Blog - Strony internetowe

Błędy w nastawieniu podczas działań SEO

Czasami nawet najlepsi specjaliści SEO są winni błędnego podejścia do swoich działań. Wiele złych czynności wynika ze sposobu funkcjonowania naszych mózgów. Kiedyś nie przywiązywałem zbyt dużo wagi do psychologii, wydawało mi się, że wszystkie te teorie o nastawieniu oraz kondycji psychicznej są nieco naciągane. Siłę psychologii zrozumiałem dopiero podczas inwestowania na rynkach finansowych. Ostatnio zastanawiałem się, jakie błędy poznawcze mogą popełniać osoby zaj

Jak znaleźć bazę backlinków konkurencji

Backlinki nadal są jednym z filarów SEO. Jak jednak znaleźć strony, które mają jednocześnie wysoką wartość Domain Authority i dodatkowo są chętne do zamieszczanie linków do innych stron? W tym celu warto przebadać bazę backlinków swojej konkurencji.W poniższym artykule przedstawię prosty sposób na sprawdzenie bazy backlinków stron konkurencji. Oczywiście pod warunkiem, że masz już za sobą badanie słów kluczowych, które chcesz pozycjonować oraz udało Ci się ziden

Machine learning a SEO

Gdy czytasz gdzieś o zastosowaniu machine learning w SEO, może Cię to przerażać. Gdy zajmujesz się głównie technicznym SEO, tak naprawdę odpowiednie algorytmy mogą w przyszłości zastąpić Twoją pracę. Jeśli pracujesz na bardziej kreatywnej części SEO, Twoja pozycja jest na razie niezastąpiona. Skupmy się jednak na teraźniejszości. Czym jest machine learning i jak odnosi się do SEO? Nie mam zamiaru przedstawiać tu całej mechaniki działania machine learning. W skrócie

Jak pozycjonować się w kilku miastach bez szkodzenia SEO

Lokalne SEO stało się w ostatnich latach bardzo ważną kwestią dla wielu przedsiębiorstw działających na terenie danego miasta czy regionu. Co w przypadku, gdy działalność zaczyna się rozrastać i pora na otwarcie placówek w innych miastach? W jaki sposób się tym zająć bez szkody dla SEO? Podstrony dla miast: dobre czy złe dla SEO? Google od paru lat jest bardzo krytyczne w stosunku do stron które nie mają żadnej wartości dodanej dla klienta. Od czasów wejścia aktualizac

Powszechne błędy w SEO na stronach internetowych

W dzisiejszych czasach SEO kojarzy się głównie z marketingiem, wszystko przez zmianę podejścia do oceniania stron przez Google. Obecnie najbardziej liczy się najwyższej jakości content. Oczywiście nie należy ignorować klasycznego, technicznego SEO. To właśnie błędami popełnianymi w tej kwestii zajmiemy się w poniższym artykule. Używanie nofollow na własnych linkach W życiu każdego webmastera przychodzi moment, gdy musi ukryć pewną podstronę przed wynikami wyszukiwania.

Działania SEO na Twitterze

Być może Twitter w Polsce nie jest tak popularny jak za granicą, ale nadal jest to bardzo ważne medium społecznościowe, którego nie powinno się ignorować w strategii marketingowej w sieci. Czy można prowadzić działania SEO na Twitterze? Oczywiście!Dlaczego warto zająć się Twitterem? Według badań, to właśnie tam najczęściej pojawiają się negatywne opinie o markach. Dlatego warto mieć konto, żeby móc w razie konieczności odpowiedzieć na zarzuty, a także wypozycjon

Jakich pułapek unikać w lokalnym SEO?

