Blog - Strony internetowe
Jedną z najważniejszych zasad dotyczących SEO jest zdolność adaptacji do nowych warunków. Trzeba być na bieżąco ze zmianami algorytmów wyszukiwarek, wdrażać i ewaluować zmiany na stronie oraz poza nią, budować kampanie SEO oraz wykonywać wiele innych czynności.Implementacja wszystkich niezbędnych elementów jest łatwiejsza do omówienia niż zrobienia. W jaki sposób mieć pewność, że skupiasz się na odpowiedniej grupie docelowej? Skąd wiedzieć, czy wzrost ruchu pomo
W przypadku rzeczywistego świata ułatwianie dostępności polega na przystosowaniu budynków, oznaczeń, informacji, infrastruktury w taki sposób, żeby każdy mógł z nich skorzystać. Rampy dla osób na wózkach, tablice pisane Brajlem, czytanie nazw przystanków na głos, to wszystko ma pomóc osobom niepełnosprawnym w lepszym poruszaniu się po świecie i radzeniu sobie z codziennymi problemami.W przypadku stron internetowych ułatwianie dostępności działa nieco inaczej. Chodzi o
Przez lata witryny które chowały główną część contentu przed czytelnikami, którzy nie zapłacili za dostęp do nich, miały problem z pozycjonowaniem w wynikach wyszukiwania. Wiele osób zajmujących się SEO zapomina, że Google nie polega na słowach kluczowych, backlinkach i strukturze stron, ale na dostarczaniu odpowiednich wyników wyszukiwania użytkownikom.Nic dziwnego, że Google niechętnie kieruje odbiorców na strony z płatnym contentem. Przecież jeśli użytkownik
Czy użytkownicy trafiajÄ…cy na TwojÄ… stronÄ™ po raz pierwszy wiedzÄ… gdzie siÄ™ udać? Czy bez problemu odnajdÄ… informacje których potrzebujÄ… na szybko, bez zbÄ™dnego zgÅ‚Ä™biania treÅ›ci Twojej strony? Choć struktura strony nie jest istotnym czynnikiem w opracowywaniu rankingów, wyszukiwarki wykorzystujÄ… strukturÄ™ Twojej strony by lepiej zrozumieć zamieszczony na niej content oraz relacje pomiÄ™dzy różnymi tematami na stronie.Istnieje wiele czynników wpÅ‚ywajÄ…cych na widocznoÅ
W sieci można znaleźć mnóstwo artykułów na temat wyszukiwania głosowego w kategorii lokalnej oraz klasycznych firm B2C. Funkcję tę wykorzystuje się jednak do bardziej zaawansowanych zadań niż znalezienie restauracji w okolicy, wysłuchanie przepisu czy rezerwacja biletu do kina. Wyszukiwanie głosowe jest wykorzystywane w różnych sferach, warto spojrzeć na tę kwestię zajmując się również usługami B2B. Kto korzysta z wyszukiwania głosowego? Już w 2014 roku, gdy
Sąd Najwyższy w Kanadzie nakazał Google zaprzestać indeksacji jednego ze sklepów internetowych. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie chodziło o nakaz globalny, nie tylko na teren Kanady. Jest to niebezpieczny precedens otwierający furtkę innym rządom (oraz prywatnym podmiotom) na całym świecie do wywierania nacisku na Google i jego wyniki wyszukiwania. Szczegóły sprawy Sprawa dotyczyła sporu pomiędzy Google a Equustek Solutions. Mała firma technologiczna w Kolumbii Brytyjs
Przygotowywanie raportów dla klientów może być męczącą pracą. Każdy klient oraz każda firma mają inne zapotrzebowania. W wielu przypadkach taki raport musi być zarazem napisany w zwięzły sposób, ale też zawierać jak najwięcej informacji.Mimo iż mało kto lubi je robić, przygotowywanie raportów jest bardzo istotną częścią pracy specjalisty SEO. Musisz potrafić pokazać swoim klientom, kierownictwu czy innym wspólnikom efekty Twoich działań. W poniższym artykule p
Jedną z ważnych umiejętności przy zajmowaniu się SEO jest zrozumienie potencjalnego wpływu JavaScipt na pozycjonowanie strony. Jeśli algorytmy crawlujące nie dadzą rady zindeksować Twojej witryny ani zrozumieć zamieszczonego na niej contentu, strona nie zostanie wypozycjonowana w wynikach wyszukiwania. Czym jest JavaScript? Gdy tworzysz stronę internetową, będzie się ona prawdopodobnie składała z trzech głównych komponentów:HTML – kręgosłup każdej strony, to
Nie muszę nikomu przypominać, jak istotny jest content w strategii pozycjonowania. Bez dobrej jakości treści nawet najlepsze praktyki SEO nie sprawią, że utrzymasz się na długo na szczycie wyników pozycjonowania. Dlatego tak ważne jest, żeby tworzony content był wyczerpujący, interesujący i angażujący widza.Niestety, dla wielu firm znalezienie odpowiednich tematów do pisania na blogu firmowym może być trudne. Z tego powodu warto zastanowić się nad wykorzystaniem innych s
Jeśli jeszcze nie słyszałeś o negatywnym SEO, to pora poznać to pojęcie. W największym skrócie – są to wszelkie działania, które mogą zaszkodzić luz nawet kompletnie zniszczyć SEO. Jest to realne zagrożenie, któremu należy zapobiec żeby nie stracić ruchu organicznego. Na szczęście da się przed nim bronić, co opiszę w poniższym artykule. Czym jest negatywne SEO? Negatywne SEO to stosowanie praktyk mogących zaszkodzić pozycjonowaniu na innej stronie. Zazwyczaj takie
