Blog - Strony internetowe

Jak zwiększyć ruch na blogu? Typy wpisów blogowych

W zależności od charakteru witryny i marki - prawie zawsze musisz mieć na stronie sekcję blogową. Jest to szczególnie ważne, jeśli masz witrynę e-commerce.Ludzie nie chcą codziennie kupować rzeczy w tym samym sklepie. Jeżeli nawet udało Ci się przyciągnąć Klienta na dłużej, wdrażając strategie lojalnościowe, to nawet najbardziej lojalni klienci prawdopodobnie nie odwiedzą Twojej witryny codziennie. Blogowanie daje ludziom powód, by wracać do regularnego przeglądania w

Lokalne SEO vs kilka oddziałów firmy

Czy ma sens tworzenie i pozycjonowanie strony lokalnej firmy? Bez względu na to, czy jesteś właścicielem lokalnej firmy, czy też ją sprzedajesz, rozsądne może być rywalizowanie o miejsce w organicznych SERPach za pomocą stron lokalnych.Poniżej prezentujemy mini-poradnik, który pomoże Ci zrozumieć, jak ważne jest, aby Twoja lokalna firma miała swoją wypozycjonowaną stronę.  Poznaj (lub odkryj) potencjał biznesu lokalnego - wybierz kluczowe frazyNie będzie to innowacyj

Jak poradzić sobie z ostatnią zmianą algorytmu Google?

Google nieustannie wprowadza zmiany w algorytmie wyszukiwania. O małych aktualizacjach nie jesteśmy informowani, natomiast o tych większych Google zawiadamia nas za pośrednictwem oficjalnego bloga lub profili społecznościowych. Specjaliści z Mountain View nigdy jednak nie mówią o konkretnych zmianach, które wprowadzili do wyszukiwarki. Potwierdza to ostatnia duża sierpniowa aktualizacja, którą przeanalizowaliśmy za pośrednictwem MOZ. Jak działa wyszukiwarka Google? Czy wiesz

Skuteczne SEO-tricki napędzające sprzedaż i rynek e-commerce – cz.2

Druga część artykułu, w której radzimy, jakich SEO-tricków użyć, aby zaplanować skuteczną kampanię SEO dla sklepu online.Czytanie artykułu polecamy od rozpoczęcia lektury pierwszej części, w której uwzględniliśmy między innymi research fraz pod kampanię SEO czy też kwestie blogowania i sens stosowania fraz long-tail.Przeczytane? Zatem zapraszamy po kolejne porady! 4. Nie komplikuj architektury strony Zanim przejdziemy do meritum zagadnienia, należy wyjaśnić podstaw

Skuteczne SEO-tricki napędzające sprzedaż i rynek e-commerce – cz.1

Branża e-commerce to bardzo konkurencyjny kawałek internetowego tortu. Popularność zakupów internetowych rośnie w szybkim tempie. W ubiegłym roku sprzedaż e-commerce w handlu detalicznym przekroczyła 2,3 miliarda dolarów na całym świecie. Oczekuje się, że liczba ta podwoi się w ciągu najbliższych trzech lat. Można zatem bezpiecznie założyć, że konsumenci będą nadal kupować w sieci, rozwijając sektor e-commerce.Ta wiadomość powinna być niezwykle zachęcająca dla

Sierpniowa aktualizacja algorytmu Google: analiza MOZ

1 sierpnia (informację potwierdził na swoim Twitterze Danny Sullivan @searchliaison) Google ogłosiło, że udostępniono "szeroką aktualizację rdzenia algorytmu wyszukiwarki". Wiele automatów śledzących zmiany w wyszukiwarce Google zdaje się potwierdzać tą informację, poniżej wykres temperatur (wskaźnik zmian i zawirowań) z MozCast: źródło: moz.com Temperatury osiągnęły najwyższą wartość 1-2 sierpnia (oba około 114 ° F), z 4-dniowym okresem nieprzerwanych rankingów (f