Problemem małych firm jest fakt, że rzadko kiedy potrafią przetrwać pierwsze kilka lat działalności. Według statystyk, co druga działalność jednoosobowa upada w ciągu pierwszych trzech lat działalności, zazwyczaj po zakończeniu lepszych stawek ZUS.W przypadku małych, lokalnych przedsiębiorstw olbrzymie znaczenie ma wybicie się na tle konkurencji. W tym celu wykonuje się działania związane z lokalnym SEO. Niestety, łatwo wpaść w pewne pułapki, więcej na ten temat chci

Psychologiczne spojrzenie na budowę bazy linków

Próba zdobycia linków może być mecząca. Często spotyka się z odmowami lub nawet brakiem odpowiedzi. Zanim zdobędzie się wartościowy link, czasem trzeba poświęcić dziesiątki godzin.Żeby odnieść długoterminowy sukces na tym polu, należy zrozumieć psychologię stojącą za naszymi poczynaniami. Dzięki temu łatwiej zbudować odpowiedni stan psychiczny niezbędny do skutecznego linkbuildingu. Strach przed stratą Jest to swoisty mechanizm polegający na tym, że ludzie maj

Co musisz wiedzieć przy sprzedaży usług SEO

Sprzedaż usług SEO może być ciężka. Im więcej wiesz w tym temacie, tym łatwiej będzie Ci zdobyć klientów – zarówno jednorazowych (audyty SEO), jak i długoterminowych, dla których będziesz wykonywał regularne usługi. Jak sprzedawać usługi SEO? Na potrzeby tego artykułu SEO ograniczymy tylko do klasycznej definicji, bez płatnych taktyk typu reklamy na Facebooku czy kampanii Google AdWords.Najlepszym sposobem na sprzedanie usług SEO jest edukowanie klientów. Im więce

W jaki sposób błędy sprawiają, że jesteś lepszy w zdobywaniu linków

Wiele razy spotykałem się z początkującymi specjalistami SEO, którzy jeszcze nie mieli doświadczenia w zdobywaniu linków. Zawsze doradzam im to samo: rzucić się na głęboką wodę i uczyć się poprzez praktykę. Oczywiście popełnią po drodze masę błędów, ale jeśli będą w stanie z każdego z nich wyciągnąć jakąś naukę, to wraz ze zdobytym doświadczeniem staną się coraz lepsi w linkbuildingu.W poniższym artykule postaram się przedstawić najczęściej występuj

Google widzi linki JavaScript których Ty nie widzisz

Większość osób zajmujących się SEO wie, że Google rozumie kod JavaScript oraz content w nim zawarty. Wiadomo to nie tylko dlatego, że firma sama to ogłosiła, ale również dzięki testom empirycznym.Wszyscy to wiemy, a mimo to narzędzia zajmujące się danymi dotyczącymi backlinków widzą tylko klasyczne linki w formacie <a href>.  Nie dają rady zgromadzić informacji dotyczących przekierowań z wykorzystaniem JavaScript, co może być kłopotliwe w prowadzeniu bazy bac

Rozbudowanie contentu pod ścieżkę konsumenta

W poprzedniej dekadzie, mówienie o treści tworzonej na strony internetowe jako ”SEO content” było bardzo popularne. Gęstość słów kluczowych nadal było silnym czynnikiem branym pod uwagę przy pozycjonowaniu stron, profesjonaliści SEO walczyli z optymalizacją treści pod SEO i zaraz dostarczaniem angażującego contentu użytkownikom.Dziś już bardzo rzadko słyszę, żeby ktoś szukał osoby zajmującej się tworzeniem contentu SEO. Cóż, musimy uderzyć się w pierś i przy

SEO dla nowych stron – od czego zacząć?

W jaki sposób zacząć pozycjonowanie nowych stron? Czy po prostu magicznie zjawia się w Google po uruchomieniu? W jaki sposób zyskać pozycję w Google oraz uzyskać ruch organiczny? W poniższym artykule postaram się wyjaśnić pierwsze kilka kroków, które należy zrobić po uruchomieniu nowej witryny. Po pierwsze: potrzebujesz zewnętrznego linka Niedawno jeden z moich znajomych uruchomił swojego bloga. Nie postawił go na WordPressie, co w sumie mnie zdziwiło, no ale to jego wybór

Subtelne kwestie w SEO, o których nie należy zapominać

SEO jest na tyle rozbudowaną dziedziną, że łatwo doprowadzić do sytuacji, w której zapomina się o pewnych drobnych niuansach. Nieuwaga czy niewiedza, to nieistotne, ważne, że może ucierpieć Twoja strona. W poniższym artykule przedstawiamy krótki przegląd nieoczywistych niuansów związanych z SEO, które mogą zaszkodzić Twojej stronie. Nadmierne listy Listy należą do najpopularniejszych rodzajów postów w internecie i wcale w nie nie uderzamy. Według badań artykuły w styl

Jak pozycjonować słowa kluczowe z końca ogona?