Jak powszechnie wiadomo, dobre strony internetowe są zaprojektowane w taki sposób aby były przyjazne zarówno dla użytkowników, jak i wyszukiwarek. Dlatego pozycjonowanie jest tak ważne. Mimo to wiele osób prowadząc strony zapomina o najważniejszych zasadach, których nieprzestrzeganie może zaszkodzić SEO i obniżyć pozycję w rankingach wyszukiwania. W poniższym artykule przedstawię kilka typowych błędów, których należy unikać. Zapominanie o nagłówkach H1 Wyobraź so
Nawet jeśli Twoja strona jest doskonale zoptymalizowana pod wyszukiwarki i udaje Ci się zdobyć ruch wysokiej jakości, ciągle możesz poprawić swoją stopę konwersji. Można wykonać kroki, które pozwolą na optymalizację pod tym kątem.Dostosowanie fontów czy nagłówków, optymalizacja zdjęć, dobre landing pages to podstawa konwersji. W poniższym artykule przedstawię serię porad pozwalających zwiększyć tę statystykę. Zwróć uwagę na dopasowanie wiadomości Mówiąc o
Nie jest sekretem, że SEO i content uzupełniają się nawzajem. SEO pomaga użytkownikom znaleźć informacje na temat Twojej strony i marki, a content marketing upewnia się, że zawarte informacje są prawidłowe, angażujące oraz wycelowane w konwersję.Tak jak SEO samo w sobie nie jest w stanie zagwarantować jakości contentu oraz prawidłowości informacji, content marketing nie wystarczy by zagwarantować ruch oraz rezultaty. Gdy połączy się kreatywne podejście content marketin
Nie oszukujmy się – jeśli masz kontakt z branżą dłużej niż kilka lat, to pamiętasz czasy gdy pozycjonowanie nie kojarzyło się zbyt dobrze. Wiele praktyk było delikatnie mówiąc nieuczciwych. Z czasem na szczęście Google zaczęło z tym walczyć, obecnie można otrzymać kary za złe praktyki w sieci, co źle się odbije na wizerunku promowanej marki. Niestety, nawet osoby wykonujące swoją pracę uczciwie oberwały rykoszetem od szarlatanów. Spojrzenie na SEO jako ochronę mar
Wiele osób używa wymiennie pojęć strategia i taktyka. Nie mogą się oni bardziej mylić. Strategia jest zestawem celów długoterminowych, których nie da się wykonać bez pomocy taktyki. Taktyka to zestaw małych kroków w kierunku spełnienia założeń strategii. Strategia bez taktyki jest błądzeniem z nosem w chmurach – taktyka bez strategii to jak chodzenie bez kompasu po ciemnym lesie.Powyższe rozróżnienie powinno być jasne szczególnie dla osób zajmujących się SEO ora
SEO ciągle się zmienia i rozwija. Nic dziwnego, że czasem ciężko się połapać, co robić dalej. Wiadomo, że potrzeba puli słów kluczowych, które następnie należy pozycjonować w celu znalezienia się wyżej w wynikach wyszukiwarek, co z kolei zwiększy ruch organiczny strony. Można również skorzystać z pomocy Latent Semantic Indexing, w poniższym artykule postaram się opisać w skrócie na czym to polega. Czym jest Latent Semantic Indexing? W jaki sposób pomaga w SEO? Laten
Czy Wy też czytając ten tytuł słyszycie muzykę Ennio Morricone z klasycznego westernu z Clintem Eastwoodem? 🙂 Dobra, ale ja nie o tym.Wszyscy wiemy, że linki są ważne dla budowania pozycji w wyszukiwarkach, jednak wiele osób nie rozróżnia złego linka od dobrego. Gdzieś tam pomiędzy są oczywiście jeszcze brzydkie linki, jak w klasycznym spaghetti westernie. Umiejętność tworzenia dobrej jakości backlinków jest kluczowa w strategii SEO. Dobre linki Dobre linki z definicj
Marzysz o skutecznym działaniu, które sukcesywnie zwiększy sprzedaż w Twoim sklepie internetowym? Jeżeli Twoja odpowiedź jest twierdząca, w pierwszej kolejności musisz zadbać o dobrą strategię działania i wykluczenie błędów. Poznaj cztery główne błędy w e-commerce, których neutralizacja może wspomóc Twój biznes! Zaufanie do sklepu www Budowanie zaufania to podstawa w każdej branży. Nawet dobrze zaprojektowana strona, która prezentuje się zjawiskowo, może okaz
Słowa kluczowe to nieodłączny element właściwego pozycjonowania strony internetowej - to właśnie odpowiedni keywords research to gwarancja skuteczności działań, które zmierzają do uzyskania dobrej pozycji w wyszukiwarkach. Jeżeli zależy nam na skutecznych słowach kluczowych musimy je odpowiednio określić, dlatego należy zwrócić uwagę na poniższe detale. Rodzaj biznesu i potrzeby użytkowników Dla określenia skutecznych słów kluczowych, konieczna jest analiza br
Fotografia produktowa w e-commerce to niezwykle ważny element, który warunkuje pozytywny wizerunek witryny internetowej każdego rodzaju. Ponieważ zakupy przez internet to doskonała alternatywa zakupów w sklepach tradycyjnych. Pozwalają one na szybki, przyjemny i nie wymagający wychodzenia z domu zakup różnego rodzaju produktów, także i rola zdjęć publikowanych na stronach, staje się kluczowa dla pozyskania potencjalnych klientów. O ile w przypadku produktów dostępnych na półk