Blog - Strony internetowe

Poradnik SEO 2014: Architektura strony – cz. I

Kolejne dwie części poradnika pozycjonowania na 2014 rok. Tym razem przyjrzymy się architekturze strony i jej najważniejszym aspektom. Jeżeli chcesz się dowiedzieć jakie zmiany mogą czekać Cię w zakresie powielanych treści, crawlowania, stron mobilnych, prędkości ładowania się stron i tym podobnych elementów wtedy zapraszam Cię do dalszej lektury!Poradnik SEO 2014 przygotowywany przez mixedmedia.pl mocno się rozwija. Jeżeli masz jakiekolwiek uwagi podziel się nimi w komen

Aktualizacja algorytmu Google zwiększyła konkurencję w zakresie authorship? – cz. II

Druga część publikowana wczoraj wpisu dotyczącego aktualizacji algorytmu Google, która najprawdopodobniej zwiększyła konkurencję w zakresie authorship. Jeżeli nie mieliście możliwości zapoznania się z początkiem tekstu, to zapraszam do jego lektury 😉 Jak może to wpłynąć na Ciebie? Za każdym razem kiedy Google wprowadza jakieś zmiany pierwsze o czym myślimy to: jak wpłyną one na mnie i na moją stronę internetową?Jako, że miejsce miała redukcja ilości au

Aktualizacja algorytmu Google zwiększyła konkurencję w zakresie authorship? – cz. I

Każda zmiana w algorytmie Google oznacza zazwyczaj konieczność zmiany całej dotychczasowej strategii pozycjonerskiej, której do tej pory się trzymaliśmy. Na całe szczęście, tym razem nie mamy do czynienia z tak poważną i drastyczną modyfikacją (doskonale wiem, że spora część z Was nadal leczy rany  po wprowadzeniu Hummingbirda) ? mowa tutaj jedynie o Google Autorship.Matt Cutts, główny odpowiedzialny w Google za walkę ze spamem internetowym już w październiku wspomina

crawlery
Poradnik SEO 2014: HTML

Wczoraj i przedwczoraj Poradnik SEO 2014 poruszał zagadnienia pozycjonowania on-site od strony tworzenia i administracji treścią. Dzisiaj natomiast przyjrzymy się najważniejszym elementom architektury HTML i temu jak może zmienić się w 2014 roku jeżeli chodzi o branżę SEO!Nie przeciągam więc i lecimy! Tytuły i nagłówki Tag <title> jest ostatnio niezwykle interesujący. Podstawowe zasady dotyczące tworzenia zoptymalizowanych tytułów oraz nagłówków nie uleg

seo konkurencji
Poradnik SEO 2014: Treść – cz. II

Poradnik SEO 2014: Treść - cz. I publikowany był na łamach mixedmedia.pl wczoraj. Dzisiaj czas natomiast na część drugą, w której znajdziecie równie dużo interesujących informacji! Zaangażowanie czytelników Zanim napiszesz jakikolwiek tekst musisz się zastanowić: Czy potencjalny czytelnik będzie zainteresowany poświęceniem swojego czasu, aby przeczytać wszystko od deski do deski, czy tylko rzuci okiem i szybko ucieknie?Po raz ponownie ? wartościowy content je

ranking stron internetowych
Poradnik SEO 2014: Treść – cz. I

Dzisiaj i przez cały weekend przyglądać będziemy się najważniejszym czynnikom pozycjonowania i optymalizacji na stronie. Na pierwszy ogień pójdzie rzecz według mnie najważniejsza, czyli treść. W kolejnych częściach zastanowimy się natomiast jak w bieżącym roku powinna wyglądać architektura strony i czy warto zastosować pewne zmiany w sposobie tworzenia kodu HTML.Pamiętaj, że są to jedynie moje osobiste przemyślenia. Jeżeli z Twoich własnych doświadczeń wynika coś

Walczysz z frazami kluczowymi? 7 sposób na wygraną! Cz. II

Pierwsza część wpisu pojawiła się wczoraj (przeczytaj już teraz!) - dzisiaj zapraszam natomiast na kolejną dawkę wskazówek jak skutecznie walczyć z frazami kluczowymi, które wydają się być już w pełni wykorzystane. 5.       Skorzystaj z własnych doświadczeń Wiesz, które teksty pisze się najłatwiej? Te, które wypływają prosto z Twojego wnętrza. Które wypływają z Twojego wnętrza? Te, które oparte są na Twoich osobistych doświadczeniach oraz p

obrona przed nagatywnym seo
Walczysz z frazami kluczowymi? 7 sposób na wygraną! Cz. I