Bing for business usprawni wyszukiwanie organizacjom

Bing ogłosił kilka dni temu nową funkcję pod nazwą „Bing for business”. Będzie ona dostępna dla każdego klienta korporacyjnego Office 365 oraz Microsoft 365. Usługa da przedsiębiorcom możliwość otrzymywania wyników wyszukiwania w kontekście przedsiębiorstwa. Wykorzystuje sztuczną inteligencję oraz Microsoft Graph w celu dopasowania wyników wyszukiwania do danej organizacji.Bing for business będzie wyszukiwał dane firm, osób, dokumenty, strony oraz lokacje powiązane

Zalety i wady usług HTTPS

Jeśli masz zarejestrowaną stronę w Google Search Console, a nie jest ona oparta na zabezpieczeniach HTTPS, prawdopodobnie otrzymałeś wiadomość od Google o tym, że od października tego roku użytkownicy przeglądarki Chrome zobaczą komunikat o braku zabezpieczeń na stronie za każdym razem, gdy będą próbowali wypełnić jakieś pole tekstowe.To kolejny krok Google w celu zapewnienia większego bezpieczeństwa użytkownikom podczas przeglądania sieci. Dotychczas HTTPS był istot

Czym są lokalne backlinki i jak je znaleźć

Backlinki odgrywają ogromną rolę w rankingach wyszukiwarek, bez znaczenia czy mamy do czynienia z marką globalną, czy też lokalną. Jak jednak znaleźć szanse na zdobycie linków dla małych firm działających jedynie lokalnie? W poniższym artykule postaram się rozwiązać tę kwestię. Czym są lokalne backlinki? W tradycyjnym podejściu do linkbuildingu chcemy, żeby domeny z wysokim autorytetem linkowały do naszych stron oraz żeby było ich tak dużo, jak to tylko możliwe. Jedn

Jak pokazać wyniki działań w sferze lokalnego SEO?

Bardzo często zdarza się, że po pozyskaniu nowego klienta wysyła mi on raporty poprzedniej agencji SEO która się nim zajmowała. Klienci ci często narzekają, że nie rozumieją na co poszły ich pieniądze. Pisanie dobrych raportów to naprawdę ciężka sztuka.Najczęściej popełniane błędy to zalewanie klienta morzem danych bez żadnej interpretacji, używanie zbyt wielu pojęć związanych z marketingiem (współczynnik odrzuceń, CTR, SERP itp.) albo nieprzedstawianie wpływu

Content marketing i SEO – jak je pogodzić?

Wszyscy wiedzą, że jeśli chce się osiągnąć sukces w przypadku strony internetowej, to nie można obejść się bez content marketingu i SEO. Rzadko jednak wspomina się o tych dwóch czynnikach w jednym zdaniu, zazwyczaj traktuje się je osobno. W poniższym artykule przedstawię sposób na ich integrację. Marketing a pozycjonowanie O marketingu można w skrócie powiedzieć, że polega na tym, by się znaleźć w odpowiednim miejscu w odpowiednim czasie. W dzisiejszych czasach, gdy kt

Jak stworzyć efektywną kampanię linkbuilduingową

Budowanie bazy linków odgrywa kluczową rolę w dzisiejszym SEO. Mimo to wiele osób podchodzi do linkbuildingu bez odpowiedniej strategii, robią to jakby z przymusu. Raz na jakiś czas odczuwają potrzebę silniejszego zrywu, wtedy wysyłają mnóstwo mali z prośbą z zdobycie linków, a gdy efekty są niezadowalające, porzucają tę czynność. I tak w kółko.Sam miałem w przeszłości problemy ze zdobywaniem linków. Tworzyłem kampanie bez żadnej struktury, co oczywiście nie poma

SEO dla stron stacjonarnych i mobilnych – inne rezultaty, inne strategie

Pod koniec 2015 roku Google potwierdziło to, czego spodziewali się już od jakiegoś niektórzy z nas: wyszukiwania na urządzeniach mobilnych przekroczyły te na urządzeniach stacjonarnych. Smartfony i tablety kompletnie zmieniły i wypaczyły klasyczną ścieżkę konsumenta ku zakupowi. Obecnie konsument może wpaść na ścieżkę w dowolnym punkcie, przez dowolny kanał oraz poprzez dowolne urządzenie z dostępem do internetu.Niedawne badanie przeprowadzone przez BrightEdge pokazał

