usunięcia.Jako, że widziałem już skuteczne kampanie usuwania linków nie chciałbym od razu stwierdzić, że jest to zły pomysł. Cały czas mają miejsce i można w ich przypadku zaobserwować szereg pozytywnych efektów ? odcięcie

3 sposoby na pozyskanie linków bez pomocy wpisów gościnnych

Matt Cutts ostatnimi czasy bardzo często wypowiada się na temat wpisów gościnnych i tego jak nadużycia w ich zakresie sprawiają, że przestają się liczyć w walce o dobre jakościowo linki przychodzące. Praktyka guest postingu stała się na tyle powszechna a jakość postów gościnnych na tyle niska (oczywiście w uśrednieniu!), że Google nie przypisuje praktycznie żadnej wagi do linków pozyskanych w taki a nie inny sposób. Tworząc strategię linkbuildingową musisz więc zaczą

Poradnik SEO 2014: Media społecznościowe i personalizacja

Witam Was w ostatnim ? przynajmniej w najbliższym czasie ? tekście uzupełniającym Poradnik SEO 2014. Tak jak obiecywałem wczoraj dzisiaj przyjrzymy się znaczeniu mediów społecznościowych oraz personalizacji i zmianom, które mogą zajść w tym zakresie w najbliższej przyszłości.Nie chcąc niepotrzebnie przedłużać przejdźmy do konkretów. Zaczynamy! Koneksje społeczne i interakcje coraz ważniejsze w sieci O ile w rzeczywistości media społeczne nie sprawdziły si

Matt Cutts: Wpisy gościnne w celu pozyskania linków? Przestarzała fanaberia!

Na początku tygodnia najważniejsza osoba w departamencie Google odpowiedzialnym za walkę ze spamem ? doskonale znany wszystkim pozycjonerom Matt Cutts ? napisał na swoim osobistym blogu, że wpisy gościnne na portalach/blogach/stronach tematycznych to przestarzała fanaberia, która już dawno umarła. Matt dał jasno do zrozumienia, że guest blogging nie ma praktycznie żadnego wpływu na zwiększenie jakości strategii linkbudingowej oraz pozycjonerskiej.Na początku jego wpisu mogli

struktura url seo
5 informacji, które powinieneś posiadać na temat swoich konkurentów

Konkurencja odgrywa na rynku ogromną rolę. Podobnie z resztą jak informacja o poczynaniach rynkowych rywali. Jeszcze kilkadziesiąt lat temu chcąc dowiedzieć się jak idzie naszym oponentom i jak sobie radzą podglądalibyśmy ich okna wystawowe. Dzisiaj w czasach e-commerce wszystko się zmienia, również praktyki zdobywania informacji na temat konkurencji.Dzisiejszym, nowym oknem wystawowym, stała się między innymi strona internetowa. Każdy z nas regularnie przegląda witryny kon

Google: dopasowanie filtrów wyszukiwania na podstawie analizy Twojej historii

Z pewnością duża część z Was zauważyła w ostatnim czasie, że lista filtrów dostępnych w Google zdecydowanie się pomniejszyła. Jak się okazuje nie jest to przypadek ? dostępne w filtrach informacje są bowiem dynamicznie aktualizowane i dostosowywane w zależności od tego czego szukasz i tego jak wygląda Twoja historia wyszukiwania.Wszystkie filtry, które były dostępne do tej pory zostały usunięty a Gigant z Mountain View zaproponował całkowicie nowe rozwiązania. Na o

seo konkurencji
Poradnik SEO 2014: Linki ? cz. II

Wczoraj publikowałem pierwszą część tekstu dotyczącego odnośników. Dzisiaj Poradnik SEO 2014 uzupełniam o dalszą porcję wskazówek odnośnie linków i porad na co zwrócić uwagę podczas pozycjonowania w najbliższej przyszłości!...Tak naprawdę żadne z rozwiązań nie będzie optymalne. Osobiście polecałbym Ci pozbycie się najbardziej spamerskich i szkodliwych odnośników i zaangażowanie w szerszą kampanię promocyjną w celu odbudowy zaplecza. Kiedy możemy mówić, ż

Poradnik SEO 2014: Linki ? cz. I

Chociaż dawno nie publikowałem niczego związanego z Poradnikiem SEO 2014 to nie znaczy, że zapomniałem o tej serii. Zbierałem po prostu niezbędne materiały do przygotowania ostatniej ?partii? tekstów poświęconych pozycjonowaniu oraz temu jak zmieni się na przestrzeni 2014 roku. Do tej pory omówiliśmy wiele ważnych aspektów SEO, na które trzeba będzie zwrócić uwagę w najbliższej przyszłości ? między innymi treść, architekturę strony, strukturę HTML i wiele innych.W

tworzenie contentu
Życie nad i pod ?foldem?