Na pierwszy rzut oka może wydawać się, że nie ma sensu tracić czasu i wysiłku na pozycjonowanie słów kluczowych z małym wolumenem wyszukiwań. Czy nie lepiej skupić się na popularnych i często wpisywanych frazach?Jeśli tez tak myślisz, to nigdy nie wykorzystasz w pełni swojego SEO. Dla niewielkich firm to właśnie frazy z końca ogona zapewniają najwięcej organicznych odwiedzin. Bez tego nigdy nie osiągniesz takich wyników, jakie są w Twoim zasięgu i możliwościach. C

Najważniejsze składowe rankingu Google

Nie jest żadnym sekretem, że na algorytm rankingowy Google składa się ponad 200 różnych komponentów. I chociaż ta lista może robić wrażenie, nie trzeba zawracać sobie głowy wszystkimi szczegółami.SEO nie polega na tym, żeby wszystko zrobić dobrze. Zadaniem SEO jest ustalanie hierarchii ważności i zajmowanie się najistotniejszymi czynnikami rankingu. W poniższym artykule przedstawiam niektóre z nich. Backlinki Chyba nikogo to nie zaskakuje. W 2017 roku backlinki nadal

crawlery
Przewaga konsumentów nad botami – dlaczego crawlery nie znają wszystkich odpowiedzi

Crawlery stron są wartościowymi narzędziami każdego specjalisty SEO, lecz należy pamiętać, żeby nie korzystać z nich jako zamiennika ręcznej analizy. Zaawansowane crawlery w stylu Botify, DeepCrawl czy ScreamingFrog znacznie poprawiły jakość SEO, ale nie tylko one są konieczne do przeprowadzenia pozycjonowania.Crwalery świetnie się sprawdzają do szukania zepsutych linków, błędów 404 czy canonicali. Stają się głównym źródłem technicznej strony SEO, dzięki czemu mn

seo konkurencji
Jak w etyczny sposób pogrzebać SEO konkurencji?

SEO to dynamiczna branża, dziś wygląda zupełnie inaczej niż miało to miejsce chociaż dziesięć lat temu. Normalne było wtedy wykorzystywanie tzw. black hat SEO, czyli praktyk mających na celu nieuczciwie wypromować stronę internetową poprzez bardzo szemrane działania, na przykład duplikowanie listy słów kluczowych i umieszczanie ich w takim samym kolorze co tło strony.Dziś wyszukiwarki są lepsze w wykrywaniu wszelkiego rodzaju oszustw, więc nie ma sensu w takich dzia

crawlery
Jak pozycjonować stronę pod inteligentne wyszukiwanie?

Ranking organicznych wyników wyszukiwania dawniej był głównym zmartwieniem firm chcących zwiększyć swoją widoczność w sieci, ale wiele się zmieniło w ciągu ostatnich kilku lat.Dzisiejsze cyfrowe środowisko płatnych reklam, map, recenzji oraz urządzeń mobilnych zmieniło nieco podejście przedsiębiorstw do zdobywania klientów. Rankingi wyszukiwania nie są już jedyną rzeczą na której warto się skupić. Co więcej, standardowe SEO nie musi wcale zapewnić wysokiej pozyc

Jak przeprowadzać pozycjonowanie na stronach uniwersyteckich?

Lipiec jest zazwyczaj szczególnie ważnym okresem dla uniwersytetów, akademii i wszelkiego rodzaju szkół wyższych. To wtedy pojawiają się nowi studenci, którzy dopiero co skończyli maturę. Najbardziej znane uniwersytety nie mają problemu ze znalezieniem chętnych do nauki w ich murach. Gorzej mają mało znane, prywatne uczelnie. Czy SEO może im jakoś pomóc zdobyć popularność? Oczywiście, że tak! Strony internetowe uczelni Według przeprowadzonej niedawno wśród maturzystó