Blog - Strony internetowe

tworzenie contentu
Wskazówki dotyczące optymalizacji zdjęć

W dzisiejszym Internecie elementy wizualne są coraz ważniejsze. Nie można przeceniać możliwości optymalizacji zdjęć i grafik. Nie mówię tu tylko o zmniejszeniu rozmiarów zdjęć, ale również o optymalizacji pod względem SEO. W poniższym artykule zebrałem kilka wskazówek pozwalających na lepsza optymalizację zdjęć. Zdjęcia ze stocku nie pomogą Twojemu SEO Użyte na stronie zdjęcia i grafiki powinny wyróżniać Twoją stronę. Wykorzystanie zdjęć z banków dostępnych

podstawy seo
Podstawy data science w SEO

W pewnym momencie swojej kariery jako specjalisty SEO być może będziesz chciał rozwinąć swoje umiejętności, by zdobyć lepiej płatne zlecenia. Jednym z najlepszych rozwiązań jest nauka data science, czyli po prostu analizowania danych i tworzenia modeli statystycznych. Data science jest jednym z najmodniejszych kierunków rozwoju w ostatnich latach, warto poznać chociaż podstawy żeby móc zaoferować lepsze od innych usługi. Podstawy mają znaczenie Każdy może kopiować i wkle

seo dla copywriterów
Sposoby na bilansowanie technicznego i nietechnicznego SEO

Dawniej techniczne SEO opierało się na odpowiednim pisaniu kodu HTML. Polegało głównie na optymalizacji (a także manipulacji) kodu, danych meta oraz profilów linków w celu osiągnięcia lepszych rezultatów. Ta podstawowa funkcja technicznego SEO się nie zmieniła.Z czasem szemrane taktyki oraz manipulacja stały się coraz mniej efektywne oraz niebezpieczne dla SEO, ponieważ można było otrzymać kare od Google. Dało to początek bardziej kreatywnym, nietechnicznym technikom SEO

Zrozum klientów przez badanie słów kluczowych

Badanie słów kluczowych jest dziś mocno niedoceniane. Wielu specjalistów SEO uważa, że nie jest ono tak wartościowe jak kiedyś, obecnie popularne jest wyszukiwanie głosowe, frazy kluczowe z końca ogona, a Google stosuje machine learning do rozumienia contentu znajdującego się na stronie, co zmniejsza konieczność wykorzystywania klasycznych słów kluczowych.Twoją motywacją podczas przeprowadzania badania słów kluczowych nie powinno być jednak zrozumienie co wpisują użytk

Jak szukać pomysłów na backlinki jeśli analiza porównawcza nie pomogła

Kiedyś nie byłem fanem analizy porównawczej w budowaniu bazy linków, wydawało mi się to po prostu kopiowaniem konkurencji. Moim zdaniem w ten sposób nigdy nie można było prześcignąć innych stron.Potem nieco zmieniłem myślenie. Analiza porównawcza backlinków pozwoliła mi określić w jaki sposób działa dana branża, jakie treści się przyjmują, a jakie nie, jakie taktyki wybrać. Nie zawsze jednak zwraca ona odpowiednie wyniki. Czy można wypozycjonować stronę bez bazy

seo poprawa
Jak zwiększyć ruch na stronie gdy już nie da się pozycjonować jej wyżej?

Normalnie jako specjaliści SEO działamy przy pomocy dosyć prostego schematu. Identyfikujemy sposoby w jaki klienci znajdują dane produkty czy usługi, następnie optymalizujemy strony żeby odpowiedzieć na potrzeby konsumentów, upewniamy się, że Google potrafi je znaleźć, zrozumieć, zaufać im. Potem czekamy na zwiększenie ruchu organicznego.Niestety, nie zawsze jest to takie proste. Co jeśli udało nam się wypozycjonować stronę tak wysoko, jak to tylko możliwe? Co jeśli do

tworzenie contentu
Jak efektywnie prowadzić działania SEO

Częścią bycia dobrym specjalistą SEO jest umiejętność efektywnego radzenia sobie z zadaniami. Nie wystarczy wiedzieć dużo na dany temat, trzeba również umieć działać szybko i skutecznie. Bardzo dużo czasu specjalistom SEO zajmują proste, manualne czynności, które mógłby zrobić stażysta po dwugodzinnym przygotowaniu. W poniższym artykule przedstawiamy kilka porad, jak zwiększyć efektywność swoich działań. Automatyzacja raportów Google Analytics Generowanie miesięc