Przez wiele lat pozycjonerzy i webmasterzy z całego świata wykorzystywali miejsce na stronie nad foldem (punktem, w którym konieczne jest przewinięcie strony w dół) do przekazania najważniejszych treści, umieszczenia nawigacji i tak dalej. Wypełniamy te około 600 pikseli niezwykle cennej przestrzeni wszystkim najważniejszymi informacjami oraz sekcjami, które chcemy przekazać użytkownikom.Pojawienie się na rynku smartfonów i tabletów sprawiło jednak, że zmienił się nasz s

Czy pozycjonowanie pod Binga lub Yahoo ma jakikolwiek sens?

Kiedy słyszysz ?wyszukiwarka internetowa? automatycznie myślisz: Google. Nie ma w tym nic dziwnego. Z ponad 6 miliardami zapytań każdego dnia, 2 bilionami wyszukiwań w samym tylko 2013 roku gigant z Mountain View z pewnością jest monopolistą tej niezwykle ważnej niszy.Jeżeli mówimy więc o optymalizacji pod wyszukiwarki internetowe również pierwsza rzecz, która przychodzi nam na myśl to optymalizacja pod Google. Prawda? Nie ma się co oszukiwać. SEO powstawało przede wszystk

WordPress: oficjalna wtyczka Google dla pozycjonerów!

Chociaż informacja ta cały czas nie odbiła się szerszym echem wśród pozycjonerów i członków blogosfery to już od 4 dni korzystać możemy z oficjalnej wtyczki Giganta z Mountian View o nazwie Google Publisher Plugin. Narzędzie dostępne jest co prawda dopiero w wersji beta i pobrane zostało zaledwie przez 6 tysięcy użytkowników to na pewno warto się nim zainteresować.Co może zaoferować nam Google Publisher Plugin? Na stronie wordpressa czytamy między innymi, że da

Google walczy ze złymi reklamami?. 350 milionów reklam zdjętych w 2013 roku!

W toczącej się nieprzerwanie walce o zachowanie czystości ekosystemu reklamowego i usunięcia z niego oszustów oraz naciągaczy Google każdego roku stara się moderować swój system reklamowy. Według opublikowanych dzisiaj danych, gigant z Mountain View w 2013 roku usunął ponad 350 milionów ?złych reklam? czyli o 59% więcej niż rok wcześniej (w 2012 roku usunięto 224 milionów niewłaściwych materiałów reklamowych).Patrząc na zeszłoroczny raport dotyczący ?złych reklam?

struktura url seo
Bing: nazwy domenowe ze słowami kluczowymi nie poprawiają pozycji w rankingach

We wczorajszej wypowiedzi na blogu Bing Webmaster Blog starszy kierownik ds. produktu w wyszukiwarce od Microsoftu ? Duane Forrester -  stwierdził, że powszechna opinia:Bogate w słowa kluczowe nazwy domenowe poprawiają pozycję w rankingach i wynikach wyszukiwaniajest... MITEM!Forrester dzieli się swoimi przemyśleniami po udziale w Namescon ? rozpoczętych w tym roku największych targach domenowych na świecie ? gdzie przysłuchiwał się rozmową uczestn

tworzenie contentu
Poradnik SEO 2014: Architektura strony ? cz. II

Pierwsza część wpisu dotyczącego architektury strony publikowana byłą wczoraj. Dzisiaj natomiast kontynuujemy zagadnienie z zakresu Poradnik SEO 2014 i dalej przypatrujemy się temu jak zmienić szkielet witryny uwzględniając najnowsze modyfikacje algorytmów Google. Prędkość Większość witryn internetowych nie zauważy żadnych korzyści SEO związanych ze zwiększeniem prędkości ładowania się i działania strony. Google od zawsze twierdziło, że jedynie niewielka ilo