Jako menedżer ds. treści w kilku dużych portalach internetowych, częścią mojej pracy w ostatnich kilkunastu miesiącach było skupienie się na poprawie wydajności i efektów uzyskiwanych dla kilkunastu różnych słów kluczowych. Wraz z moim zespołem robiliśmy to na tyle długo, że dotarliśmy do punktu, w którym mamy wrażenie, że tak naprawdę walczymy ze słowami kluczowymi. Coraz poważniejsze problemy jeżeli chodzi o wymyślenie oryginalnego podejścia i brak cierpliwości do

social media
Poradnik SEO 2014: Rola mediów społecznościowych i linków

Nikogo na pewno nie zdziwi fakt, że linki nadal utrzymają swoją wysoką pozycję jeżeli chodzi o najważniejszy z elementów każdej kampanii SEO. Na przestrzeni ostatnich trzech lat zarówno wyszukiwarki internetowe jak i specjaliści ds. pozycjonowania mówili również wiele na temat mediów społecznościowych. Chociaż czynnik społeczny zaczyna zyskiwać coraz wyższe znaczenie w wyszukiwarkach to nadal nie osiągnięto poziomu, o którym mówiono jeszcze kilkadziesiąt miesięcy temu.

checklista seo
Poradnik SEO 2014: Stawiajmy na naturalną treść!

Kolejny tekst z serii poradnik SEO 2014. Pozostałych szukajcie pod tagiem o tej samej nazwie 😉Czasy, w których tysiące tekstów z mieszarek generowanych w ułamku sekundy dobiegają końca. Przynajmniej według Google. Słowo pisane w tym roku jeszcze nigdy jak dotąd ma być the king ? specjalnie dla Ciebie przygotowałem więc czteropunktową strategię. Jeżeli będziesz się jej trzymał nie musisz martwić się o to, że Google uzna Twoje treści za ?nieodpowiednie? lub ?słabe jak

Hummingbird zmiana, której nikt nie zauważył ?

Hummingbird to najnowsze dziecko Google. Odświeżony algorytm wyszukiwania, który wpłynął na ponad 90% SERPów. Co ciekawe gigant z Mountain View dokonał pełnej implementacji nowego rozwiązania całkowicie zmieniając dotychczasowe algorytmy i poinformował nas o tym dopiero miesiąc później. Przez 30 dni nikt nie zorientował się, że wyszukiwarka działa na całkowicie innych zasadach!Jedyne rozsądne wytłumaczenie na moją obronę ? i jednocześnie wszystkich poz

Poradnik SEO 2014: co przyniesie rozpoczynający się rok?

Święta już za nami, emocje sylwestrowej nocy zdołały opaść. Nadszedł najwyższy czas, aby wrócić do szarej rzeczywistości i do normalnych obowiązków. W pierwszych tygodniach 2014 roku chciałbym podzielić się z Wami moimi przemyśleniami na temat najbliższej przyszłości branży pozycjonerskiej. W wasze ręce oddaję poradnik SEO 2014, którego kolejne części będę publikował na blogu w mniej lub bardziej regularnych odstępach czasowych.Chcę przyjrzeć się wszy

6 sposobów na zwiększenie ruchu mobilnego – cz. II

Pierwsza część artykułu 6 sposobów na zwiększenie ruchu mobilnego na blogu pojawiła się wczoraj. Serdecznie zapraszam Was do zapoznania się z treścią wpisu jeżeli nie mieliście jeszcze okazji a następnie do lektury części drugiej, która znajduje się poniżej! 🙂 4# dostosuj treści do ekranów urządzeń mobilnych Pomyśl w jakich miejscach i sytuacjach najczęściej sięgasz po swój telefon, aby sprawdzić maila lub skorzystać z Internetu. Zazwyczaj masz tylko chwil