Proste taktyki SEO zwiększające ruch organiczny

Większość osób zaczynających parać się SEO szuka złotego Graala – taktyki która rozwiąże wszystkie ich problemy. Niestety coś takiego nie istnieje. Całe szczęście jest wiele taktyk, które może nie są jakieś magiczne, ale są relatywnie proste, a mimo to oferują dużą stopę zwrotu. Postaram się przedstawić je w poniższym artykule. Zrewiduj strukturę URL Dawniej najpopularniejszą i najlepszą strukturą URLi była po prostu płaska struktura. Jest to jednak staromodn

tworzenie contentu
Lekcje wyciągnięte z błędów podczas budowania bazy linków

Najprostszym sposobem na zdobycie wielu linków jest oczywiście stworzenie odpowiedniego contentu, który będzie wysokiej jakości, angażujący i zachęcający do udostępniania. Niestety, czasem może nam się wydawać, że stworzyliśmy najlepszą możliwą treść, a jakoś nikt jej udostępniać nie chce.Często się zdarzy po prostu, że w danej kwestii przedobrzymy. Warto wyciągnąć wnioski z własnych błędów i unikać ich w przyszłości. Oto rzeczy, na które sam zwracam uwag

seo dla copywriterów
Dlaczego nie ma marek za dużych na SEO

Jeśli kiedyś brałeś udział w kreowaniu nowej marki od zera i udało Ci się osiągnąć dobre wyniki ruchu organicznego to pewnie wiesz, że nie jest to łatwe zadanie. Trzeba zająć się budowaniem autorytetu, tworzeniem świetnego i konkretnego contentu, a wszystko w zgodzie z dobrymi praktykami SEO. Żeby to osiągnąć, trzeba oczywiście dużo czasu.Po drugiej stronie znajdują się duże marki. Strony promujące marki tak rozpoznawalne, że wiele osób może się zastanawiać, cz

ranking google
Linki wewnętrzne – struktura linkowania

Szczerze mówiąc, gdyby właściciele firm zdawali sobie sprawę jak ważna jest wewnętrzna struktura linkowania dla ich stron i ich pozycji w wyszukiwarkach internetowych, zatrudniali by całe sztaby eksperckie, aby mieć pewność, że witryna została zoptymalizowana w 100%. Zagadnienie to jest trochę zaawansowane, jeżeli jednak strukturę wewnętrznego linkowania rozbijemy na trzy niezależne części, wtedy wszystko staje się jaśniejsze:głębokość strony ilość linków we

link dobry czy zły
Ile zajmuje zarządzanie reputacją na stronach internetowych?

Zazwyczaj pierwszą rzeczą, jaką usłyszy od klienta osoba zajmująca się naprawianiem reputacji firm w sieci, jest pytanie: „A ile to zajmie?”. Niestety, na to pytanie nie da się łatwo odpowiedzieć.Zmiana contentu i naprawianie błędów żeby poprawić negatywne podejście Google czy Binga jest skomplikowane, w grę wchodzą tysiące (nie przesadzam!) różnych zmiennych, zazwyczaj naprawa reputacji jest czynnością bardzo czasochłonną.Co więcej, z czasem jest trudniej od

„SEO się nieustannie zmienia” – czy aby na pewno?

Czytam wiele blogów poświęconych SEO. Jeden trend przewija się przez nie wszystkie – ciągłe pisanie o zmieniającym się SEO. Zdaniem wielu trudno utrzymać się na szczycie wyników wyszukiwania bo SEO ciągle się zmienia i ewoluuje. Jest w tym oczywiście dużo prawdy. Google rocznie wprowadza kilkaset poprawek do swojego algorytmu, ale istnieją jednak pewne fundamenty, które nie ulegają zmianom. Niezmienne fundamenty SEO Algorytm Google zainspirowany jest akademickim modelem kat