Najprostsze taktyki linkbuildingowe

Bez odpowiedniej bazy linków, Twoja strona nie będzie konkurencyjna w wynikach wyszukiwania, nawet jeśli wszystko inne będzie w porządku. Zbudowanie bazy pierwszych kilku linków może być ciężkie i zniechęcające, szczególnie dla nowych stron internetowych. Na szczęście istnieje kilka prostych taktyk pozwalających na szybkie pozyskanie linków. Nazwa marki, domeny lub Twoje imię i nazwisko Najprostszym sposobem na znalezienie okazji do zdobycia linków jest po prostu poszukanie

Dlaczego architektura strony i strategia SEO powinny być kompatybilne?

W większości organizacji optymalizacja pod wyszukiwarki jest etapem, który jest dodawany już po fakcie. Strona internetowa jest już postawiona, architektura witryny ustalona, pojawił się pierwszy content. Nie jest to jednak odpowiednie podejście. Struktura strony powinna być tworzona na bieżąco z myślą o pozycjonowaniu i zasadach optymalizacji. Korzyści płynące ze spójności architektury strony i pozycjonowania Można wymienić pięć głównych plusów budowania struktury str

Jak poprawić SEO przez odpowiednią strukturę linkowania wewnętrznego

Struktura wewnętrznego linkowania jest bardzo istotna nie tylko z punktu widzenia pozycjonowania, ale również wygody korzystania ze strony przez użytkowników. Wykonanie audytu strony pod względem linkowania wewnętrznego może pomóc w znalezieniu błędów. Zdarza się, że do danej podstrony nie prowadzi żaden link, a czasem wartościowy content nie otrzymuje wystarczającej ekspozycji. Korzyści linkowania wewnętrznego Rozbudowana struktura linkowania wewnętrznego poprawia jakość

Aspekty technicznego SEO których nie możesz ignorować

Tworzenie contentu oraz wykorzystanie SEO do poprawy rankingów wyszukiwania jest fundamentalną częścią każdej strategii w sieci. Według Content Marketing Institute, aż 88% marketingowców B2B korzysta z pozycjonowania stron.Obecnie na świecie jest dostępnych ponad miliard różnych stron. Rynek w sieci jest najbardziej konkurencyjny. Jeśli chce się osiągnąć sukces, nie można już opierać się tylko i wyłącznie na intuicji i chłopskich rozumie, należy wdrożyć szczegół

Jak optymalizować content pod featured snippets?

Z roku na rok coraz trudniej jest optymalizować strony pod zdobycie większego ruchu z Google. Nie chodzi tylko o fakt, że konkurencja jest coraz silniejsza (co też oczywiście jest prawdą), ale również o to, że Google powoli odchodzi od formuły dziesięciu linków na stronie wyszukiwania, stąd mniejszy ruch z tego źródła. Z tego powodu warto nauczyć się optymalizować treść pod jedną z najważniejszych zmian w Google: featured snippets. Czym są featured snippets? Z pewności

Jak sprawdzić czy dana podstrona jest niskiej jakości według Google

Często na stronach zajmujących się SEO możecie przeczytać porady dotyczące usuwania podstron o niskiej jakości. Ruch taki pozwala na poprawę swojego wizerunku w oczach Google i zwiększenie ogólnej pozycji w wynikach wyszukiwania. Jak jednak określić które strony są niskiej jakości i warto je usunąć? Postaram się na to pytanie odpowiedzieć krótko w poniższym artykule. Czym jest „jakość” dla Google? Google ma swoje opracowane lata temu wskazówki dotyczące jakości st

Jak ocenić wartość SEO contentu

 Tworzenie wartościowego contentu to długi proces. Można złożyć parę zdań razem i nazwać to blogiem. Zupełnie inną kwestią jest stworzenie treści która ma realną wartość SEO dla Twojej firmy oraz jest dobrze odbierana przez użytkowników. Każda kolejna warstwa contentu powinna zwiększać jego wartość SEO. W poniższym artykule postaram się wyjaśnić w jaki sposób oceniać wartość SEO contentu.  W jaki sposób Google rozpoznaje content wysokiej ja