bing atakuje
6 sposobów na zwiększenie ruchu mobilnego – cz. I

Święta już za nami ? większość jednak może cieszyć się wydłużonym weekendem więc bożonarodzeniowa i leniwa atmosfera nadal się udziela 😉 To między innymi dlatego postanowiłem przygotować jeszcze jeden dwuczęściowy tekst świąteczny ? pierwszą część oddaję w Wasze ręce już teraz, druga pojawi się natomiast jutro. Miłej lektury! 🙂 Większość sposobów na pozyskiwanie klientów w świecie internetu jest niezwykle prosta. Tworzysz odpowiednią treść, którą umies

seo konkurencji
Wystrzegaj się „bezmyślnego SEO” – cz. II

Witam serdecznie w drugi dzień Świąt! Śniegu za oknem dalej nie ma (przynajmniej na Śląsku), ale osobiście nie jestem zmartwiony tym faktem. Mam nadzieję, że humory dopisują a w żołądku zostało jeszcze trochę miejsca na kolejny dzień spędzony przy rodzinnym stole 😉Dzisiaj zapraszam Was na drugą część wczorajszego tekstu dotyczącego bezmyślnego pozycjonowania. Bardziej felieton niż poradnik - temat jednak niezwykle ciekawy. Na okres świąteczny miła i przyjemna lekt

seo dla copywriterów
Wystrzegaj się "bezmyślnego SEO" - cz. I

Święta trwają w pełni, ja na ten okres przygotowałem dla Was natomiast serię dłuższych, składających się z kilku części tekstów ? idealnych na długie bożonarodzeniowe wieczory. Przez ostatnie dwa dni przyglądaliśmy się zagadnieniu uczenia maszynowego w ujęciu SEO dzisiaj natomiast dowiemy się czym jest bezmyślne pozycjonowanie i dlaczego należy go omijać. Drugiej części tekstu szukajcie już jutro! 🙂Kiedy SEO dopiero raczkowało wiele osób przeprowadzało rutynowe

Uczenie maszynowe w pigułce dla pozycjonerów – cz. II

W wigilijne popołudnie mam dla Was drugą część wczorajszego tekstu dotyczącego uczenia maszynowego i jego znaczenia w świecie SEO oraz wyszukiwarek.Zanim jednak zaproszę Was do dalszej lektury wszystkim chciałem życzyć Wesołych Świąt spędzonych w rodzinnym gronie! Gdybyście znaleźli jednak chwilę czasu nie zapominajcie o odwiedzeniu mixedmedia.pl. Przez całe święta na pewno znajdziecie tutaj ciekawe posty!Nie przedłużając wracamy do lektury tekstu o uczeniu się

Penguin 2 Algoritmo
Uczenie maszynowe w pigułce dla pozycjonerów – cz. I

Od czasów aktualizacji do Pandy i Pingwina, społeczność SEO coraz więcej mówi o uczeniu maszynowym często termin ten nie jest jednak dobrze rozumiany. Wiemy jedynie, że jest to swojego rodzaju magiczna praktyka stojąca za sposobem działania Pandy i Pingiwna, na czym jednak tak naprawdę polega? Dlaczego technologia ta nie znalazła zastosowania wcześniej? Co uczenie się maszyn ma wspólnego z okresowym odświeżaniem danych zauważalnym w przypadku obu tych algorytmjów?Osobiści

Jakie zmiany w SERPach przed świętami?

Większość znaków na niebie i na ziemie wskazuje, że tegoroczne święta nie będą należały do najspokojniejszych w branży pozyjonerskiej. W ostatnim czasie byliśmy świadkami sporej ilości zmian ? jak się okazuje na kilka dni przed końcem 2013 roku to najprawdopodobniej nie wszystkie z nich. Gigant z Mountain View nie myśli o przygotowaniach bożonarodzeniowych w domowym zaciszu. Zamiast za to za cel postawił sobie rozprawienie sobie z wszystkimi niegrzecznymi dziećmi pozycjonowa

obrona przed nagatywnym seo
Black Hat SEO czyli brak etyki w świecie pozycjonowania

Na moim blogu staram się przekazywać Wam praktyki oraz strategie pozycjonerskie, które moglibyśmy wrzucić do białego kapelusza (white hat SEO). Są one powszechnie akceptowalne, za ich stosowanie nie powinny spotkać Cię przykre konsekwencje ze strony wyszukiwarek i najprościej mówiąc są po prostu uczciwe.Po drugiej stronie znajdują się jednak praktyki black hat SEO, popularnie nazywanego również czarnym pozycjonowaniem. Osoby stosujące praktyki SEO z czarnego kapelusza nic n