W poszukiwaniu fraz kluczowych

Zanim rozpoczniesz optymalizować swoją stronę na potrzeby wyszukiwarek internetowych musisz najpierw ustalić, które frazy kluczowe będą dla Ciebie najważniejsze. Dobrym początkiem będzie wybór 3 lub 4 słów, pod którymi chcesz osiągać wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Kiedy zdecydujesz się na konkretne frazy warto postawić sobie cel ? dostanie się do TOP20, TOP10, TOP10 w SERPach pod dane ?słowo-klucz?. To czy hasła będą ogólnikowe lub bardzo szczegółowe zależy t

Linki zewnętrzne, które nie poprawią rankingu

SEO opierało się, opiera się i prawdopodobnie będzie opierać się na linkach. Od zawsze była to najważniejsza rzecz w pozycjonowaniu stron, bez linków wysokiej jakości nie da się zawładnąć wyników wyszukiwania.To właśnie dlatego każda szanująca się strona internetowa inwestuje w jakąś formę budowania linków – czy to przy pomocy postów na blogach, wpisów gościnnych, udostępniania w mediach społecznościowych, albo po prostu za nie płacąc.Smutną prawdą jes

struktura url seo
Struktura URL przyjazna dla SEO

Pierwsze wrażenie się liczy. Jeśli chodzi o strony internetowe, to często pierwszą rzeczą jaką widzi Google oraz użytkownicy jest URL. Są to również budulce efektywnej struktury strony, przekazują wartość przez Twoją domenę i kierują użytkowników w pożądane miejsca.Może być ciężko je poprawić, jeśli nie będziesz planował do przodu, ponieważ możesz skończyć z nieskończoną pętla przekierowań. Ani Google ani użytkownicy nie będą zwolennikami takiej sytuac

raport seo
Optymalizacja wyszukiwania głosowego: konwersacja, content i kontekst

Wyszukiwanie głosowe jest teraz tematem numer jeden wśród wszystkich marketingowców sieciowych, obecnie głosowe frazy to jedna piąta wszystkich wyszukiwań na urządzeniach mobilnych. Według wszelkich szacunków ta proporcja będzie rosnąć w najbliższych latach wraz z popularyzacją asystentów głosowych oraz urządzeń inteligentnych domów.Dla specjalistów SEO, przejście z wyszukiwania tekstowego na głosowe było dosyć subtelne przez ostatnie lata, ale potencjał tego rozwi

ranking google
Jak mierzyć wpływ SEO?

Zrozumienie sposobu pisania contentu pod SEO jest kluczowe dla pozycjonowania strony. Równie ważna jest wiedza na temat wpływu tworzonej treści na pozycję w wynikach wyszukiwania oraz ruch na stronie. W poniższym artykule postaram się przybliżyć na czym polega mierzenie wpływy SEO na statystyki strony. Czym jest content SEO? Optymalizacja contentu pod wyszukiwarki to proces strategiczny polegający na badaniu oraz tworzeniu treści w celu maksymalizacji wpływu na SERP. Wymaga to str

Prawdy o SEO które mogą zmienić Twoje życie

Czasem wystarczy zmienić myślenie o danej dziedzinie, by poprawić swoje rezultaty na dłuższą metę. W poniższym artykule postaram się przybliżyć pewne prawdy o SEO. Nie są to żadne strategie czy unikalne taktyki pozwalające znaleźć się na szczycie wyników wyszukiwania i wielokrotnie zwiększyć ruch.Bardziej chodzi o fundamentalne zasady, którymi wato się kierować, by poprawić jakość swoich działań. Ich wdrożenie w życie pozwala lepiej zrozumieć działanie branży

Sposoby na połączenie SEO i contentu w celu dotarcia do odpowiedniej grupy docelowej

Relacja między SEO a content marketingiem zawsze była nieco skomplikowana. Jedno nie może istnieć bez drugiego, ale nie zawsze idą w parze. Dobre połączenie SEO i content marketingu pozwala na zmaksymalizowanie zasięgów strony internetowej i dotarcie do odpowiednie grupy odbiorców.Jednym ze sposobów na zagwarantowanie odpowiedniej relacji między SEO a contentem jest założenie, że to specjalista SEO będzie podawał tematy dotyczące contentu, wtedy można zapewnić odpowiedni